Chip tuning S60 D5 aut.

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
Bover
8th Gear member

AGB schreef:Bij de overlijdingsakte van mijn geartronicbak in mijn XC90 jl. maandag kreeg ik van de dealer de bemoedigende woorden dat alle bakken tussen de 200dkm en de 300dkm gaan. Mijn km stand zit er precies tussen in dus kunnen wij stellen dat mijn Rica wonder hier geen oorzaak van is geweest.
En ja er zitten meervoudige koppelingen in een automaatbak.
ALLE geartronic bakken>>>>>> :roll: :roll:
Hoor ik hier zegen dat volvo zegt dat hun kwaliteitsprodukt maar gemiddeld 250.000km meegaat.. :cry:
Lijkt me sterk eerlijk gezegd

Of is alleen bij de XC90?
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
GlenS80
1st Gear member

Brams, ik ben het met je eens: als je als een imbeciel rijdt, gaat alles kapot. Ook ik ben véééél relaxter gaan rijden sinds ik m'n S80 heb laten tunen. Ik heb het laten doen bij www.ziptuning.nl , en die duwen de D5 naar 198pk, en het koppel naar 420Nm. Wat ze óók doen, is de automaat aanpassen aan het maximum koppel wat verschuift, dus het automatisch overschakelen. Het verschil is ENORM. Ben net terug uit Duitsland voor m'n werk, en heb toch de 230 nog even aangetikt (op de teller, weliswaar, dus géén "echte" km's). Desalniettemin, zoals je zei, ben ik rustiger gaan rijden, maar als je wilt: OEFFF!, dan heb je zóveel over. En ach, die héél enkele keer dat je daar gebruik van maakt... :badairday:
ceesvol
2nd Gear member

Hey,

Ik heb mijn S60 D5 geartronic uit 2003 met 210000 op de teller laten chippen bij Digicar in Doetinchem. Heb nu 198 pk. Zag er zeeer professioneel uit
Moet wel even wennen aan het gedoseerd gas geven. Ben op dezelfde manier blijven rijden. Rijd ca. 50000 per jaar.
Volgens de BC is het verbruik nu 5,1 per 100. Daar was het om te doen
Ik ben er blij mee. Heb een keer gespeeld om het te voelen: Allemachtig !!!
fansong
Starter

Ik kom net terug van Pedro Hartog, :onfire: heb dus ook mijn D5 met origineel 163pk laten kietelen. Ik moet zeggen impressive, waardes liggen rond de 200 pk, 0 naar 100 onder de 8 seconden dus ik ben helemaal blij.

Verbruik heb ik natuurlijk nu nog geen ervaring mee, maar BC laat geen gestegen waardes zien, eerder ietsje lager. Maar eens kijken als ik niet meer de hele tijd aan het spelen ben wat dan het verbruik is.

Met de automaat kunnen goede tuners zoals Hartog tuning rekening houden door de maximale piek wat lager te leggen en de koppellijn vlakker houden.

Al met al kan ik Pedro Hartog (www.hartogtuning.nl) van harte aanraden, goede uitleg en zag er allemaal netjes uit. Vertrouwen gaf voor mij de doorslag door alle goede reviews en nu dus nog 1.

Doe er je voordeel mee,

Groet Martin

P.s.
heb geen aandelen Hartog...
plim
4th Gear member

GlenS80 schreef:Wat ze óók doen, is de automaat aanpassen aan het maximum koppel wat verschuift, dus het automatisch overschakelen.
Mijn S60 met automaat heb ik ook laten tunen. Ik kan je vertellen dat er NIETS aan de automaat is veranderd. Ik heb de standaard vijftraps automaat, dus niet de GEARTRONIC. Schakelen kan idd. op een ander moment gebeuren, wanneer er veel vermogen wordt gevraagd (dus bij volgas). Maar wanneer je normaal rijdt, schakeld de bak op precies dezelfde momenten als voorheen. De vijftraps automaat is een adaptieve automaat die zich aanpast aan je rijstijl. De bak is precies gelijk, ongeacht welke motor er wordt gebruikt (bijvoorbeeld de 140 pk of de 170pk benzine).

@volvofreak65
Belangrijk lijkt me wel dat de bak in goede conditie is. Check ook een de ATF, deze moet een rode heldere kleur hebben en niet verbrand ruiken. Anders eerst even laten flushen. (Maar dat kan ik je altijd aanraden, ongeacht tuning).
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
Edgar
5th Gear member

fansong schreef:Ik kom net terug van Pedro Hartog, :onfire: heb dus ook mijn D5 met origineel 163pk laten kietelen. Ik moet zeggen impressive, waardes liggen rond de 200 pk, 0 naar 100 onder de 8 seconden dus ik ben helemaal blij.

Verbruik heb ik natuurlijk nu nog geen ervaring mee, maar BC laat geen gestegen waardes zien, eerder ietsje lager. Maar eens kijken als ik niet meer de hele tijd aan het spelen ben wat dan het verbruik is.

Met de automaat kunnen goede tuners zoals Hartog tuning rekening houden door de maximale piek wat lager te leggen en de koppellijn vlakker houden.

Al met al kan ik Pedro Hartog (www.hartogtuning.nl) van harte aanraden, goede uitleg en zag er allemaal netjes uit. Vertrouwen gaf voor mij de doorslag door alle goede reviews en nu dus nog 1.

Doe er je voordeel mee,

Groet Martin

P.s.
heb geen aandelen Hartog...
Dat zeg ik ook vaak als ik enthousiast Hartog Tuning aanbeveel! :D
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
Bover
8th Gear member

vraggje wat zijn de kosten?

fansong
Starter

Volgens mij hangen de kosten af van het bouwjaar en het type.(www.hartogtuning.nl)
Het makkelijkst is om Pedro zelf even een mailtje te doen wat voor jou type exact de kosten zijn.
:rainbowafro:
Bover
8th Gear member

Hmm op de site staat 600,= euro.
Maar eens vergelijkend warenonderzoek doen...

Edgar
5th Gear member

Bover schreef:Hmm op de site staat 600,= euro.
Maar eens vergelijkend warenonderzoek doen...
Als je een warenonderzoek gaat doen... wat wil je onderzoeken dan??
Of gaat het je alleen om de prijs... :wink:
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
Bover
8th Gear member

Ach, er zijn zoveel bedrijven. RICA, Hartog, Chipmeister en FASTTECH.

Met FASTTECH al verschillende keren zaken gedaan en tot volle tevredenheid. :D
Uiteindelijk gaat het er ook om dat je vertrouwen ervaart en krijgt door probleemloos rijgedrag van de auto.

En daarom ga ik weer als ik zou modificeren naar FASTTECH. :wink:
En ja naast kwaliteit speelt de prijs natuurlijk ook een rol....

GlenS80
1st Gear member

plim schreef:
GlenS80 schreef:Wat ze óók doen, is de automaat aanpassen aan het maximum koppel wat verschuift, dus het automatisch overschakelen.
Mijn S60 met automaat heb ik ook laten tunen. Ik kan je vertellen dat er NIETS aan de automaat is veranderd. Ik heb de standaard vijftraps automaat, dus niet de GEARTRONIC. Schakelen kan idd. op een ander moment gebeuren, wanneer er veel vermogen wordt gevraagd (dus bij volgas). Maar wanneer je normaal rijdt, schakeld de bak op precies dezelfde momenten als voorheen. De vijftraps automaat is een adaptieve automaat die zich aanpast aan je rijstijl. De bak is precies gelijk, ongeacht welke motor er wordt gebruikt (bijvoorbeeld de 140 pk of de 170pk benzine).

Hangt er van af wáár je hem laat tunen.
Edgar
5th Gear member

Bover schreef:Ach, er zijn zoveel bedrijven. RICA, Hartog, Chipmeister en FASTTECH.
Klopt.... zijn er genoeg.... maar ook genoeg waar je echt niet heen wilt...
Chipmeister bijvoorbeeld... :(

BMW 120i
emjee
2nd Gear member

Bij mijn VW toch geen slechte ervaring gehad met de Chipmeister. Prima advies en goed resultaat dus... zoveel mensen zoveel ervaringen :-)
V70 D5 MY2007 V70 D5 MY2006 XC70 2.5T MY2005 V70 D5 MY2003
"Veiligheid is een keuze"
Edgar
5th Gear member

emjee schreef:Bij mijn VW toch geen slechte ervaring gehad met de Chipmeister. Prima advies en goed resultaat dus... zoveel mensen zoveel ervaringen :-)
Ik bedoel dit niet negatief.. maar als je een beetje Googlet op hun en op meerdere forum's leest dan ga je hele andere ervaringen horen....

BMW 120i
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”