Chip tuning S60 D5 aut.

Alles over motortuning van je Volvo. Houd er rekening mee dat door tuning van je Volvo elke aanspraak op garantie van de dealer of Volvo AB vervalt. Richtlijnen van Volvo zijn hier zeer strikt over.
volvofreak65
2nd Gear member

Ik ben nu ongeveer een half jaar in het bezit van een S60 D5 aut.(190.000 km) en bij aankoop van de auto vroeg ik of "chippen"iets was voor deze auto .
Ik kreeg het advies om het NIET te doen , ze zeiden de motor kon het makkelijk aan maar om problemen met de automaat tegen te gaan was het advies ... niet doen.

Graag jullie advies ....

Greetzz volvofreak65 8)
To finish first......You first have to finish..

volvo s40 1.8
volvo v40 1.8 lpg
volvo v40 diesel 115 pk
volvo s60 d5 titanium grey-bi xenon-automaat-RTI-hu 803 met Imiv-volvotelefoon-
Volvo V70 D5 AWD 185 pk Summum , 2006.

www.largescaleonroadforum.nl
bleuriders
2nd Gear member

zelf ens tegen de lamp gelopen met een 2,5 D volvo.
bij 2500 RPM begon de auto volledig te trillen.
achteraf bleken de orginele koppelingsplaten en het vliegwiel het toegenomen NM niet aan te kunnen.

mijn advies ! niet aan beginnen.

Suc6 met de beslissing
Ludo
6th Gear member

bleuriders, volgens mij vertel jij ook niet het hele verhaal.
hier doe je hetzelfde verhaal, maar je schrijft daar dat het probleem nog aanwezig was nadat ie terug origineel is gezet.
dat zou betekenen dat de bak standaard al niet voldoet.
dat lijkt me érg stug.
NOS
7th Gear member

volvofreak65,
Zoek voor de grap eens op het forum naar chiptunen....
ScubaBart
2nd Gear member
Contacteer:

Koppelingsplaten in een automaat...??
Some people just aren't made for life on the road..
gertsan
3rd Gear member

volvofreak65 schreef:Ik ben nu ongeveer een half jaar in het bezit van een S60 D5 aut.(190.000 km) en bij aankoop van de auto vroeg ik of "chippen"iets was voor deze auto .
Ik kreeg het advies om het NIET te doen , ze zeiden de motor kon het makkelijk aan maar om problemen met de automaat tegen te gaan was het advies ... niet doen.

Graag jullie advies ....

Greetzz volvofreak65 8)
Ik zou de "eerlijke" mening van pedro Hartog kunnen vragen. Ik heb al eens een email richting hun bedrijf gestuurd. Daar krijg je naar mijn mening een eerlijk antwoord. Maar een aantal pk's goed afgeregeld kan denk ik geen kwaad. Er zijn tenslotte genoeg mensen die hun auto niet alleen chiptunen maar heel wat meer pks eruit persen.
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
volvofreak65
2nd Gear member

@NOS.... je vindt wel info over chiptunen maar weinig tot niets in relatie met de automatische bak....en daar gaat het mij het meest om want ik ben er wel gek mee :P

Greetz volvofreak65 8)

volvo s40 1.8
volvo v40 1.8 lpg
volvo v40 diesel 115 pk

crackedtooth
5th Gear member

volvofreak65 schreef:@NOS.... je vindt wel info over chiptunen maar weinig tot niets in relatie met de automatische bak....en daar gaat het mij het meest om want ik ben er wel gek mee :P

Greetz volvofreak65 8)
automaat is idd vaak de beperkende factor
V70 '04 R | m66 | ceramic downpipe | do88 aluminium intercooler | stage 2 rica | premium sound en volvo oem subwoofer
Ludo
6th Gear member

ScubaBart schreef:Koppelingsplaten in een automaat...??
ja, maar niet van dat type dat in een manuele handbak zit.
een manuele versnellingsbak maakt gebruik van gewone tandwielen.
een autmatische versnellingsbak gebruikt planetaire tandwielensets.
en i.p.v. van synchronisatieringen, zitten er lamellen koppelingen in de automatische versnellingsbak.
een automatische versnellingsbak is heel complex, maar dat is een andere discussie. :wink:
ScubaBart
2nd Gear member
Contacteer:

Dat begrijp ik, vandaar mijn reactie. Er zitten dus geen koppelingsPLATEN in een automaat..
Some people just aren't made for life on the road..
gertsan
3rd Gear member

weet iemand het verschil in een geartronic en een automaat of is het alleen de elektronica
NOS
7th Gear member

Met een geartronic kan je ook met de hand schakelen en met een gewone automaat kan dat niet.
gertsan
3rd Gear member

ik bedoel meer qua techniek. Ik heb een geartronic zoals je kunt zien dus ik weet ook wel dat je met de hand kan schakelen.
AGB
2nd Gear member

Bij de overlijdingsakte van mijn geartronicbak in mijn XC90 jl. maandag kreeg ik van de dealer de bemoedigende woorden dat alle bakken tussen de 200dkm en de 300dkm gaan. Mijn km stand zit er precies tussen in dus kunnen wij stellen dat mijn Rica wonder hier geen oorzaak van is geweest.
En ja er zitten meervoudige koppelingen in een automaatbak.
Brams
Starter

Nou, laat ik dan ook maar eens een antwoord geven.
Ik heb m'n S60 D5 Automaat (163pk), 3 weken terug laten chiptunen door Fasttech in Neede. PK's -> 202, NM -> 410.
Ik kan melden, dat het echt een enorm verschil is met de standaard waardes.
Vanaf stilstand bij vol gas wegtrekken, wordt je vervolgens in de stoel gedrukt en voel je de trekkracht. Dat gevoel blijf je ervaren zolang je het gaspedaal onderin houdt.

Het verbruik is niet hoger geworden, eerder lager. maar dit alleen als je "normaal" rijdt uiteraard. :P

Kortom, ik ben zeer te spreken over het werk van de heren van Fasttech

Bram
gertsan
3rd Gear member

AGB schreef:Bij de overlijdingsakte van mijn geartronicbak in mijn XC90 jl. maandag kreeg ik van de dealer de bemoedigende woorden dat alle bakken tussen de 200dkm en de 300dkm gaan. Mijn km stand zit er precies tussen in dus kunnen wij stellen dat mijn Rica wonder hier geen oorzaak van is geweest.
En ja er zitten meervoudige koppelingen in een automaatbak.
Heb ik dus nog zo'n 150 000 km te gaan. Maar wat had hij volgens rica voor een vermogen?? en koppel??
volvofreak65
2nd Gear member

Brams..... dat enorme verschil in vermogen dat geloof ik ook best , maar het gaat mij erom dat ik de automaat daardoor na een half jaar niet aan "stukken" trek :lol: ik heb gehoord dat ze nogal duur zijn en dat is eigenlijk wat mij tegenhoud.

Greetzz volvofreak65 8)
P.S.. ik heb Pedro via pm om een reactie gevraagd dus wie weet ??

volvo s40 1.8
volvo v40 1.8 lpg
volvo v40 diesel 115 pk

Brams
Starter

Ik denk dat je alles aan barrels trekt als je alleen maar vol gas blijft optrekken. En dat doe ik nou juist niet.

Voor mij is het alleen maar zo dat ik weet dat er kracht genoeg in de motor aanwezig is voor het geval als ik echt eens snel wil / moet inhalen.
Ik kan wel zeggen dat ik juist rustiger ben gaan rijden sinds de auto ge-tuned is. Waarschijnlijk omdat het gewoon een prettige wetenschap is, dat als het echt moet, ik menig ander helemaal zoek rij.

Ik heb de auto dus niet laten tunen om altijd als eerste weg te zijn bij een stoplicht. Maar het kan wel.
volvofreak65
2nd Gear member

O.K klinkt positief...dat ik nu overal als eerste weg wil zijn das bij mij ook niet het geval maar jou redenen zijn eigenlijk ook die van mij en ik ben benieuwd of het "turbogat" kleiner word en hoe daarna het verbruik is , misschien kun je daar ook nog iets over vertellen...

greetzz volvofreak65 8)

volvo s40 1.8
volvo v40 1.8 lpg
volvo v40 diesel 115 pk

Edgar
5th Gear member

gertsan schreef:
volvofreak65 schreef:Ik ben nu ongeveer een half jaar in het bezit van een S60 D5 aut.(190.000 km) en bij aankoop van de auto vroeg ik of "chippen"iets was voor deze auto .

Graag jullie advies ....

Greetzz volvofreak65 8)
Ik zou de "eerlijke" mening van pedro Hartog kunnen vragen. Ik heb al eens een email richting hun bedrijf gestuurd. Daar krijg je naar mijn mening een eerlijk antwoord. Maar een aantal pk's goed afgeregeld kan denk ik geen kwaad. Er zijn tenslotte genoeg mensen die hun auto niet alleen chiptunen maar heel wat meer pks eruit persen.
Stel je vragen idd maar is aan Pedro Hartog, hij geeft zeker eerlijke antwoorden!
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.

BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
Plaats reactie

Terug naar “Tuning (niet optisch)”