Automaat perfect gereviseerd

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Er zit wel een overdruk ventiel op de bak, maar je wilt echt niet dat deze zich opent. Teveel olie is inderdaad niet goed. Ik zal eens kijken wat er in de documentatie te vinden is over de bak. Had jij een geartronic?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
louis
2nd Gear member
Berichten: 118
Lid geworden op: 30.12.2005 - 18:16
Locatie: omgeving Utrecht

Nee, ik heb geen geartronic maar een gewone 5 bak automaat.
Het vreemde vind ik dat voordat de automaat gereviseerd werd ik diverse malen het oliepijl heb gecontroleerd. Ook nadat de volvodealer de automaat gespoeld had en de olie ververst. Het oliepijl kwam nooit boven HOT uit. Maar goed de bak was dan ook niet 100%.
Binnenkort moet de auto toch voor de apk. Dan laat ik de volvodealer het oliepijl even controleren.
Gebruikersavatar
edraket
7th Gear member
Berichten: 8634
Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
Locatie: Haarlemmermeer

Ik zou daar zeker niet te lang mee doorrijden. Het kan zeker schade aan de bak veroorzaken. Je hebt dan wel garantie, maar toch. Ik neem aan dat je niet weer zit te wachten op een revisie.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Gebruikersavatar
v700r
5th Gear member
Berichten: 1127
Lid geworden op: 23.10.2006 - 09:48
Locatie: Alphen aan den Rijn

louis schreef: Het enige waar ik nog mee zit is dat het oliepijl van de automaat nu 4 a 5 centimeter boven het maximun(HOT) zit. Volgens Autrans hoort dit zo en moet je het oliepijl controleren bij een draaiende motor. Nu heb ik laatst het oliepijl van de automaat nogmaals gecontroleerd nu bij een draaiende motor maar het pijl staat nog steeds veel te hoog.

Iemand advies?
Bij draaiende motor is juist maar je moet hem wel in z'n drive zetten!!!!
Groeten van Frans.
Gebruikersavatar
coyote1980
2nd Gear member
Berichten: 209
Lid geworden op: 13.02.2006 - 20:42
Locatie: Groningen
Contacteer:

Wat ik begreep is dat je hem voor het peilen door de versnellingen moet halen, en dan in de N moet peilen :S
1995 Volvo 855 T-5R - cream yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection #12 - dark green metallic
Volvo 480 Club Europe - www.volvo-480-europe.org
Gebruikersavatar
C 30 T5
4th Gear member
Berichten: 808
Lid geworden op: 30.12.2006 - 23:41

coyote1980 schreef:Wat ik begreep is dat je hem voor het peilen door de versnellingen moet halen, en dan in de N moet peilen
Van de P naar de 1( of de L ) en van de 1 naar de P in langzaam tempo zodat je elke versnelling de tijd geeft om te schakelen. Bak moet op bedrijfstemperatuur zijn en dan peilen in de N of P.
Dit is de beste manier.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”