De deal met mijn zwager is van de baan, de spuiter binnen het bedrijf vond het teveel werk om de klus met deels gesloten knip uit te voeren. Jammer helaas maar dat geeft mij dus weer wat tijd om aan combi te werken want ik hoef de zolder van zijn woning niet om te bouwen naar slaapkamer. Er ligt genoeg klein werk te doen aan de auto, nu las ik op het V44 forum dat iemand een site heeft gezien met de "fifty dollar paint-job" en het resultaat was verbluffend. Ik stond er nog al sceptisch tegenover maar ik hoor van meerdere kanten dat ipv spuiten je auto met een roller bewerken ook zeeeeeer mooi kan worden en met een beetje goede wil niet te onderscheiden is van een gespoten auto.
Het voordeel van rollen is je hebt geen spuitnevel die weer neerslaat op de auto tenzij je een goede afzuiging hebt, en die heb ik natuurlijk niet. Geen gehannes met een te kleine compressor, slang te kleine ruimte etc etc. Dus ik ga voor rollen, alleen is er iemand die dit vaker heeft gedaan en mij exact van begin tot eind kan vertellen wat ik moet doen en met welk soort gereedschap.
Je hebt natuurlijk rollen en rollen ik bedoel dus wel kwaliteit en niet dat de druipers erbij hangen en dat als je de deur open doet je de originele kleur ziet.
auto met de rolller schilderen
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
P130 schreef:Haha, jij ook weer hier? Nog geen antwoorden zie ik. Ben al de hele avond aan het surfen naar mooi verhalen over het rollen. En wat fotootjes natuurlijk...
uuuuhhh laat me raden..............Bas toch :oops: . Ja idd weinig respons hier maar wat niet is kan nog komen.
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Menjo dit is te gek op deze uitleg zat ik te wachten, echt topmenjo schreef:http://www.vandansik.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=7371

- P130
- 2nd Gear member
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 05.10.2005 - 22:43
- Locatie: Midden des lands
admiral schreef:P130 schreef:Haha, jij ook weer hier? Nog geen antwoorden zie ik. Ben al de hele avond aan het surfen naar mooi verhalen over het rollen. En wat fotootjes natuurlijk...
uuuuhhh laat me raden..............Bas toch :oops: . Ja idd weinig respons hier maar wat niet is kan nog komen.

-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 09.08.2007 - 18:16
- Locatie: noord holland
- Contacteer:
Waarom niet voor een paar uurtjes een spuitcabine huren?
Het wordt natuurlijk niet echt een "50 dollar paintjob" maar ook als je gaat rollen, ben je ruimschoots meer aan materiaal kwijt. Tenzij je er een 5 liter blik van de Hema tegenaan smeert, maar dan krijg je zeker niet het gewenste resultaat
Het wordt natuurlijk niet echt een "50 dollar paintjob" maar ook als je gaat rollen, ben je ruimschoots meer aan materiaal kwijt. Tenzij je er een 5 liter blik van de Hema tegenaan smeert, maar dan krijg je zeker niet het gewenste resultaat

- ps-amazon
- 6th Gear member
- Berichten: 4593
- Lid geworden op: 29.09.2004 - 15:05
- Locatie: Loonse en Drunense Duinen
- Contacteer:
granollen misschien een idee ? leuk structuurtje.....
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
FF een paar uurtjes een spuitcabine huren en die hele voorbewerking dan, ken ik hem net zo goed nu in mijn eigen garage met de compressor spuiten komt het er net zo belabberd uit als "voor ff een paar uur een spuitcabine huren"showroomstaat schreef:Waarom niet voor een paar uurtjes een spuitcabine huren?
Het wordt natuurlijk niet echt een "50 dollar paintjob" maar ook als je gaat rollen, ben je ruimschoots meer aan materiaal kwijt. Tenzij je er een 5 liter blik van de Hema tegenaan smeert, maar dan krijg je zeker niet het gewenste resultaat
En buiten dat dan moet de auto ook weer op een trailer, bij ons kun je niet in de buurt een spuitcabine huren dus weer een kolere end weg rijden, doe het lekker op mijn manier komt allemaal goed.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 29
- Lid geworden op: 09.08.2007 - 18:16
- Locatie: noord holland
- Contacteer:
FF een paar uurtjes een spuitcabine huren en die hele voorbewerking dan, ken ik hem net zo goed nu in mijn eigen garage met de compressor spuiten komt het er net zo belabberd uit als
De voorbewerking doe je uiteraard niet in de spuitcabine en ook de filler zou ik lekker in de eigen garage spuiten (of desnoods buiten, als het mooi weer is en je geen vervelende buren hebt).
Die cabine is enkel voor de kleur en eventuele blanke lak.
De voorbewerking doe je uiteraard niet in de spuitcabine en ook de filler zou ik lekker in de eigen garage spuiten (of desnoods buiten, als het mooi weer is en je geen vervelende buren hebt).
Die cabine is enkel voor de kleur en eventuele blanke lak.
- admiral
- 5th Gear member
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 18.04.2007 - 21:49
Oké maar dan nog vindt ik het een heisa om de auto te transporteten en zelf te spuiten, ga eerst mijn manier proberen ben wat dat betreft ben ik zeer eigenwijs maar pakt 9 van de 10 keer goed uit en ben niet bang om wat nieuws uit te proberen.showroomstaat schreef:FF een paar uurtjes een spuitcabine huren en die hele voorbewerking dan, ken ik hem net zo goed nu in mijn eigen garage met de compressor spuiten komt het er net zo belabberd uit als
De voorbewerking doe je uiteraard niet in de spuitcabine en ook de filler zou ik lekker in de eigen garage spuiten (of desnoods buiten, als het mooi weer is en je geen vervelende buren hebt).
Die cabine is enkel voor de kleur en eventuele blanke lak.