auto met de rolller schilderen

Dus niet Amazone, zoals veel gezegd wordt.
admiral
5th Gear member

De deal met mijn zwager is van de baan, de spuiter binnen het bedrijf vond het teveel werk om de klus met deels gesloten knip uit te voeren. Jammer helaas maar dat geeft mij dus weer wat tijd om aan combi te werken want ik hoef de zolder van zijn woning niet om te bouwen naar slaapkamer. Er ligt genoeg klein werk te doen aan de auto, nu las ik op het V44 forum dat iemand een site heeft gezien met de "fifty dollar paint-job" en het resultaat was verbluffend. Ik stond er nog al sceptisch tegenover maar ik hoor van meerdere kanten dat ipv spuiten je auto met een roller bewerken ook zeeeeeer mooi kan worden en met een beetje goede wil niet te onderscheiden is van een gespoten auto.

Het voordeel van rollen is je hebt geen spuitnevel die weer neerslaat op de auto tenzij je een goede afzuiging hebt, en die heb ik natuurlijk niet. Geen gehannes met een te kleine compressor, slang te kleine ruimte etc etc. Dus ik ga voor rollen, alleen is er iemand die dit vaker heeft gedaan en mij exact van begin tot eind kan vertellen wat ik moet doen en met welk soort gereedschap.

Je hebt natuurlijk rollen en rollen ik bedoel dus wel kwaliteit en niet dat de druipers erbij hangen en dat als je de deur open doet je de originele kleur ziet.
P130
2nd Gear member

Haha, jij ook weer hier? Nog geen antwoorden zie ik. Ben al de hele avond aan het surfen naar mooi verhalen over het rollen. En wat fotootjes natuurlijk... ;-)
admiral
5th Gear member

P130 schreef:Haha, jij ook weer hier? Nog geen antwoorden zie ik. Ben al de hele avond aan het surfen naar mooi verhalen over het rollen. En wat fotootjes natuurlijk... ;-)

uuuuhhh laat me raden..............Bas toch :oops: . Ja idd weinig respons hier maar wat niet is kan nog komen.
v700r
5th Gear member

Met de witkwast gaat het ook. Ik heb m'n kamer gewit en dat ziet er perfekt uit.
Groeten van Frans.
menjo
7th Gear member

admiral
5th Gear member

Menjo dit is te gek op deze uitleg zat ik te wachten, echt top :P
admiral
5th Gear member

v700r schreef:Met de witkwast gaat het ook. Ik heb m'n kamer gewit en dat ziet er perfekt uit.
Grapjas :D
v700r
5th Gear member

Ik of jij?
Groeten van Frans.
admiral
5th Gear member

v700r schreef:Ik of jij?
De paus nou goed, :lol:
P130
2nd Gear member

admiral schreef:
P130 schreef:Haha, jij ook weer hier? Nog geen antwoorden zie ik. Ben al de hele avond aan het surfen naar mooi verhalen over het rollen. En wat fotootjes natuurlijk... ;-)

uuuuhhh laat me raden..............Bas toch :oops: . Ja idd weinig respons hier maar wat niet is kan nog komen.
:D c'est moi
showroomstaat
1st Gear member
Contacteer:

Waarom niet voor een paar uurtjes een spuitcabine huren?
Het wordt natuurlijk niet echt een "50 dollar paintjob" maar ook als je gaat rollen, ben je ruimschoots meer aan materiaal kwijt. Tenzij je er een 5 liter blik van de Hema tegenaan smeert, maar dan krijg je zeker niet het gewenste resultaat :P
v700r
5th Gear member

Laat die man toch lekker rollen, waarom zou je makkelijk doen als het moeilijk ook gaat.
Groeten van Frans.
ps-amazon
6th Gear member
Contacteer:

granollen misschien een idee ? leuk structuurtje.....
admiral
5th Gear member

v700r schreef:Laat die man toch lekker rollen, waarom zou je makkelijk doen als het moeilijk ook gaat.
Huh :?
admiral
5th Gear member

ps-amazon schreef:granollen misschien een idee ? leuk structuurtje.....
Poetst erg lastig.
admiral
5th Gear member

showroomstaat schreef:Waarom niet voor een paar uurtjes een spuitcabine huren?
Het wordt natuurlijk niet echt een "50 dollar paintjob" maar ook als je gaat rollen, ben je ruimschoots meer aan materiaal kwijt. Tenzij je er een 5 liter blik van de Hema tegenaan smeert, maar dan krijg je zeker niet het gewenste resultaat :P
FF een paar uurtjes een spuitcabine huren en die hele voorbewerking dan, ken ik hem net zo goed nu in mijn eigen garage met de compressor spuiten komt het er net zo belabberd uit als "voor ff een paar uur een spuitcabine huren"

En buiten dat dan moet de auto ook weer op een trailer, bij ons kun je niet in de buurt een spuitcabine huren dus weer een kolere end weg rijden, doe het lekker op mijn manier komt allemaal goed.
henky_Z
1st Gear member

Doe er allemaal maar lacherig over, maar ik denk dat het best goed werkt.
Bovendien als je het niet probeert zul je het niet weten ook.
showroomstaat
1st Gear member
Contacteer:

FF een paar uurtjes een spuitcabine huren en die hele voorbewerking dan, ken ik hem net zo goed nu in mijn eigen garage met de compressor spuiten komt het er net zo belabberd uit als

De voorbewerking doe je uiteraard niet in de spuitcabine en ook de filler zou ik lekker in de eigen garage spuiten (of desnoods buiten, als het mooi weer is en je geen vervelende buren hebt).
Die cabine is enkel voor de kleur en eventuele blanke lak.
admiral
5th Gear member

henky_Z schreef:Doe er allemaal maar lacherig over, maar ik denk dat het best goed werkt.
Bovendien als je het niet probeert zul je het niet weten ook.
justum :wink:
admiral
5th Gear member

showroomstaat schreef:FF een paar uurtjes een spuitcabine huren en die hele voorbewerking dan, ken ik hem net zo goed nu in mijn eigen garage met de compressor spuiten komt het er net zo belabberd uit als

De voorbewerking doe je uiteraard niet in de spuitcabine en ook de filler zou ik lekker in de eigen garage spuiten (of desnoods buiten, als het mooi weer is en je geen vervelende buren hebt).
Die cabine is enkel voor de kleur en eventuele blanke lak.
Oké maar dan nog vindt ik het een heisa om de auto te transporteten en zelf te spuiten, ga eerst mijn manier proberen ben wat dat betreft ben ik zeer eigenwijs maar pakt 9 van de 10 keer goed uit en ben niet bang om wat nieuws uit te proberen.
Plaats reactie

Terug naar “De Amazon”