Ik rij vrij vaak in de nacht en dan ook flinke stukken (100, 200-250km) en dan is de geringe lichtopbrengst van de halogeenlampjes toch wel jammer. Eigenlijk had ik er al op gehoopt dat met het vervangen van de originele koplampen door heldere er al flinke winst in lichtopbrengst zou zijn maar dat viel toch tegen.
Zodoende komen we weer terug bij Xenon. Heb er al behoorlijk wat over gelezen en ben er ook verder wel uit wat ik wil hebben:
Pilot h7 set, 6000K*, 2jr. garantie.
*= liever zou ik nog minder K nemen, maar dat wordt niet aangeboden bij de conversiekits die ik tegenkom.
Maar dan nu de vraag waar ik mee zit, hoe zit het met de lamptypes: D2s en D2r. Dit is wat ik erover vind:
Mij lijkt het dan toch juist dat er in onze auto's de D2r zou moeten, aangezien het toch duidelijk reflectorlampen zijn.Er zijn 2 soorten lampen: D2s, voor gebruik in projector lampen, de zogenaamde cateye koplampen. En de D2r, die worden voor reflectorlampen is gemaakt. De meeste xenonverlichting conversiesets zijn D2s lampen omdat deze een betere lichtopbrengst hebben.
Wie heeft er ervaring mee?
Misschien ook interessant voor de rest: bij deze winkel wil ik het gaan halen, http://www.sky-xenon.nl/actie.htm. Is voor mij lekker dichtbij, vooral omdat ik toch dagelijks in Rotterdam moet zijn voor school.