Achteraf xenon gemonteerd?

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Gebruikersavatar
fluz
3rd Gear member
Berichten: 340
Lid geworden op: 05.11.2004 - 10:58
Locatie: Utrecht

AlexV70 schreef:Bart,
Je hebt weer (groot) gelijk.
Inderdaad :hello1:

Blijft de vraag waarom Xenon (achteraf inbouwen) in ons goed verlichte Nederland en België.
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33115
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Omdat het af en toe heel donker kan zijn! En als je zoals ik heel vaak snachts rijdt is het erg fijn te hebben!
En daarbij geldt hetzelfde als met airco, als je het eenmaal hebt gehad wil je niet meer zonder...
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Paul schreef:Omdat het af en toe heel donker kan zijn! En als je zoals ik heel vaak snachts rijdt is het erg fijn te hebben!...
De Nederlandse en Belgische wegen zijn de best verlichte van Europa, ik mis je punt wat.
Paul schreef:En daarbij geldt hetzelfde als met airco, als je het eenmaal hebt gehad wil je niet meer zonder...
Ik ben wat vertwijfeld nu, je had helemaal geen licht?
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33115
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Ja goed, ik weet best dat er hier een heleboel anti xenon mensen zijn. En ik kan best met jullie punt leven.

Maar bart, rij jij nooit over N wegen? Die zijn hier in Zuid Holland niet altijd verlicht hoor. En ik rij ook heel vaak naar Zeeland en die wegen zijn echt niet overal verlicht.
En ja ik weet dat bijna alle snelwegen verlicht zijn in Nederland, maar ik weet ook wel dat jij beter weet. En jij weet ook echt wel dat er een heleboel onverlichte wegen zijn.

En nog iets, sommige mensen rijden ook vaak in het buitenland. En de Duitse Autobahn is ook niet altijd echt verlicht of wel?
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Paul schreef:Ja goed, ik weet best dat er hier een heleboel anti xenon mensen zijn. En ik kan best met jullie punt leven.

Maar bart, rij jij nooit over N wegen? Die zijn hier in Zuid Holland niet altijd verlicht hoor. En ik rij ook heel vaak naar Zeeland en die wegen zijn echt niet overal verlicht.
En ja ik weet dat bijna alle snelwegen verlicht zijn in Nederland, maar ik weet ook wel dat jij beter weet. En jij weet ook echt wel dat er een heleboel onverlichte wegen zijn.

En nog iets, sommige mensen rijden ook vaak in het buitenland. En de Duitse Autobahn is ook niet altijd echt verlicht of wel?
Het punt van de after market xenon gebruikers is dat het lichtbeeld super zou zijn... en dat klopt uitsluitend stilstaand, de toevoeging van die automatische hoogteverstelling is dat tijdens het rijden dat ook het geval is, dit om medeweggebruikers niet te verblinden.
En juist dat punt mis ik bij de pro xenonlobby, je kunt niet hard maken dat after market xenon voldoet aan juist die eisen die aan farieksxenon
gesteld worden en daardoor vind ik het rommel.
Ik ken ook zat onverlichte wegen maar zie doorgaans toch wel wat ik zou moeten zien, ik hoef niet alles helverlicht te hebben....
nauticbluepearl
3rd Gear member
Berichten: 287
Lid geworden op: 28.09.2004 - 11:38

hebben we het hier nu al over de pro-xenonlobby? Volgens mij is xenon een individuele keuze. Ik heb het niet. Ik vind het wel mooi. ik heb een auto uit 2000 dus ik ben blij, :D (met Paul) dat ik dat achteraf in mag bouwen. en nee ik heb geen wissers en hoogteverstelling.

Ik vind het alleen jammer dat de originele xenonunits van net voor de facelift (2004) duur zijn. :(
@ Paul passen nieuwe 2005 units ook op een V70 2000N model? :?
kunnen die nieuwe dan ook open, om het oranje reflectortje eruit te halen? :?
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Had er misschien verstandiger aan gedaan om "pro xenon lobby" zoals nu tussen haakjes te zetten.
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

nauticbluepearl schreef:hebben we het hier nu al over de pro-xenonlobby? Volgens mij is xenon een individuele keuze. Ik heb het niet. Ik vind het wel mooi. ik heb een auto uit 2000 dus ik ben blij, :D (met Paul) dat ik dat achteraf in mag bouwen. en nee ik heb geen wissers en hoogteverstelling.

Ik vind het alleen jammer dat de originele xenonunits van net voor de facelift (2004) duur zijn. :(
@ Paul passen nieuwe 2005 units ook op een V70 2000N model? :?
kunnen die nieuwe dan ook open, om het oranje reflectortje eruit te halen? :?
Xenon "af fabriek" is een verantwoorde individuele keuze, xenon achteraf is ALTIJD onverantwoord geknoei van mensen die erbij willen horen.
nauticbluepearl
3rd Gear member
Berichten: 287
Lid geworden op: 28.09.2004 - 11:38

OE-Xenon achteraf is nooit geknoei, en slechts dan onverantwoord wanneer de volautomatische systemen die ontbreken niet door handmatig ingrijpen van de bestuurder vervangen worden.
Door de bestuurder zelf te beoordelen of hij tegen deze twee extra taken opgewassen is. Ik denk dat het mij lukt om mijn lampen op hoogte in te stellen en schoon te houden.

Gemeten aan het aantal kappotte en verkeerd afgestelde halogeenkoplampen zal dit niet voor alle bestuurders gelden.
Gebruikersavatar
+++t blijft behelpen+++
6th Gear member
Berichten: 2796
Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
Locatie: Oz
Contacteer:

nauticbluepearl schreef:hebben we het hier nu al over de pro-xenonlobby? Volgens mij is xenon een individuele keuze. Ik heb het niet. Ik vind het wel mooi. ik heb een auto uit 2000 dus ik ben blij, :D (met Paul) dat ik dat achteraf in mag bouwen. en nee ik heb geen wissers en hoogteverstelling.

Ik vind het alleen jammer dat de originele xenonunits van net voor de facelift (2004) duur zijn. :(
@ Paul passen nieuwe 2005 units ook op een V70 2000N model? :?
kunnen die nieuwe dan ook open, om het oranje reflectortje eruit te halen? :?
Het werkt prima..
Zegt de verkoper....


ik vind het zeer vervelend en krijg koppijn van dit soort ondingen.
van mij krijg je dus ook fijn groot licht terug mocht je die dingen hebben.
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
nauticbluepearl
3rd Gear member
Berichten: 287
Lid geworden op: 28.09.2004 - 11:38

In dat geval heb ik nog een stand over...
zal ik dan maar de vestandigste zijn en het bij dimlicht laten?

maar goed ik zou eerst nog xenon moeten inbouwen dus we hebben het over een wel erg fictieve situatie
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

nauticbluepearl schreef:OE-Xenon achteraf is nooit geknoei.
OE xenon? kun je ook uitleggen waarom dat dan geen geknoei is?
nauticbluepearl schreef:Door de bestuurder zelf te beoordelen of hij tegen deze twee extra taken opgewassen is. Ik denk dat het mij lukt om mijn lampen op hoogte in te stellen en schoon te houden.
Dus jij compenseert handmatig onder het rijden constant de bewegingen van de auto middels je hoogteverstelling? en nog steeds niks geraakt? knap hoor.
Gebruikersavatar
Paul
Geartronic member
Berichten: 33115
Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

Zit bij jou dat knopje onhandig geplaatst dan?

Als je toch weet dat je zwaar beladen bent dan zet je hem toch standje lager? Dat doe ik in ieder geval.
En overigens zijn de fabrieksxenonlampen niet continue bezig zich te verstellen, dan zou je helemaal kierewiet worden van het omhoog en omlaag gaan van de lichten.
Als ik namelijk met de V50 een drempel oprij dan heb ik netzoals met normale H7 lampen even een verblind momentje totdat ik de drempel weer over ben. Xenonlampen gaan dan niet automatisch meteen naar beneden. (for your info)

@Nauticbluepearl hier is een link hoe ze xenon in een XC70 hebben gezet. En hier het hele verhaal
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Paul schreef:Zit bij jou dat knopje onhandig geplaatst dan?
Als je toch weet dat je zwaar beladen bent dan zet je hem toch standje lager? Dat doe ik in ieder geval.
Het "waarom" van die automatische hoogteverstelling lijkt je gezien voorgaand citaat duidelijk te zijn ontgaan.
Paul schreef:En overigens zijn de fabrieksxenonlampen niet continue bezig zich te verstellen, dan zou je helemaal kierewiet worden van het omhoog en omlaag gaan van de lichten.
Dat doet dat systeem juist wel, iedere beweging die geregisteerd wordt door het armpje op je achterdempers wordt automatisch gecompenseert.
Paul schreef:Als ik namelijk met de V50 een drempel oprij dan heb ik netzoals met normale H7 lampen even een verblind momentje totdat ik de drempel weer over ben. Xenonlampen gaan dan niet automatisch meteen naar beneden.(for your info)
Dat klopt inderdaad, toch worden je lampen wel degelijk naar beneden gestuurd, de beweging is op een drempel alleen te groot om deze geheel te compenseren.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”