Inderdaad :hello1:AlexV70 schreef:Bart,
Je hebt weer (groot) gelijk.
Blijft de vraag waarom Xenon (achteraf inbouwen) in ons goed verlichte Nederland en België.
De Nederlandse en Belgische wegen zijn de best verlichte van Europa, ik mis je punt wat.Paul schreef:Omdat het af en toe heel donker kan zijn! En als je zoals ik heel vaak snachts rijdt is het erg fijn te hebben!...
Ik ben wat vertwijfeld nu, je had helemaal geen licht?Paul schreef:En daarbij geldt hetzelfde als met airco, als je het eenmaal hebt gehad wil je niet meer zonder...
Het punt van de after market xenon gebruikers is dat het lichtbeeld super zou zijn... en dat klopt uitsluitend stilstaand, de toevoeging van die automatische hoogteverstelling is dat tijdens het rijden dat ook het geval is, dit om medeweggebruikers niet te verblinden.Paul schreef:Ja goed, ik weet best dat er hier een heleboel anti xenon mensen zijn. En ik kan best met jullie punt leven.
Maar bart, rij jij nooit over N wegen? Die zijn hier in Zuid Holland niet altijd verlicht hoor. En ik rij ook heel vaak naar Zeeland en die wegen zijn echt niet overal verlicht.
En ja ik weet dat bijna alle snelwegen verlicht zijn in Nederland, maar ik weet ook wel dat jij beter weet. En jij weet ook echt wel dat er een heleboel onverlichte wegen zijn.
En nog iets, sommige mensen rijden ook vaak in het buitenland. En de Duitse Autobahn is ook niet altijd echt verlicht of wel?
Xenon "af fabriek" is een verantwoorde individuele keuze, xenon achteraf is ALTIJD onverantwoord geknoei van mensen die erbij willen horen.nauticbluepearl schreef:hebben we het hier nu al over de pro-xenonlobby? Volgens mij is xenon een individuele keuze. Ik heb het niet. Ik vind het wel mooi. ik heb een auto uit 2000 dus ik ben blij,(met Paul) dat ik dat achteraf in mag bouwen. en nee ik heb geen wissers en hoogteverstelling.
Ik vind het alleen jammer dat de originele xenonunits van net voor de facelift (2004) duur zijn.![]()
@ Paul passen nieuwe 2005 units ook op een V70 2000N model? :?
kunnen die nieuwe dan ook open, om het oranje reflectortje eruit te halen? :?
Het werkt prima..nauticbluepearl schreef:hebben we het hier nu al over de pro-xenonlobby? Volgens mij is xenon een individuele keuze. Ik heb het niet. Ik vind het wel mooi. ik heb een auto uit 2000 dus ik ben blij,(met Paul) dat ik dat achteraf in mag bouwen. en nee ik heb geen wissers en hoogteverstelling.
Ik vind het alleen jammer dat de originele xenonunits van net voor de facelift (2004) duur zijn.![]()
@ Paul passen nieuwe 2005 units ook op een V70 2000N model? :?
kunnen die nieuwe dan ook open, om het oranje reflectortje eruit te halen? :?
OE xenon? kun je ook uitleggen waarom dat dan geen geknoei is?nauticbluepearl schreef:OE-Xenon achteraf is nooit geknoei.
Dus jij compenseert handmatig onder het rijden constant de bewegingen van de auto middels je hoogteverstelling? en nog steeds niks geraakt? knap hoor.nauticbluepearl schreef:Door de bestuurder zelf te beoordelen of hij tegen deze twee extra taken opgewassen is. Ik denk dat het mij lukt om mijn lampen op hoogte in te stellen en schoon te houden.
Het "waarom" van die automatische hoogteverstelling lijkt je gezien voorgaand citaat duidelijk te zijn ontgaan.Paul schreef:Zit bij jou dat knopje onhandig geplaatst dan?
Als je toch weet dat je zwaar beladen bent dan zet je hem toch standje lager? Dat doe ik in ieder geval.
Dat doet dat systeem juist wel, iedere beweging die geregisteerd wordt door het armpje op je achterdempers wordt automatisch gecompenseert.Paul schreef:En overigens zijn de fabrieksxenonlampen niet continue bezig zich te verstellen, dan zou je helemaal kierewiet worden van het omhoog en omlaag gaan van de lichten.
Dat klopt inderdaad, toch worden je lampen wel degelijk naar beneden gestuurd, de beweging is op een drempel alleen te groot om deze geheel te compenseren.Paul schreef:Als ik namelijk met de V50 een drempel oprij dan heb ik netzoals met normale H7 lampen even een verblind momentje totdat ik de drempel weer over ben. Xenonlampen gaan dan niet automatisch meteen naar beneden.(for your info)