aankoopadvies Volvo V70 2.4T of D5 voor caravantrekken
- V70Rene
- 4th Gear member
- Berichten: 679
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 20:05
Hoi ,
Mooie auto's allemaal . Persoonlijk zou ik kiezen voor lederen bekleding , en telefoon . dus vallen er al een stuk of 3 af.
Tevens een groot voordeel van een Volvo dealer auto is dat deze meestal de minste problemen geven bij een garantie geval. Dus zou zeggen de 1e link , of eerder nog die groene , 5e link geloof ik ...Selected used car , hou er wel rekening mee dat de distributie nog vervangen moet worden bij 150.000 km . Kan je dit erbij bedingen , dan heb je in mijn ogen een prachtige auto .
* Zeer mooie kilometerstand.
* Telefoon , werkt gewoon ideaal , althans bij mij wel.
* Leren bekleding met stoelgeheugen , gewoon perfect zeker als je niet alleen in de auto rijdt , maar ook je vrouw of zo ..
* Trekhaak en nivoregeling ideaal met de caravan.
Auto's niet van de volvo dealer ben ik zelf niet zo happig op , daar deze bij eventueele garantiegevallen zelf gaan hobbieen ipv deskundig Volvo garage advies. Vriend van me heeft dit ook meegemaakt ....geen Volvo maar wel berg elende in de garantieperiode.... Ja meneer we lossen het wel op geen enkel probleem ..ahum ahum.
Zelf heb ik ook met Volvo garantie gekocht , niet eens selected used cars echter mocht ik van de verkopende partij enkele garantiegevalletjes gewoon door de Volvo dealer bij mij in de provincie laten repareren.
Hoop dat je iets aan deze info hebt , anders stuur je maar even een PM als je meer info wil hebben.
Grtz Rene
Mooie auto's allemaal . Persoonlijk zou ik kiezen voor lederen bekleding , en telefoon . dus vallen er al een stuk of 3 af.
Tevens een groot voordeel van een Volvo dealer auto is dat deze meestal de minste problemen geven bij een garantie geval. Dus zou zeggen de 1e link , of eerder nog die groene , 5e link geloof ik ...Selected used car , hou er wel rekening mee dat de distributie nog vervangen moet worden bij 150.000 km . Kan je dit erbij bedingen , dan heb je in mijn ogen een prachtige auto .
* Zeer mooie kilometerstand.
* Telefoon , werkt gewoon ideaal , althans bij mij wel.
* Leren bekleding met stoelgeheugen , gewoon perfect zeker als je niet alleen in de auto rijdt , maar ook je vrouw of zo ..
* Trekhaak en nivoregeling ideaal met de caravan.
Auto's niet van de volvo dealer ben ik zelf niet zo happig op , daar deze bij eventueele garantiegevallen zelf gaan hobbieen ipv deskundig Volvo garage advies. Vriend van me heeft dit ook meegemaakt ....geen Volvo maar wel berg elende in de garantieperiode.... Ja meneer we lossen het wel op geen enkel probleem ..ahum ahum.
Zelf heb ik ook met Volvo garantie gekocht , niet eens selected used cars echter mocht ik van de verkopende partij enkele garantiegevalletjes gewoon door de Volvo dealer bij mij in de provincie laten repareren.
Hoop dat je iets aan deze info hebt , anders stuur je maar even een PM als je meer info wil hebben.
Grtz Rene
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 19:54
Die "scarab green" of de "mistral green"?NOS schreef:Die groene T5 lijkt mij het intersantst. (T5, weinig kilometers, opties) Maar die is wel duur!
Ik denk de 1e gezien je opmerking over de weinige km's...
Daarnaast vind je hem duur, maar ze geven wel 12 maanden Volvo-garantie!
Ook nog de 15.000 km-beurt met de distributieriem en spanrollen, dus...
Maar 17.500,- blijft een hoop geld!
Gr. Paul.
- V70Rene
- 4th Gear member
- Berichten: 679
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 20:05
De auto is niet te duur als je ziet wat je er voor krijgt. Zoek maar eens bij Volvo cars Nederland , je zal er niet veel vinden met deze opties en zo'n lage kilometerstand.NOS schreef:Die groene T5 lijkt mij het intersantst. (T5, weinig kilometers, opties) Maar die is wel duur!
Opties om van te smullen , zelfde geld voor motor. Lage kilometerstand , 1 vol jaar garantie ( is alleen al 1500 Euro waard in het " slechtste geval" ).
Ik zou zeker voor de groene gaan !!
Grtz Rene
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 13.08.2007 - 13:14
- Locatie: Haarlem
uuuuh, telefoon kan je vrij eenvoudig in laten bouwen, kost je ongeveer 200 euro, daarop zou ik de keuze niet baseren.V70Rene schreef:Hoi ,
Mooie auto's allemaal . Persoonlijk zou ik kiezen voor lederen bekleding , en telefoon . dus vallen er al een stuk of 3 af.
Leer is persoonlijk, voor mij een reden om een auto niet t ekopen, maar als je dat belangrijk vind is dat natuurlijk wel van belang, dat verander je later niet zo makkelijk.
Tja, maar je betaald er wel fors voor. Er zijn genoeg volvo-specialisten met bovag garantie die iets goeds kunnen leveren.V70Rene schreef:Tevens een groot voordeel van een Volvo dealer auto is dat deze meestal de minste problemen geven bij een garantie geval.
Kijk ook eens bij www.aarle.nl, daar heb er ik onlangs zelf 1 gekocht. Nog geen problemen gehad, dus weet niet hoe garantiegevallen worden behandeld

-
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 19:54
Ik ga misschien morgen maar eens kijken...V70Rene schreef: Ik zou zeker voor de groene gaan !!
Vooral ook voor de kleur, want weet nou niet of ik die zo geweldig vind!
Ik hou liever van zilvermetallic of nautic blue pearl.
Gr. Paul.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 19:54
P.S. Vinden jullie die dikke chromen uitlaat niet lelijk?
Waar is zoiets eigenlijk goed voor ? Alleen uiterlijk, geluid of meer pk's?
Ik vind 'm lelijk en doet mij denken aan een foute vorige eigenaar die er alleen maar mee gescheurd heeft, of is dat een vooroordeel?
Gr. Paul.
Waar is zoiets eigenlijk goed voor ? Alleen uiterlijk, geluid of meer pk's?
Ik vind 'm lelijk en doet mij denken aan een foute vorige eigenaar die er alleen maar mee gescheurd heeft, of is dat een vooroordeel?
Gr. Paul.
- V70forlife
- 1st Gear member
- Berichten: 12
- Lid geworden op: 20.03.2006 - 22:28
- Locatie: Haarlem
Die dikke chromen uitlaat zou "least of my worries" zijn. De kleur... dat verklaart mijns inziens de prijs. Ik vind 'm echt niet mooi.
De gustibus non est disputandum.
Zou jou bijna mijn V70 aanbieden omdat het is wat je zoekt (2.4T leer - navi - trekhaak - etc etc en slechts 175000 in Nautic Blue) maar dan moet ik eerst een goedkoper alternatief vinden. Ik denk aan een bifuel automaat.
Overigens heb ik ervaring met het caravanrijden. Nu rijd ik geen 80 (en zeker niet in Frankrijk) maar 1:6 is een reëel verbruik.
En bergopwaarts (Le Boulou, de Spaanse grens) is lachen! Je passeert met caravan (en vrouw, 2 kinderen en een lading speelgoed) rustig en gemakkelijk kleinere auto's zonder caravan. Die gezichten...
1 ding. 2.4T's hebben 1 grote makke: de gasklepbehuizing. Die moeten vaak vervangen worden. Lees de reviews op Autoweek er maar op na.
Gelukkig heb ik er (nog) geen last van (gehad).
Check dus altijd of dit is gebeurd en zoniet, kijk of de motor pendelt.
Wees gewaarschuwd.
De gustibus non est disputandum.
Zou jou bijna mijn V70 aanbieden omdat het is wat je zoekt (2.4T leer - navi - trekhaak - etc etc en slechts 175000 in Nautic Blue) maar dan moet ik eerst een goedkoper alternatief vinden. Ik denk aan een bifuel automaat.
Overigens heb ik ervaring met het caravanrijden. Nu rijd ik geen 80 (en zeker niet in Frankrijk) maar 1:6 is een reëel verbruik.
En bergopwaarts (Le Boulou, de Spaanse grens) is lachen! Je passeert met caravan (en vrouw, 2 kinderen en een lading speelgoed) rustig en gemakkelijk kleinere auto's zonder caravan. Die gezichten...

1 ding. 2.4T's hebben 1 grote makke: de gasklepbehuizing. Die moeten vaak vervangen worden. Lees de reviews op Autoweek er maar op na.
Gelukkig heb ik er (nog) geen last van (gehad).
Check dus altijd of dit is gebeurd en zoniet, kijk of de motor pendelt.
Wees gewaarschuwd.
Mijn mobiliteit:
V70 II 2.4T 2001
V40 I 1.8 Europa Automaat 2001
Honda CB1100 2015
Gazelle Tour Populair 2018
en een OV-kaart...
V70 II 2.4T 2001
V40 I 1.8 Europa Automaat 2001
Honda CB1100 2015
Gazelle Tour Populair 2018
en een OV-kaart...
- V70Rene
- 4th Gear member
- Berichten: 679
- Lid geworden op: 02.03.2007 - 20:05
Vooroordeel denk ik . Je kan ten aller tijde een aankoopkeuring laten doen , kost je wel wat knaken , maar weet je wel of je een goede auto koopt.
Denk dat de dealer de auto wel nakijkt , en mocht er echt iets mee mis zijn zal de auto eerder aan de handel verkocht worden dan dat je er een vol jaar garantie op krijgt.
Zou me daar niet op blindstaren , net zo min als de kleur. Ik weet dat er zoveel mooie kleuren zijn , echter het gaat om de binnenkant , net als bij een vrouw ...* hahaha , wat zeg ik nu toch weer * hahaha
Grtz Rene
P.S. mocht je de wagen kopen wil ik mn eiddemper wel met je ruilen hoor ...Ik zoek een mooie chromen pijp.
Denk dat de dealer de auto wel nakijkt , en mocht er echt iets mee mis zijn zal de auto eerder aan de handel verkocht worden dan dat je er een vol jaar garantie op krijgt.
Zou me daar niet op blindstaren , net zo min als de kleur. Ik weet dat er zoveel mooie kleuren zijn , echter het gaat om de binnenkant , net als bij een vrouw ...* hahaha , wat zeg ik nu toch weer * hahaha
Grtz Rene
P.S. mocht je de wagen kopen wil ik mn eiddemper wel met je ruilen hoor ...Ik zoek een mooie chromen pijp.
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
- Donic
- 2nd Gear member
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 27.08.2006 - 10:06
- Locatie: Deventer
Deze vakantie in Frankrijk met AWD 2.4T, caravan 1200Kg, 5 personen gemiddeld 1 op 8 1op 8,5 gereden. Cruisecontrole op ong. 95-100 en in z'n 5. Ook bergje op. Met de turbo geen enkel probleem. Terugschakelen hoeft maar heel af en toe. Heel verschil met mijn vorige 850 (170pk) Die had er veel meer moeite mee. Ik zou zeker gaan voor de turbo. Net die extra power die het rijden in een V70 zo super maakt.RidingDutchman schreef:Paul,
Met al deze tips en ervaringen wordt de keuze er niet makkelijker op.
Je hebt gelijk als je zegt dat al die opties op zich niet zo veel extra kosten, maar uiteindelijk gaat het wel om de optelsom.
Samenvattend: iedere V70 is geschikt om jouw caravan te trekken, het is alleen een kwestie van het kiezen van de opties (mijn tip: automatische niveauregeling!!).
Eric
Volvo 360 GLT 2.0
Volvo 850 GLT
V70 2.4T AWD 2001
Volvo 850 GLT
V70 2.4T AWD 2001
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 19:54
Jij kent de kleur? Zelf lijkt me de kleur ook niet mooi, voor de kleur groen lijkt me dark live green mooier dan scarab green...Maar we zullen zien vandaag of morgen...V70forlife schreef:Die dikke chromen uitlaat zou "least of my worries" zijn. De kleur... dat verklaart mijns inziens de prijs. Ik vind 'm echt niet mooi.
Is dat bij de T5 ook het geval of alleen een euvel bij de 2.4T? Ik heb hier idd ook over gelezen, moet ik hem niet nemen als die gasklepbehuizing nog niet vernieuwd is? Ik neem aan dat de nieuwe vervangers beter zijn, of gaan die ook weer snel kapot?V70forlife schreef: 1 ding. 2.4T's hebben 1 grote makke: de gasklepbehuizing. Die moeten vaak vervangen worden. Lees de reviews op Autoweek er maar op na.
Gelukkig heb ik er (nog) geen last van (gehad).
Check dus altijd of dit is gebeurd en zoniet, kijk of de motor pendelt.
Wees gewaarschuwd.
Gr. Paul.
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 19:54
Kijk, dat zijn de ervaringen waar ik een blijk man van wordt! En mijn vrouw trouwens ook!!!Donic schreef: Deze vakantie in Frankrijk met AWD 2.4T, caravan 1200Kg, 5 personen gemiddeld 1 op 8 1op 8,5 gereden. Cruisecontrole op ong. 95-100 en in z'n 5. Ook bergje op. Met de turbo geen enkel probleem. Terugschakelen hoeft maar heel af en toe. Heel verschil met mijn vorige 850 (170pk) Die had er veel meer moeite mee. Ik zou zeker gaan voor de turbo. Net die extra power die het rijden in een V70 zo super maakt.

Gr. Paul.
- gertsan
- 3rd Gear member
- Berichten: 444
- Lid geworden op: 04.04.2007 - 13:04
ik heb een S60 met turbo en automaat, geen caravan. Maar een automaat schakelt over het algemeen fijner dan handgeschakeld. Hoe sneller ik optrek, hoe mooier hij schakelt. In de bergen kan ik zelf schakelen, ik heb dus een geartronic. Zou nooit meer schakel willen hebben. Wat een ramp in de file. Je hebt ook nog een hand vrij, dat is relaxed rijden. Verder was er ook nog een opmerking over de turbo's. Natuurlijk went alles, maar ik weet dat als je echt het gas induwt, hetgeen mensen nooit durven bij een proefrit, dan breekt de hel los in verhouding tot normal gas geven. tussen de 4000-6000 toeren en veeeel power, laat staan trekkracht. En ik heb hem nog niet eens getuned......Oceanracer schreef: Ten slotte: Er zijn veel forumgebruikers die opmerken dat de automaat niet soepel schakelt. Wanneer zoiets je op termijn zal gaan storen, zou ik een automaat laten staan.
S60 T5 Comf/Prem/Mobi Geartronic
- v70black
- 2nd Gear member
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 15.05.2007 - 12:25
Hoi Paul
Ook ik rij in een zwarte v70,2.4,145 PK europe uitvoering bjr 2000,benzine.
Trek daar ook een caravan mee van 1200kg.
Het rijd fantastisch! Alleen verbaas ik me over het feit dat ik iedere keer weer lees dat ze de caravan in de 5e versnelling trekken. Ik weet namelijk al jaren dat het helemaal niet goed is voor je versnelling.Ook ken ik een aantal familieleden die hun 5e kapot gereden hebben.( Volvo freaks net als mij)
En wat betreft 170 pk en turbo..die heb je helemaal niet nodig en is alleen maar duurder in onderhoud.
Zelf heb ik geen nivomats omdat ze er niet onder zaten toen ik de Volvo kocht. Ik heb vervolgens nieuwe hulpveren bij de dealer gekocht voor 169 euro en heb ze er zelf onder gemonteerd (beschrijving zit er bij en het is 30 min werk!)
Ik wens je veel succes met je aankoop :onfire:
Ook ik rij in een zwarte v70,2.4,145 PK europe uitvoering bjr 2000,benzine.
Trek daar ook een caravan mee van 1200kg.
Het rijd fantastisch! Alleen verbaas ik me over het feit dat ik iedere keer weer lees dat ze de caravan in de 5e versnelling trekken. Ik weet namelijk al jaren dat het helemaal niet goed is voor je versnelling.Ook ken ik een aantal familieleden die hun 5e kapot gereden hebben.( Volvo freaks net als mij)
En wat betreft 170 pk en turbo..die heb je helemaal niet nodig en is alleen maar duurder in onderhoud.
Zelf heb ik geen nivomats omdat ze er niet onder zaten toen ik de Volvo kocht. Ik heb vervolgens nieuwe hulpveren bij de dealer gekocht voor 169 euro en heb ze er zelf onder gemonteerd (beschrijving zit er bij en het is 30 min werk!)
Ik wens je veel succes met je aankoop :onfire:
-
- 1st Gear member
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 27.12.2005 - 10:06
- Locatie: Friesland
Hallo Paul,
Mijn V70 170 pk. van 2001 (237000 km) doet het met de caravan van 1500 kg. heel goed. Ik rij dan ook altijd ten hoogste in de 4e versnelling. Dit omdat je dan meer pk's en een hoger koppel ter beschikking hebt, wat beter is voor je brandstofverbruik en kracht. Mijn gemiddeld verbruik met caravan is 1 op 7,5
terwijl ik niet zuinig rij. ( heb een 100 km stikker voor de Duitse Autobahnen)
en in de bergen schakel ik nogal snel terug zodat hij ongeveer 3500 toeren maakt.
Nivomats heb ik ook niet, maar zwaardere schokbrekers zitten er wel onder.
Deze worden bij extra belasting stugger.
Succes met je toekomstige aankoop
Jan.
Mijn V70 170 pk. van 2001 (237000 km) doet het met de caravan van 1500 kg. heel goed. Ik rij dan ook altijd ten hoogste in de 4e versnelling. Dit omdat je dan meer pk's en een hoger koppel ter beschikking hebt, wat beter is voor je brandstofverbruik en kracht. Mijn gemiddeld verbruik met caravan is 1 op 7,5
terwijl ik niet zuinig rij. ( heb een 100 km stikker voor de Duitse Autobahnen)
en in de bergen schakel ik nogal snel terug zodat hij ongeveer 3500 toeren maakt.
Nivomats heb ik ook niet, maar zwaardere schokbrekers zitten er wel onder.
Deze worden bij extra belasting stugger.
Succes met je toekomstige aankoop
Jan.
Volvo V 70 D5 2002
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 11.09.2007 - 19:54
Nou, eindelijk eens gereden in wat modellen die ik op het oog had....
Vanochtend in de beige 2.4T automaat, dat was een heerlijke auto, miste alleen de stempels van de 10.000/30.000/50.000 beurt, 10.000 en 30.000 waren terug te herleiden naar de dealer waar hij nu ook stond en vanaf 70.000 is hij ook altijd daar geweest voor onderhoud, maar waar de 50.000 beurt is gedaan is nog de vraag. Wat ik vreemde vond was dat in het serviceboekje bij de 122.000 er een heel nieuwe motorblok in is gekomen! Er werd me verteld dat dit vaker gedaan werd met de 2.4T modellen, dat die soms zulke grote klachten hadden dat het goedkoper was het hele blok maar te vervangen...Ik vond het een vreemd verhaal! Enerzijds was er uit hun administratie te zien dat er een keer een nieuwe motorblok was geleverd, anderzijds kon iemand in de computer zien dat er bij die km-stand heel erg veel op de bon stond, maar geen motorblok...Misschien het reviseren/repareren van het motorblok? Al met al geen goed gevoel over de auto, wat jammer is omdat hij wel heerlijk reed, maar wel een automaat wat ik met de caravan toch niet echt zie zitten: er is me verteld dat je dan sowieso een oliekoeler nodig hebt.
Daarnaast had hij geen nivomat.
Dan de 2e, de scarab green T5 waar ik een beetje mijn zinnen op had gezet, mijn vrouw zag die ook wel zitten en had speciaal vrij genomen van haar werk om mee te kijken/rijden. Ik had al heel snel door dat dit niet de auto voor ons is: veel te veel vermogen dat ook pas vrijkomt wanneer flink op toeren, dat viel me eigenlijk nog het meeste tegen, dat hij volgens de specs zelfs meer koppel heeft dan de 2.4T en dat dat bij de 2.4T bij 1800 tpm en bij de T5 bij 2200 tpm vrijkomt, nou dat verschil blijkt in de praktijk veeeeeel groter! De 2.4T is een echt lekkere soepele sterke motor, de T5 is meer een racer, je moet hem flink in de toeren jagen en heeft onderin niet veel kracht. Dat viel me erg tegen. Naast de kleur van het interieur (de kleur groen vond ik eigenlijk wel mooi!) vonden we hem ook veel te laag met dat sportonderstel...
Affijn: een nuttige dag, een T5 zal het niet worden, automaat ook niet heb ik besloten, zit nu nog erg te twijfelen of ik niet gewoon een 2.4 140 pk zal nemen, die zal ook al wel een stuk soepeler zijn dan onze C5.
Ga dus nig maar eens een proefrit met een mooie 2.4 140 pk met nivomats en trekhaak handgeschakeld regelen...
Jullie horen wel van mijn bevindingen.
Gr. Paul.
Vanochtend in de beige 2.4T automaat, dat was een heerlijke auto, miste alleen de stempels van de 10.000/30.000/50.000 beurt, 10.000 en 30.000 waren terug te herleiden naar de dealer waar hij nu ook stond en vanaf 70.000 is hij ook altijd daar geweest voor onderhoud, maar waar de 50.000 beurt is gedaan is nog de vraag. Wat ik vreemde vond was dat in het serviceboekje bij de 122.000 er een heel nieuwe motorblok in is gekomen! Er werd me verteld dat dit vaker gedaan werd met de 2.4T modellen, dat die soms zulke grote klachten hadden dat het goedkoper was het hele blok maar te vervangen...Ik vond het een vreemd verhaal! Enerzijds was er uit hun administratie te zien dat er een keer een nieuwe motorblok was geleverd, anderzijds kon iemand in de computer zien dat er bij die km-stand heel erg veel op de bon stond, maar geen motorblok...Misschien het reviseren/repareren van het motorblok? Al met al geen goed gevoel over de auto, wat jammer is omdat hij wel heerlijk reed, maar wel een automaat wat ik met de caravan toch niet echt zie zitten: er is me verteld dat je dan sowieso een oliekoeler nodig hebt.
Daarnaast had hij geen nivomat.
Dan de 2e, de scarab green T5 waar ik een beetje mijn zinnen op had gezet, mijn vrouw zag die ook wel zitten en had speciaal vrij genomen van haar werk om mee te kijken/rijden. Ik had al heel snel door dat dit niet de auto voor ons is: veel te veel vermogen dat ook pas vrijkomt wanneer flink op toeren, dat viel me eigenlijk nog het meeste tegen, dat hij volgens de specs zelfs meer koppel heeft dan de 2.4T en dat dat bij de 2.4T bij 1800 tpm en bij de T5 bij 2200 tpm vrijkomt, nou dat verschil blijkt in de praktijk veeeeeel groter! De 2.4T is een echt lekkere soepele sterke motor, de T5 is meer een racer, je moet hem flink in de toeren jagen en heeft onderin niet veel kracht. Dat viel me erg tegen. Naast de kleur van het interieur (de kleur groen vond ik eigenlijk wel mooi!) vonden we hem ook veel te laag met dat sportonderstel...
Affijn: een nuttige dag, een T5 zal het niet worden, automaat ook niet heb ik besloten, zit nu nog erg te twijfelen of ik niet gewoon een 2.4 140 pk zal nemen, die zal ook al wel een stuk soepeler zijn dan onze C5.
Ga dus nig maar eens een proefrit met een mooie 2.4 140 pk met nivomats en trekhaak handgeschakeld regelen...
Jullie horen wel van mijn bevindingen.
Gr. Paul.
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
Paul,
Als er van die "vage aanduidingen" in het boekje staan samen met onduidelijke verhalen van de garage is er eigenlijk maar 1 conclusie: NIET DOEN!
Dat je dit verschil ervaart tussen 2.4T en T5 is wel begrijpelijk; een 2.4T heeft een low pressure turbo die eigenlijk in alle toerentallen meehelpt, een T5 heeft een high pressure turbo die zijn max. koppel bij een hoger toerental vrijgeeft. En verder is het karakter van de motor anders, dit heb je ook al zelf ervaren.
Ik zou zelf toch voor de 2.4T gaan zeker in combinatie met een caravan, of minimaal een 170pk. Kijk ook eens op reviews met caravans (www.caravantrekker.nl), je ziet dan dat de 2.4T er heel goed uitkomt.
Succes met je keuze, Rob.
Als er van die "vage aanduidingen" in het boekje staan samen met onduidelijke verhalen van de garage is er eigenlijk maar 1 conclusie: NIET DOEN!
Dat je dit verschil ervaart tussen 2.4T en T5 is wel begrijpelijk; een 2.4T heeft een low pressure turbo die eigenlijk in alle toerentallen meehelpt, een T5 heeft een high pressure turbo die zijn max. koppel bij een hoger toerental vrijgeeft. En verder is het karakter van de motor anders, dit heb je ook al zelf ervaren.
Ik zou zelf toch voor de 2.4T gaan zeker in combinatie met een caravan, of minimaal een 170pk. Kijk ook eens op reviews met caravans (www.caravantrekker.nl), je ziet dan dat de 2.4T er heel goed uitkomt.
Succes met je keuze, Rob.
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 17.01.2007 - 13:54
- Locatie: Duiven
Hoi,
Heb je hem weer.
Benzine uitvoering zijn in Duitsland en Belgie veel minder geliefd en zijn daarom
nog aantrekkelijker geprijst als de diesels.
Werp eens een blik op
http://www.ucl.volvocars.de/ kan een paar duizend schelen
BartV70
Oeps, scheelt jou niets je komt uit Belgie
Heb je hem weer.
Benzine uitvoering zijn in Duitsland en Belgie veel minder geliefd en zijn daarom
nog aantrekkelijker geprijst als de diesels.
Werp eens een blik op
http://www.ucl.volvocars.de/ kan een paar duizend schelen
BartV70
Oeps, scheelt jou niets je komt uit Belgie
V70 2.4D Rica 198pk MJ2004 242.000km..260.000km ....280.000km
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
Er is genoeg voor ieders behoefte, er is niet genoeg voor ieders hebzucht , Liever gelast dan geleasd
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
Hoezo Bart, daar heb je hem weer?!?!?!?bartv70 schreef:Heb je hem weer.
Ik probeer de vragensteller te helpen met mijn ervaringen (net zoals andere forumleden)....
Rob.
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 13.08.2007 - 13:14
- Locatie: Haarlem
Zit snel eens even te kijken, een vergelijkbaar type als ik zojuist in NL heb gekocht (140pk, 110dkm, 2003, vergelijkbare opties, iets minder zelfs lijkt het) kost daar 1500 euro minder dan hier. Dan komt daar dacht ik nog iets van BPM bij (of is dat niet met benzine?), reiskosten, blijft er weinig over denk ik? Niet dat ik zo rijk ben, maar ik doe het niet voor dat verschil, los van gedoe geregel en gereis (tijd is ook geld ..). Mogelijk dat als je goed zoket wat grotere verschillen kan vinden.bartv70 schreef:Hoi, Heb je hem weer. Benzine uitvoering zijn in Duitsland veel minder geliefd en zijn daarom nog aantrekkelijker geprijst als de diesels. Werp eens een blik op
http://www.ucl.volvocars.de/ kan een paar duizend schelen
BartV70