aanvulling:
http://www.garagezeeuw.nl/
kijk onder "Wieltest met GSP9700" en lees een zeer zinvol verhaal over balanceren en optimaliseren. Succes!
Stuur trilt
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
Nu: MB E 270 cdi, Avantgarde, ext.:melanite black metallic, int.:pebble beige,
-
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Ik wilde even laten weten wat de status is. De wielen zijn toch nog een keer voor de zekerheid losgehaald van de auto. Bij het balanceren bleek dat de wielen TOCH weer een behoorlijke onbalans hadden. Er zatten ook helemaal geen gewichten meer aan de wielen. Bij de bandenspeciaalzaak was men echt heel erg verbaast hierover. De man heeft mij opnieuw de twee voorbanden gebalanceert en is samen met mij een kilometer of 15 gaan rijden. Het trillen is nu helemaal weg. Hij kon het niet met zekerheid zeggen, maar hij gaf twee mogelijke redenen aan dat de gewichtjes iedere keer van mijn banden verdwenen:
a) De nieuwe banden die zich nog moeten zetten. Als deze een paar keer warm en koud worden, dan bewegen deze nog een beetje op de velg. Hierdoor kunnen de gewichtjes los laten.
b) Ze hadden heel veel problemen met de nieuwe zinken gewichtjes. Dit probleem schijnt tegenwoordig vaker voor te komen doordat er geen lood meer gebruikt mag worden als gewicht.
Hoe dan ook: het trillen is weg en omdat het al de 3e keer was dat de banden gebalanceerd moesten worden was het service van de zaak. Ik ben goed geholpen (ondanks de pech natuurlijk) en mocht het weer gebeuren, dan weet ik waar ik moet beginnen met zoeken.
a) De nieuwe banden die zich nog moeten zetten. Als deze een paar keer warm en koud worden, dan bewegen deze nog een beetje op de velg. Hierdoor kunnen de gewichtjes los laten.
b) Ze hadden heel veel problemen met de nieuwe zinken gewichtjes. Dit probleem schijnt tegenwoordig vaker voor te komen doordat er geen lood meer gebruikt mag worden als gewicht.
Hoe dan ook: het trillen is weg en omdat het al de 3e keer was dat de banden gebalanceerd moesten worden was het service van de zaak. Ik ben goed geholpen (ondanks de pech natuurlijk) en mocht het weer gebeuren, dan weet ik waar ik moet beginnen met zoeken.
Audi A6 3.0L V6 Quattro
Volvo S80 2.4 D5 163pk 2004
Volvo S80 2.4 140pk 1999
Volvo S80 2.4 D5 163pk 2004
Volvo S80 2.4 140pk 1999
- Skywalker
- 3rd Gear member
- Contacteer:
Weet je zeker dat die bandenboer geen prutser is??
ad a: dat zou dan voor de meeste banden gelden die worden gemonteerd? Nou dat kan volgens mij nooit de klachten veroorzaken die je had
ad b: de zg plakgewichtjes blijven ook gewoon zitten op de binnenkant van de velg (nadat het goed is schoongemaakt natuurlijk), wel toevallig dat het "lood" van alle wielen verdwijnt
zink ipv lood: hoe vaak hebben we hierover op het forum kunnen lezen? Kennelijk lukt het anderen wel een wiel goed te balanceren!
Hoe dan ook, ik ben blij voor je dat het probleem nu hopelijk is opgelost zodat je nu tevreden kunt touren.
Het belang van goede banden en goede montage wordt vaak enorm onderschat, voor mij is het onbegrijpelijk dat de zg "kwik fit achtigen" nog steeds werk hebben.....
PS ik heb geen belang in de banden business
ad a: dat zou dan voor de meeste banden gelden die worden gemonteerd? Nou dat kan volgens mij nooit de klachten veroorzaken die je had
ad b: de zg plakgewichtjes blijven ook gewoon zitten op de binnenkant van de velg (nadat het goed is schoongemaakt natuurlijk), wel toevallig dat het "lood" van alle wielen verdwijnt
zink ipv lood: hoe vaak hebben we hierover op het forum kunnen lezen? Kennelijk lukt het anderen wel een wiel goed te balanceren!
Hoe dan ook, ik ben blij voor je dat het probleem nu hopelijk is opgelost zodat je nu tevreden kunt touren.
Het belang van goede banden en goede montage wordt vaak enorm onderschat, voor mij is het onbegrijpelijk dat de zg "kwik fit achtigen" nog steeds werk hebben.....
PS ik heb geen belang in de banden business

Vroeger: S80 Moondust Silver 2.5 tdi, ltd ed.
- Frumpy
- 5th Gear member
Inderdaad, het gaat zelfs zo ver, dat het merk Volvo door toedoen van prutsers wordt gediskrediteerd. :evil:Skywalker schreef: Het belang van goede banden en goede montage wordt vaak enorm onderschat, voor mij is het onbegrijpelijk dat de zg "kwik fit achtigen" nog steeds werk hebben.....