Ik heb problemen met mijn Vialle ringtank installatie. Lijkt wel of mijn V70 te weinig gas krijgt . Als je bij stilstand gas geeft lijkt het wel of de motor later reageerd. Vorig jaar is hij wel 17 keer bij de volvo garage geweest maar niets gevonden. Iemand vertelde mij dat het wel eens de pomp zou kunnen zijn. Op Benzine geen problemen. Komt dit iemenad bekend voor?
Groetjes,
Peter Davelaar
Gas / LPG / LPI Problemen
Wat hebben ze al gecontroleerd en mogelijk vervangen in die 17 x?
Wat is het bouwjaar, type motor, km-stand, enz.........
Wat is het bouwjaar, type motor, km-stand, enz.........
- trompetje
- 5th Gear member
- Contacteer:
lekkende injectoren? heeft die van mij gehad, en die moest ervoor naar Vialle....
Groet, Rik.
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
Volvo V40 2.0 LPi ---> Volvo V70 D5 (120 kW) ----> Volvo V50 2.0D Momentum!
Renault Grand Espace ";Initiale";........
mijn andere hobby: Trompetjes!
-
- Starter
auto is van 2001, 2.4 170pk, 210000km.
Wat ze bij volvo hebben gedaan weet ik niet precies. Wat ik wel weet is dat ze 2 injectoren hebben vervangen. Dit alles in de garantie periode gebeurd. Bij Volvo Verkerk in Utrecht gekocht. Service is echt ZEER slecht!!!! Als je zo vaak de garage met dezelfde klacht hebt bezocht en de garage net zo lang wacht tot de garantie om is ben je ze echt zat.
Tussen laatste bezoek aan de garage en nu (13 maanden) heeft hij het bijna prima gedaan. De boordcomputer geeft soms de melding "rij rustig of schakel op" auto schokt dan ook. Ik schakel dan direct om naar benzine en rij er +/- 5 km. op en schakel dan weer terug naar gas en auto loopt dan prima. In de afgelopen zomervakantie (italie) heeft hij het van de 3 weken het 1 week TOTAAL NIET gedaan. Bij het omschakelen sloeg hij direkt af.
Ik hoop dat ik voldoende extra info heb gegeven waar iemand wat mee kan.
Peter
Wat ze bij volvo hebben gedaan weet ik niet precies. Wat ik wel weet is dat ze 2 injectoren hebben vervangen. Dit alles in de garantie periode gebeurd. Bij Volvo Verkerk in Utrecht gekocht. Service is echt ZEER slecht!!!! Als je zo vaak de garage met dezelfde klacht hebt bezocht en de garage net zo lang wacht tot de garantie om is ben je ze echt zat.
Tussen laatste bezoek aan de garage en nu (13 maanden) heeft hij het bijna prima gedaan. De boordcomputer geeft soms de melding "rij rustig of schakel op" auto schokt dan ook. Ik schakel dan direct om naar benzine en rij er +/- 5 km. op en schakel dan weer terug naar gas en auto loopt dan prima. In de afgelopen zomervakantie (italie) heeft hij het van de 3 weken het 1 week TOTAAL NIET gedaan. Bij het omschakelen sloeg hij direkt af.
Peter
Inmiddels weet ik uit ervaring, dat de elektronica gevoeliger reageert op gas dan op benzine.
Ik denk aan twee dingen, waar je op gas problemen door hebt en op benzine niet direct. Anders gezegd. je verneemt het niet zo.
Loopt de auto wel mooi stationair? Let op de elektronica zal veelal storingen verdoezelen door bijvoorbeeld extra brandstof te geven.
Ik houd het niet voor onmogelijk dat je ETM af en toe kuren geeft. Is deze al eens vervangen?
Kan je zien, witte stikker is origineel, gele sticker is vervangende ETM.
Zie ook: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=5495
Ook zou het kunnen zijn dat je kleppen gesteld moeten worden.
Als dit nog niet (nooit) is gedaan, gezien de km-stand, zou ik dit zeker laten controleren (afstellen is prijzig, controleren niet).
Zie ook: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9047
Het is voor mij ook maar een gok, diagnose stellen op afstand is altijd moeilijk.
Succes
Ik denk aan twee dingen, waar je op gas problemen door hebt en op benzine niet direct. Anders gezegd. je verneemt het niet zo.
Loopt de auto wel mooi stationair? Let op de elektronica zal veelal storingen verdoezelen door bijvoorbeeld extra brandstof te geven.
Ik houd het niet voor onmogelijk dat je ETM af en toe kuren geeft. Is deze al eens vervangen?
Kan je zien, witte stikker is origineel, gele sticker is vervangende ETM.
Zie ook: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=5495
Ook zou het kunnen zijn dat je kleppen gesteld moeten worden.
Als dit nog niet (nooit) is gedaan, gezien de km-stand, zou ik dit zeker laten controleren (afstellen is prijzig, controleren niet).
Zie ook: http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9047
Het is voor mij ook maar een gok, diagnose stellen op afstand is altijd moeilijk.

Succes
-
- Starter
AlexV70, Stationair loopt de auto prima zowel op gas als benzine. Op benzine rijd de auto perfect!
Kleppen stellen OK, maar hij moet dan toch ook op benzine slecht lopen? Waar kan ik de ETM kleppenhuis vinden? :multi:
Kleppen stellen OK, maar hij moet dan toch ook op benzine slecht lopen? Waar kan ik de ETM kleppenhuis vinden? :multi:
Uit ervaring weet ik inmiddels dat je het op benzine veel minder verneemt.Davelaar schreef:AlexV70, Kleppen stellen OK, maar hij moet dan toch ook op benzine slecht lopen?
Ik had een verbrandde uitlaatklep en zelfs dan zorgde de elektronica er toch nog voor dat de auto op benzine redelijk liep.
Kijk even in de link die ik gaf, dan zal je alles vinden.Davelaar schreef:AlexV70, Waar kan ik de ETM kleppenhuis vinden?
Nogmaals, ik zeg niet dat dit het is.
Het kan even goed een vervuild filter in een gasleiding zijn, als deze al bestaan bij Vialle.
Misschien dat @Ludo, nog tips heeft.
-
- 6th Gear member
nee alleen de installaties vóór 1999 hadden een filter.
kleppen stellen zou kunnen.
anders denk ik eerder aan een software probleem.
en euh, 17 keer naar de Volvo garage geweest..... met alle respect, maar dat is zowieso al verkeerd.
met lpg problemen ga je niet naar een Volvo dealer, maar naar een Vialle dealer!.
kleppen stellen zou kunnen.
anders denk ik eerder aan een software probleem.
en euh, 17 keer naar de Volvo garage geweest..... met alle respect, maar dat is zowieso al verkeerd.
met lpg problemen ga je niet naar een Volvo dealer, maar naar een Vialle dealer!.
- lucardie lpg
- 2nd Gear member
het kan de pomp zijn , maar ook wel het relais en of zekeringen voorinDavelaar schreef:auto is van 2001, 2.4 170pk, 210000km.
De boordcomputer geeft soms de melding "rij rustig of schakel op" auto schokt dan ook. Ik schakel dan direct om naar benzine en rij er +/- 5 km. op en schakel dan weer terug naar gas en auto loopt dan prima. In de afgelopen zomervakantie (italie) heeft hij het van de 3 weken het 1 week TOTAAL NIET gedaan. Bij het omschakelen sloeg hij direkt af.
Peter
( 5 polig relais en rijtje van 4 15 A zekeringen ( vuil contact))
De pompdruk is uit te lezen met het Vialleprogramma, het draaien van de pomp kun je horen met het oor tegen de tank, dit moet een zacht
regelmatig geluid zijn , is dat een ratelend knarsend ,rammelend geluid
dan is de pomp niet goed, versnelde slijtage treedt op na het niet werken van de 80% vulklep ( te volle tank) en vervolgens 1 of meerdere keren helemaal leeg rijden. ( vloeibaar gas in het oliegedeelte van de pomp ,na drukverlaging perst dit de smeerolie naar buiten met overm. slijtage tot gevolg. Niets aan te doen , pomp vervangen en multivalve
opnieuw afstellen ( meter en 80% vuller) Kosten : 650 Euro incl. btw
V70 freak
- Iwema
- 2nd Gear member
- Contacteer:
Als de wagen goed op benzine loopt dan moet hij ook goed op LPG kunnen lopen.
Ga eens naar je dealer en vraag of hij tijdens het rijden het lambda signaal wil bekijken en de slow-fuel-trim.
Vergelijk de waarden tussen LPG en benzine.
Als er grote verschillen zijn is dit een indicatie voor ploblemen.
Hugo
Iwema
Ga eens naar je dealer en vraag of hij tijdens het rijden het lambda signaal wil bekijken en de slow-fuel-trim.
Vergelijk de waarden tussen LPG en benzine.
Als er grote verschillen zijn is dit een indicatie voor ploblemen.
Hugo
Iwema
Doe de Classic Car EURO Challenge (zet een EURO munt op je motorblok en kijk hoe lang hij blijft staan; zo test of je motor goed loopt).
-
- Starter
probleem klinkt mij bekend in de oren, op benzine loopt de auto goed, op gas bokt de auto bij elke poging gas te geven.
Terugschakelen naar benzine en de auto rijdt weer als een trein.
Bij mij was de pomp stuk, deze is vervangen en het probleem is over.
succes!
Terugschakelen naar benzine en de auto rijdt weer als een trein.
Bij mij was de pomp stuk, deze is vervangen en het probleem is over.
succes!
V40 1997 Europa
V70 T5 1997 LPI
780 Bertone Coupe
V40 2001 Azure Blue Leder / HU1205 IMIV/ LPI
V50 2008 2.0D Geartronic
V70 1998 2.5 10V Vialle LPI Leder
V70 T5 1997 LPI
780 Bertone Coupe
V40 2001 Azure Blue Leder / HU1205 IMIV/ LPI
V50 2008 2.0D Geartronic
V70 1998 2.5 10V Vialle LPI Leder
-
- Starter
Ben naar een gasboer geweest in houten. Bleek een rubber slangetje te zijn (verdroogd). Motor kreeg hierdoor vlase lucht. LOOPT WEERALS EEN ZONNETJE!!!!!!!
AlexV70 schreef:Uit ervaring weet ik inmiddels dat je het op benzine veel minder verneemt.Davelaar schreef:AlexV70, Kleppen stellen OK, maar hij moet dan toch ook op benzine slecht lopen?
Ik had een verbrandde uitlaatklep en zelfs dan zorgde de elektronica er toch nog voor dat de auto op benzine redelijk liep.
Kijk even in de link die ik gaf, dan zal je alles vinden.Davelaar schreef:AlexV70, Waar kan ik de ETM kleppenhuis vinden?
Nogmaals, ik zeg niet dat dit het is.
Het kan even goed een vervuild filter in een gasleiding zijn, als deze al bestaan bij Vialle.
Misschien dat @Ludo, nog tips heeft.
Komt idd voor, valse lucht door een lek slangetje.
Ik was er van uit gegaan dat na 17 x bij een Volvo garage ze daar wel naar hadden gekeken.
Zal in gevolg wat simpeler beginnen.
Ik was er van uit gegaan dat na 17 x bij een Volvo garage ze daar wel naar hadden gekeken.

Zal in gevolg wat simpeler beginnen.
-
- 7th Gear member
Heb je het verhaal van dat lekke slangetje ook verteld bij Verkerk?
Je geeft aan dat de service bij Verkerk zeer slecht is,die mening deel ik namelijk niet,daar lopen zeer deskundige monteurs met een zeer lange Volvo ervaring.
Het is ook een van de weinige dealers met veel kennis op LPG gebied.
Je geeft aan dat de service bij Verkerk zeer slecht is,die mening deel ik namelijk niet,daar lopen zeer deskundige monteurs met een zeer lange Volvo ervaring.
Het is ook een van de weinige dealers met veel kennis op LPG gebied.
Ik mag toch hopen dat iedere zich zelf respecterende Volvo monteur op dit Forum mee leest. :?Ramon&Ramon schreef:Heb je het verhaal van dat lekke slangetje ook verteld bij Verkerk?

-
- 7th Gear member
Er zijn zeer weinig monteurs die hier mee lezen is mijn ervaring,de meesten weten van het bestaan van dit forum ook niets af.
Ik ben ook blij geen monteur te zijn.
Ik ben ook blij geen monteur te zijn.
-
- 7th Gear member

Mijn ervaring is anders, de meesten weten heel goed wat er speelt op het forum!Ramon&Ramon schreef:Er zijn zeer weinig monteurs die hier mee lezen is mijn ervaring,de meesten weten van het bestaan van dit forum ook niets af.
Hoe denk je dat ik aan mijn info kom.
-
- 7th Gear member
geen idee!