(wat plaatwerk op het voorscherm verbogen, diepe krassen op de bumper, de koplamp kapot ed.)
Nu had eindelijk toestemming van de verzekering gekregen (na 4 maanden, en ja, dit is een goede verzekering: Volvo's eigen Volvia) om de auto bij een dealer in te leveren om hem gerepareerd te krijgen. Gelukkig heb ik een huur-auto-toeslag op mijn all-risk verzekering, dus ik dacht mooi van alles af te zijn.
Nee, ware het zo dat de verzekering normaal helemaal geen vervangend vervoer betaald, en met de toeslag die ik heb ook slechts 75% van de dagprijs en de kilometers. Voor alle verzekeringen ed. moet ik dus ook zelf staan, PLUS de BTW over het hele huurbedrag, dus het deel dat door de verzekering betaald wordt en mijn eigen deel, omdat de auto op naam van mijn bedrijf staat ... en als je weet hoe moeilijk de BTW boekhouding in Zweden is dan gaat dat ook nog weer een probleem worden.
Maar: de reparatie gaat minimaal 7 werkdagen duren (voor zo'n klein k*tklusje) en ik weet nu al dat er dingen fout gaan (zoals het terug monteren van mijn laser-gebaseerde-park-distance-controllers in de gril)
Ik rij dus nu een C30 1.8f (flexifuel) en damn ... wat is dat traag vergeleken met de 2.5T die ik rij ...