Zweeds/Engelse schade perikelen

Stel hier alle niet-technische Volvo-zaken aan de orde. Technische vragen stel je in de rubriek van het betreffende model.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

zoals sommigen weten had ik in mei-2007 in Schotland schade gekregen omdat een domme muts de auto op een hellinkje parkeerde zonder hem in de versnelling te zetten of op de handrem, met als gevolg:

Afbeelding
(wat plaatwerk op het voorscherm verbogen, diepe krassen op de bumper, de koplamp kapot ed.)

Nu had eindelijk toestemming van de verzekering gekregen (na 4 maanden, en ja, dit is een goede verzekering: Volvo's eigen Volvia) om de auto bij een dealer in te leveren om hem gerepareerd te krijgen. Gelukkig heb ik een huur-auto-toeslag op mijn all-risk verzekering, dus ik dacht mooi van alles af te zijn.

Nee, ware het zo dat de verzekering normaal helemaal geen vervangend vervoer betaald, en met de toeslag die ik heb ook slechts 75% van de dagprijs en de kilometers. Voor alle verzekeringen ed. moet ik dus ook zelf staan, PLUS de BTW over het hele huurbedrag, dus het deel dat door de verzekering betaald wordt en mijn eigen deel, omdat de auto op naam van mijn bedrijf staat ... en als je weet hoe moeilijk de BTW boekhouding in Zweden is dan gaat dat ook nog weer een probleem worden.

Maar: de reparatie gaat minimaal 7 werkdagen duren (voor zo'n klein k*tklusje) en ik weet nu al dat er dingen fout gaan (zoals het terug monteren van mijn laser-gebaseerde-park-distance-controllers in de gril)

Ik rij dus nu een C30 1.8f (flexifuel) en damn ... wat is dat traag vergeleken met de 2.5T die ik rij ... :( :( :(
Gebruikersavatar
Frumpy
5th Gear member
Berichten: 1343
Lid geworden op: 28.06.2005 - 17:31
Locatie: Haaglanden

Ik dacht juist dat het voordeel van een all-risk verzekering is, dat je de auto, ongeacht schuldvraag, direct naar een hersteller kunt brengen.
Vier maanden wachten, en dan nog voor zo'n ***klus de auto minimaal zeven dagen moeten missen. Best wel vervelend. :shock:

Is dat in Zweden anders dan elders in Europa geregeld dan?


P.S. 2,5T forever, zou niets anders meer willen. :D
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

Frumpy schreef: Is dat in Zweden anders dan elders in Europa geregeld dan?
in Zweden is alles anders geregeld :(
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20559
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

LqF,
Veel sterkte de komende week.

Nu maar niet naar Nederland komen natuurlijk want die laser park apparaatjes kan je niet missen hier. 8)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

zo ... de volvo is weer gerepareerd ... jammer genoeg werd de auto niet eens even gewassen ...
Gebruikersavatar
EvolvE
5th Gear member
Berichten: 1092
Lid geworden op: 17.12.2005 - 18:30
Locatie: Limbabwe

En dat bij een dealer?
Vind ik niet echt netjes!

Maar hebben ze je laser-gebaseerde-park-distance-controllers wel weer
goed in je grille terug gemonteerd?
Erwin

480 Turbo
www.volvo480forum.com
Gebruikersavatar
liquid_force
6th Gear member
Berichten: 4695
Lid geworden op: 12.11.2005 - 19:18
Locatie: Zürich

die hadden ze niet verwijderd ... waren bang dat ik niet tevreden met hun terug installatie zou zijn :P

en nee, mijn auto is bij de dealer nog nooit gewassen ... maar na schade had ik het wel verwacht ...
Gebruikersavatar
coyote1980
2nd Gear member
Berichten: 209
Lid geworden op: 13.02.2006 - 20:42
Locatie: Groningen
Contacteer:

Nou lekker, de pa van mijn vriendin heeft ook een flinke klapper gemaakt in Engeland (een muts op een landweggetje die op nat wegdek veel te hard met een 205je scheurt, de macht over het stuur verliest en hem in zijn Passat boort) - nu na 16 maanden heeft hij eindelijk een brief dat de schade vergoed zal worden. Werd ook al zo'n gebed zonder einde...

Sterkte, en schandalig dat ze wél een berg geld durven te vragen, maar van service (niet eens even wassen) nog nooit gehoord hebben.
1995 Volvo 855 T-5R - cream yellow
1995 Volvo 480 Turbo Collection #12 - dark green metallic
Volvo 480 Club Europe - www.volvo-480-europe.org
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20559
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Blij te horen dat de S60 weer on the road is. 8)
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Plaats reactie

Terug naar “Volvo algemeen (niet technisch)”