Mijn V40, bouwjaar 2002, wil de laatste weken soms niet meer starten. Ontgrendelen en op contact zetten is geen probleem, maar wil je de motor starten dan geeft ie geen kik. Dashboard lampjes branden normaal, geen foutmeldingen. De startmotor draait gewoon niet.
Ben al bij de garage geweest en die dachten dat de startblokkering niet goed was. Beide sleutels laten uitlezen en gereset of zoiets. Bleek in 1 van de sleutels een paar foutcodes te zitten?? Lijkt me sterk dat je de transponders kunt uitlezen en ook nog foutmeldingen kunt zien, maar goed.... het probleem is in ieder geval niet opgelost want vandaag kon ik met mijn zakkie patat naar huis lopen i.p.v. comfortabel rijden :
Een uurtje later nog maar weer eens met beide sleutels naar de auto gelopen, en jawel hoor starten en lopen. Dit was de vorige keer ook al het geval: na enkele uren doet 'ie het wel. Ik ben er in ieder geval al wel vrij zeker van dat het probleem met beide sleutels voor kan komen.
Dus kan het ook wel eens iets anders zijn dan de startblokkering van de sleutels??????
Wie weet raad, want ik heb nog garantie en kan dan in ieder geval beslagen ten ijs komen