Waar ik problemen mee heb is het volgende:
-Hemel ( bekend 7serie probleem )
-Achterklep veer die niet werkt ( dus die klep valt steeds op mijn test )
-Meters die niet al te nauwkeurig zijn en soms het laten afweten (m.n. snelheidsmeter, maar ook de brandstofmeter kan er wat van ).
-de motor, check of die op alle gebruikelijke standen regelmatig loopt en niet schokt ( bij mij 2 keer in een half jaar, ik ga hem dus inruilen, vertrouw het niet ), bekijk ook of de toerenteller bij stationair draaien niet richting 1500rpm vliegt.
Verder, omdat het een oude auto is, kan het geen kwaad hem naar een ANWBkeuringscentrum te brengen om straks niet voor verrassingen te staan ( doe ik wel bij mijn volgende).
Heb je een goede, dan heb je echt een verrukkelijke auto, ligt als een blok op de weg, zeer makkelijk te bedienen en -smaak- ziet er ook nog eens geweldig uit.
Stoelen zitten na al die jaren nog fantastisch,auto stuurt precies tot op de vierkante centimeter, neem alleen niet de 2.0, dan mis je een beetje vermogen.
Alleen dat geluid van die motor al als je optrekt...
Kortom, ik heb tijdelijk de beschikking over een V70 ( de luxe uitvoering ), maar ik prefereer op alle fronten de 740.
Jij stuurt in de 740 en hij luistert ,de wegligging van de 940 is toch wat minder, de 850 vond ik vlees nog vis en de V70 is een stuk minder direct imo.
Ik twijfel trouwens of mijn volgende weer een 740 wordt of toch de 760...zo'n 6cilinder is natuurlijk wel aantrekkelijk.
Oh, ik heb trouwens de 1989 versie, in 1990 is het model vernieuwd, dus daar kan ik weinig over zeggen...misschien andere ervaringsdeskundigen?