Na een paar autoloze jaren heb ik sinds zaterdag weer eens een volvo voor de deur. Een rooie 460 1.7 GLE Injection uit 1990.
Helaas een paar probleempjes:
- koude start gaat niet zo soepel, de motor blijft rond de 1100 toeren hangen en hikt en stoot als een gek. Als de motor warm is geen probleem. Iets hoger in de toeren loopt ie ook niet helemaal mooi, dus ik vermoedt de ontsteking. Op zich geen ramp dus.
- helaas zag ik ijzerdeeltjes in de (vrij ranzig gekleurde) koelvloeistof. Moet ik me al ernstig zorgen gaan maken of kan het meevallen?
- verder doet de ruitenwisser het niet. Deze blijft geheel willekeurig hangen en klopt het dat er geen variabele interval op zit?
- als ik de motor afzet blijft de pomp van het koelsysteem nog een paar minuten lopen, hoort dat?
[Volvo 460] Probleem met starten en koelvloeistof
- rvdodewaard
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 13.04.2005 - 01:12
- Locatie: Waddinxveen
- rvdodewaard
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 13.04.2005 - 01:12
- Locatie: Waddinxveen
Is een variabele timing wel in te bouwen, bijvoorbeeld een versie uit een nieuwer model? De pomp zal dan verder wel goed zijn, blijf ik alleen nog met het motor en koelvloeistof probleem.
Volvo V40 1.8 Phase II 2000
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 174
- Lid geworden op: 30.10.2007 - 11:19
- Locatie: Staphorst
- Contacteer:
Starten ->> mogelijk vervuilde injectoren, een flesje Forte voor injectie motoren door de benzine heengooien al geprobeerd?
- rvdodewaard
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 13.04.2005 - 01:12
- Locatie: Waddinxveen
Ja ik zat zelf al te denken aan de ontsteking, dus heb al nieuwe bougies en kabels gehaald. Zal morgenavond even kijken om dat in orde te maken.
Maar ik maak me nog het meeste zorgen om de metaaldeeltjes in de vervuilde koelvloeistof. Iemand daar een idee bij?
Maar ik maak me nog het meeste zorgen om de metaaldeeltjes in de vervuilde koelvloeistof. Iemand daar een idee bij?
Volvo V40 1.8 Phase II 2000
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
ooit koppaking vervangen, bij kapotte pakkin gkan wel eens wat de koelkanalen ingaan , en dat komt er niett meer uit, nou ja, heel langzaam komt het los .
Heb ik ook.
Wim
Heb ik ook.
Wim
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- rvdodewaard
- 2nd Gear member
- Berichten: 185
- Lid geworden op: 13.04.2005 - 01:12
- Locatie: Waddinxveen
Koppakking is volgens mij ooit wel gedaan. Dus het is op zich geen ramp?
Volvo V40 1.8 Phase II 2000
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
Volvo 460 2.0i 1995
Volvo 460 GLE 1.7i 1990
Volvo 850 GLT 2.5i 20V 1992
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Wat je kunt doen als het niet vriest......!!! verschonen en met water vullen en hier enkele daggen mee rijden, weer verschonen etc.
Daarna weer met nieuwe koelvloeistof vullen.
Wim
Daarna weer met nieuwe koelvloeistof vullen.
Wim
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.