Ik weet dat een diesel motor geen benzine motor is.
Hij trek ook best en dat laat hij ook horen jammer genoeg.
Misschien ben ik wel verwent met de 2.0 T

Die trilling is dan exemplarisch, daar heb ik geen last van. (255.000 km) Dat moet dus nagekeken worden.exhonda schreef:Ja de Honda motor is van 2003 en is ook een super stille diesel motor
Wat mij op viel bij de V40 was de trilling in het koppelings pendaal,
het remour bij het optrekken,het extreem voelen van inschakelen van de airco, plus de bak vind ik minder schakelen dan een Volvo bak.
Hehe, Belg is Belg he. Ge moet het beestje bij zijn naam noemenRemon schreef:Je kunt zeggen van die belg (respect hoor) wat je wilt, maar hij heeft wel gelijk.
Znef schreef:Hehe, Belg is Belg he. Ge moet het beestje bij zijn naam noemenRemon schreef:Je kunt zeggen van die belg (respect hoor) wat je wilt, maar hij heeft wel gelijk.Ik zeg toch ook 'die Nederlanders'
En ook met alle respect
Want er zitten er heel leuke bij waar ik mij al rot mee geamuseerd heb
Ja, de motor is gewoon goed, absoluut.Remon schreef:Dus de 115pk renault motor is gewoon goed te noemen? Ook de turbo? Ben er namelijk wel naar geintereseerd, omdat ik zelf deze motor heb sinds vorige week dinsdag.
Dat van die slangen klopt wel, die worden op den duur poreus en gaan dan scheuren. Helaas. Dat is echter redelijk goedkoop te verhelpen.Remon schreef:Hoe merkte jij dat je turbo defect was? Ik vind dat mijn turbo behoorlijk fluit als ik het gas in trap tot 2500 toeren. Wanneer ik dan weer constant 2500 toeren houd hoor je de turbo niet meer. Ik ben echter geen turbo gewend vandaar dat ik dit even vraag. De motor trekt echter goed.
edit
Op het autoweek review pagina staan echter wel mensen die problemen hadden met de turbo slangen. Wanneer je zulke berichten leest, ga je zelf ook te kritisch luiteren naar de turbo misschien
Remon schreef:@exhonda
Begrijp me niet verkeert, maar ik vond het gewoon een beetje een vreemde gedachte. Ik hoop dat je erg veel plezier met je alfa gaat beleven. De motoren zijn zeker zo goed als die van de volvo.
ff wat ongein:
aan je naam te zien ben je niet echt merk getrouw?
Jammer, dat je dat gedaan hebt. Maar ik wens je veel succes met de Alfa.exhonda schreef:Ik heb de V40 2.0T ingeruild op een Alfa 147 115pk JTD
Deze motor is veel stiller dan de Renault motor in de V40
vooral bij het optrekken.
Dat kan ik niet ontkennen. Wat dat betreft had VOLVO van mij een deal met Alfa mogen maken.exhonda schreef: De JTD is een van de beste diesel motoren die gemaakt worden.
Hij is echt stiller,ik baal er ook wel van dat het niet Volvo is gebleven.V480-V40 schreef:Jammer, dat je dat gedaan hebt. Maar ik wens je veel succes met de Alfa.exhonda schreef:Ik heb de V40 2.0T ingeruild op een Alfa 147 115pk JTD
Deze motor is veel stiller dan de Renault motor in de V40
vooral bij het optrekken.
Ik moet alleen kwijt dat ik de 147 momenteel echter de minst mooie vind. Ik had toch gekozen voor de Sportwagon. Maar ja wie ben ik.
Dat ie veel stiller is kan ik echter niet beoordelen. Ik vind de 115 pk Renault in de V40 ook stil.
Dat kan ik niet ontkennen. Wat dat betreft had VOLVO van mij een deal met Alfa mogen maken.exhonda schreef: De JTD is een van de beste diesel motoren die gemaakt worden.