Ervaringen Renault diesel V40

Geproduceerd bij NedCar in Born
exhonda
3rd Gear member
Berichten: 311
Lid geworden op: 02.02.2005 - 22:10

Het gaat mij niet om de sprint tijd maar over de motor/bak in het algemeen.
Ik weet dat een diesel motor geen benzine motor is.

Hij trek ook best en dat laat hij ook horen jammer genoeg.

Misschien ben ik wel verwent met de 2.0 T :P
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20768
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

exhonda schreef:Ja de Honda motor is van 2003 en is ook een super stille diesel motor
Wat mij op viel bij de V40 was de trilling in het koppelings pendaal,
het remour bij het optrekken,het extreem voelen van inschakelen van de airco, plus de bak vind ik minder schakelen dan een Volvo bak.
Die trilling is dan exemplarisch, daar heb ik geen last van. (255.000 km) Dat moet dus nagekeken worden.
Ik heb geen last van extreem inkomen van de airco. Dus misschien ook exemplarisch.

En die bak daarover kunnen smaken verschillen. Maar ik vind het de beste versnellingsbak ooit, die ik bij een (nederlandse) VOLVO heb aangetroffen. Veel minder onderhoudsgevoelig, veel directer schakelen. Daarbij geen stangen meer maar kabels. Hij schakelt echt veel beter dan die in mijn 480. (appels met peren vergelijken maar toch.)

En nog even over het weggedrag, jou 2.0T heeft standaard een beter onderstel als de 1.8 en 2.0 phase I dus dat kan het verschil maken, alsmede de zwaardere dieselmotor. Waardoor je er dus minder van merkt.

Maar goed, je moet zelf de keuze maken. Dus nogmaals suc6
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Znef
2nd Gear member
Berichten: 130
Lid geworden op: 01.11.2005 - 23:37
Locatie: ergens in België
Contacteer:

Remon schreef:Je kunt zeggen van die belg (respect hoor) wat je wilt, maar hij heeft wel gelijk. :D
Hehe, Belg is Belg he. Ge moet het beestje bij zijn naam noemen :) Ik zeg toch ook 'die Nederlanders' :D En ook met alle respect :wink: Want er zitten er heel leuke bij waar ik mij al rot mee geamuseerd heb :D
Wooptidoo, I'm Znef and driving a Volvo :p
exhonda
3rd Gear member
Berichten: 311
Lid geworden op: 02.02.2005 - 22:10

Znef schreef:
Remon schreef:Je kunt zeggen van die belg (respect hoor) wat je wilt, maar hij heeft wel gelijk. :D
Hehe, Belg is Belg he. Ge moet het beestje bij zijn naam noemen :) Ik zeg toch ook 'die Nederlanders' :D En ook met alle respect :wink: Want er zitten er heel leuke bij waar ik mij al rot mee geamuseerd heb :D



:wink:
Gebruikersavatar
Remon
5th Gear member
Berichten: 1608
Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
Locatie: overijsel

Dus de 115pk renault motor is gewoon goed te noemen? Ook de turbo? Ben er namelijk wel naar geintereseerd, omdat ik zelf deze motor heb sinds vorige week dinsdag.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20768
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Remon schreef:Dus de 115pk renault motor is gewoon goed te noemen? Ook de turbo? Ben er namelijk wel naar geintereseerd, omdat ik zelf deze motor heb sinds vorige week dinsdag.
Ja, de motor is gewoon goed, absoluut.
Hoewel ik in februari een nieuwe turbo heb moeten laten plaatsen bij circa 220.000 km. (Nu inmiddels 256.000)
Kwam echter niet veel voor. Ik was gewoon de pineut.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Remon
5th Gear member
Berichten: 1608
Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
Locatie: overijsel

Hoe merkte jij dat je turbo defect was? Ik vind dat mijn turbo behoorlijk fluit als ik het gas in trap tot 2500 toeren. Wanneer ik dan weer constant 2500 toeren houd hoor je de turbo niet meer. Ik ben echter geen turbo gewend vandaar dat ik dit even vraag. De motor trekt echter goed.

edit
Op het autoweek review pagina staan echter wel mensen die problemen hadden met de turbo slangen. Wanneer je zulke berichten leest, ga je zelf ook te kritisch luiteren naar de turbo misschien
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20768
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Remon schreef:Hoe merkte jij dat je turbo defect was? Ik vind dat mijn turbo behoorlijk fluit als ik het gas in trap tot 2500 toeren. Wanneer ik dan weer constant 2500 toeren houd hoor je de turbo niet meer. Ik ben echter geen turbo gewend vandaar dat ik dit even vraag. De motor trekt echter goed.

edit
Op het autoweek review pagina staan echter wel mensen die problemen hadden met de turbo slangen. Wanneer je zulke berichten leest, ga je zelf ook te kritisch luiteren naar de turbo misschien
Dat van die slangen klopt wel, die worden op den duur poreus en gaan dan scheuren. Helaas. Dat is echter redelijk goedkoop te verhelpen.

Een kapotte turbo: veel witte rook, drukverlies, vermogensverlies en ratelen van de Turboschoepen en het automatisch aangaan van de extra interieur blowers.
Dat fluiten is niet ernstig. Dat hoort zo. (Behalve als je hem tijdens constant gas nog blijft horen, dan maakt ie overtoeren)
Kort gezegd. Als ie echt kapot is merk je het wel.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Remon
5th Gear member
Berichten: 1608
Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
Locatie: overijsel

@V480-V40

Hartstikke bedankt voor je antwoord. K voel me nu een heel stuk rustiger. :D . Mijn turbo fluit alleen als ik het gas intrap en wanneer ik een constante snelheid rijd, is de fluit weg. Je merkt al wel dat ik geen ervaring met turbo`s heb, maar nu weet ik in ieder geval dat een turbo zo mooi kan fluiten :D .
Wat vind jij van deze motor als je kijkt naar het comfort? Ik vind hem persoonlijk vrij veel lawaai maken, terwijl je buiten de auto er niet zo heel veel van hoort. De wegligging vind ik wel erg prettig met een iets zwaarder blok dan een benzine. Het ligt gewoon veel stabieler.

Nogmaals, bedankt voor je antwoord. Mijn auto gaat dinsdag even naar de garage voor een 100dkm beurt. Ik heb al op het papier vermeld dat de turbo slangen goed nagekeken dienen te worden.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20768
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

@Remon
Ja, wat zal ik er van zeggen. Het is de eerste diesel die ik lekker vind rijden. Goed oppakken etc. Hij is wel wat rumoerig maar dat was mijn 440 TD nog erger.
Ik heb geen vergelijkingsmateriaal met niet diesel V40-s. Wel met de phase I en Phase II met diesel. En dan is dit wat mij betreft echt de stilste.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Remon
5th Gear member
Berichten: 1608
Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
Locatie: overijsel

De trekkracht van de 115pk diesel is wel erg lekker. Als de motor lekker warm is, en je trapt het gas dan in dan komt ie wel snel op gang. Vooral met het inhalen is dat erg makkelijk. En dat de motor vrij veel lawaai maakt heeft ook nog een voordeel. Je rijd wat zuiniger omdat je wat sneller overschakelt :D . Ik heb toch wel een week nodig gehad om de diesel echt goed te leren kennen. Ik had een 440 1.8 op gas. Hiervan wist ik precies hoe snel de motor warm was en hoeveel toeren voldoende was enz. Bij de s40 heb ik het nu ook wel onder controle, maar heeft toch een week gekost. En ik moet zeggen dat ik niet snel meer een gas auto weer zou nemen. De diesel rijd zo mooi soepel en trekt goed door, ook bij lage toeren.

Hier is de foto van mijn S40. Er komt nog een topic over, maar dan maak ik eerst de auto goed schoon, en een paar goede kwaliteit foto`s. Dan komt ook de v40 van mijn pa erbij op.

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben zelf 20 jaar, en ben er erg trots op dat ik deze auto helemaal onafhankelijk heb kunnen betalen. Ik sta iedere dag met een grote glimlach naast mijn auto.
exhonda
3rd Gear member
Berichten: 311
Lid geworden op: 02.02.2005 - 22:10

Ik heb de V40 2.0T ingeruild op een Alfa 147 115pk JTD
Deze motor is veel stiller dan de Renault motor in de V40
vooral bij het optrekken.

De JTD is een van de beste diesel motoren die gemaakt worden.
En Alfa is een gokje maar als ik zie wat ik moest bij betalen in vergelijk met een Audi of Volvo durf ik de gok wel aan.

Die paar duizend euro die ik in de zak houd kan ik dan wel voor de extra reparatie s gebruiken als ze er al komen :wink:
Gebruikersavatar
Remon
5th Gear member
Berichten: 1608
Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
Locatie: overijsel

@ exhonda

Met zo`n gedachte koop ik nooit een auto. Een auto moet bij mij gewoon goed en betrouwbaar zijn. Ook al kost het 2000 euro meer. Met mijn vorige volvo kwam ik alleen tijdens onderhoudsbeurten in de garage die geod betaalbaar waren. Met mijn huidige volvo hoop ik het zelfde te doen. Bij een garage moet je niet te veel rond lopen.

Ik hoop dat ze bij de alfa garages een beetje lekkere koffie hebben :D
exhonda
3rd Gear member
Berichten: 311
Lid geworden op: 02.02.2005 - 22:10

Half Nederland rijdt in een peugeot of Renault, net of die betrouwbaar zijn.
Dat blijkt wel weer uit de tevredenheids onderzoeken .
Ik denk dat Alfa daar in de midden moot zit en Volvo daar iets boven.

Voor het zelfde geld rij ik in een kale Golf met ook zijn kwaaltjes
(piepjes en kraakjes)
Ik denk dat ik niet een verkeerde koop gedaan heb,de toekomst zal het uitwijzen :wink:
Gebruikersavatar
Remon
5th Gear member
Berichten: 1608
Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
Locatie: overijsel

@exhonda

Begrijp me niet verkeert, maar ik vond het gewoon een beetje een vreemde gedachte. Ik hoop dat je erg veel plezier met je alfa gaat beleven. De motoren zijn zeker zo goed als die van de volvo.

ff wat ongein:
aan je naam te zien ben je niet echt merk getrouw? :wink:
exhonda
3rd Gear member
Berichten: 311
Lid geworden op: 02.02.2005 - 22:10

Remon schreef:@exhonda

Begrijp me niet verkeert, maar ik vond het gewoon een beetje een vreemde gedachte. Ik hoop dat je erg veel plezier met je alfa gaat beleven. De motoren zijn zeker zo goed als die van de volvo.

ff wat ongein:
aan je naam te zien ben je niet echt merk getrouw? :wink:
:D De volgende is een Honda Accord diesel
Gebruikersavatar
Remon
5th Gear member
Berichten: 1608
Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
Locatie: overijsel

Akkoord :D

Ik hou het eerst maar bij mijn huidige s40. Bevalt me erg goed.
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20768
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

exhonda schreef:Ik heb de V40 2.0T ingeruild op een Alfa 147 115pk JTD
Deze motor is veel stiller dan de Renault motor in de V40
vooral bij het optrekken.
Jammer, dat je dat gedaan hebt. Maar ik wens je veel succes met de Alfa.

Ik moet alleen kwijt dat ik de 147 momenteel echter de minst mooie vind. Ik had toch gekozen voor de Sportwagon. Maar ja wie ben ik.
Dat ie veel stiller is kan ik echter niet beoordelen. Ik vind de 115 pk Renault in de V40 ook stil.
exhonda schreef: De JTD is een van de beste diesel motoren die gemaakt worden.
Dat kan ik niet ontkennen. Wat dat betreft had VOLVO van mij een deal met Alfa mogen maken.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
exhonda
3rd Gear member
Berichten: 311
Lid geworden op: 02.02.2005 - 22:10

V480-V40 schreef:
exhonda schreef:Ik heb de V40 2.0T ingeruild op een Alfa 147 115pk JTD
Deze motor is veel stiller dan de Renault motor in de V40
vooral bij het optrekken.
Jammer, dat je dat gedaan hebt. Maar ik wens je veel succes met de Alfa.

Ik moet alleen kwijt dat ik de 147 momenteel echter de minst mooie vind. Ik had toch gekozen voor de Sportwagon. Maar ja wie ben ik.
Dat ie veel stiller is kan ik echter niet beoordelen. Ik vind de 115 pk Renault in de V40 ook stil.
exhonda schreef: De JTD is een van de beste diesel motoren die gemaakt worden.
Dat kan ik niet ontkennen. Wat dat betreft had VOLVO van mij een deal met Alfa mogen maken.
Hij is echt stiller,ik baal er ook wel van dat het niet Volvo is gebleven.

Ik was zeer tevreden over de 2.0T en over de dealer.

Hoop nu per maand zo'n 60 euro te besparen met dieselen.

Kunnen we volgend jaar wel gebruiken met die ziektepremies

:wink:
Gebruikersavatar
danny V40
2nd Gear member
Berichten: 159
Lid geworden op: 18.10.2005 - 20:15
Locatie: Gendt

De 90 PK TD van Renault is een zeer goede motor. heb er nu 280.000 km mee gereden.

Ik heb wel de brandstofpomp op geschroeft en de turbodruk iets verhoogt. Resultaat: meer koppel en vermogen en een top snelheid ook op de foto te zien in een topic elders van 200km/h
V40 TD
S40 2.0 16v aut.
-------------------------------------------------------------
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”