Hallo ik ben hier pas nieuw op het forum. ik ben nu op dit moment bezig met mijn volvo 740gl uit 1985, maar ik zit op dit moment met een probleem, hij loopt sinds pas slecht, en heb mij laten vertellen dat het waarschijnlijk de carb. kan zijn, dit omdat hij ooit op gas heeft gelopen(nu niet meer).
Heeft iemand hier ooit eerdere ervaringen mee gehad of heeft u een carb. liggen voor een b230a, laat een berichtje achter
groeten jack
carburateur
- MaGNeT
- 3rd Gear member
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 21:23
- Locatie: Friesland
Wat is het probleem? Is het al zeker dat het de carburateur is? Liep hij wel goed op gas?
- Fat Rat
- 5th Gear member
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: 18.05.2006 - 22:09
- Locatie: Walcheren
B230A is een minder vaak gezien motortype.
Kan je niks vertellen over de carb die er op zit.
Ik zou eerst beginnen met je ontsteking na te kijken, benzinedruk meten op de carburateur.
Misschien een benzinepomp die niet zo best meer is...
voor de rest weet ik ook erg weinig over constante druk carburateurs(zoals op de B230A).
Kan je niks vertellen over de carb die er op zit.
Ik zou eerst beginnen met je ontsteking na te kijken, benzinedruk meten op de carburateur.
Misschien een benzinepomp die niet zo best meer is...
voor de rest weet ik ook erg weinig over constante druk carburateurs(zoals op de B230A).
Red Blocks Forever and a day
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
S80 D5 '02(MY03)
Dynamic line met extra's
Mazda 323F BJ DitD 2001 = Exit
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 29.03.2007 - 09:59
Ik heb ooit een 440 gehad die op gas had gelopen, wat een drama zeg, liep nooit goed stationair. Dit door de kromme carb. voet, lekke inlaatspruitstukpakking en verbrande kleppen.
Echter bleef hij het wel 7 jaar doen maar vraag niet hoe. Ik denk dat je een gebed zonder eind hebt met je motor. Ik zeg maar zo...gas is ook om op te koken.
Echter bleef hij het wel 7 jaar doen maar vraag niet hoe. Ik denk dat je een gebed zonder eind hebt met je motor. Ik zeg maar zo...gas is ook om op te koken.
- MaGNeT
- 3rd Gear member
- Berichten: 303
- Lid geworden op: 14.02.2007 - 21:23
- Locatie: Friesland
Je kan een 440 motorblok (Renault) niet vergelijken met een 740 motorblok (Volvo).glitz schreef:Ik heb ooit een 440 gehad die op gas had gelopen, wat een drama zeg, liep nooit goed stationair. Dit door de kromme carb. voet, lekke inlaatspruitstukpakking en verbrande kleppen.
Echter bleef hij het wel 7 jaar doen maar vraag niet hoe. Ik denk dat je een gebed zonder eind hebt met je motor. Ik zeg maar zo...gas is ook om op te koken.
En op LPG koken is nog vrij lastig; dat doen we op aardgas

Is dit de carburateur?
http://www.ruddies.business.t-online.de ... rgaser.htm
-
- 7th Gear member
- Berichten: 9965
- Lid geworden op: 12.09.2004 - 22:53
- Locatie: Utrecht en Omstreken
carburateur is sterk vervuild,de vlotter kan uit elkaar zijn gevallen door de leegstand in de vlotterkamer,maar meestal is het spul vervuild,heb nog wel het een en ander liggen van dat spul.
Heb een 240 gehad met B230A + LPG.
Carburateur was voorzien van een liftsetje, welke zorgde dat de vlotter naar boven getrokken werd. De sproeiernaald + teflon buis sleten hierdoor niet.
Dit werkte perfect. 350.000 km mee gereden, nog nooit een sleutel aan het motorblok geweest. Oliverbruik 1 liter op ca. 8.000 km, kop nog nooit gereviseerd. Carburateur ook 100%.
Carburateur was voorzien van een liftsetje, welke zorgde dat de vlotter naar boven getrokken werd. De sproeiernaald + teflon buis sleten hierdoor niet.
Dit werkte perfect. 350.000 km mee gereden, nog nooit een sleutel aan het motorblok geweest. Oliverbruik 1 liter op ca. 8.000 km, kop nog nooit gereviseerd. Carburateur ook 100%.
- jackvolvo
- 1st Gear member
- Berichten: 13
- Lid geworden op: 12.11.2007 - 20:48
- Locatie: helmond
ik weet dat hij toen op gas goed liep, maar daarna ook. Verder ging toen een mechaniekje die aan het blok zit kapot, dit er nieuw opgezet liep toen goed maar is toen onderhoud gepleegt en ging steeds slechter lopen.
Nou loopt hij dus niet meer op gas, maar ik wil even het onderhoudshistorie nagaan. alvast bedankt
Nou loopt hij dus niet meer op gas, maar ik wil even het onderhoudshistorie nagaan. alvast bedankt