Schokken / Inhouden bij optrekken OPGELOST!!

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
mhjvs
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 14.03.2007 - 19:57

Beste allemaal,
Ik heb een Volvo 440 automaat bj 11-1992 met 156.000 op de klok.
Sinds kort houd hij in bij het optrekken. Hij slaat niet af.
Soms als ik heel rustig gas geef bij het optrekken heb ik er geen last van.
Eenmaal op snelheid kan ik stevig gas geven zonder dat hij in houd.
Ik heb net het brandstoffilter vervangen in de hoop dat dit het was.. helaas.
Wie weet wat k nog meer kan proberen / controleren.
wpee
5th Gear member
Berichten: 1369
Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
Locatie: Kessel lb

Injectie:
Schoonmaken van gehele inlaat kanaal inclusief de sensoren en stationairklep. Tevens het hele electrische systeem van ontsteking even controleren, vooral verdelerkap kan nogal wat aanslag opbouwen en bougiekabels kunnen gebroken zijn.

Inhouden duidt vaak op een "klein" probleem dus je zal het niet 1-2-3 kunnen opsporen denk ik. Gewoon even netjes alles schoon maken en electra inspuiten (ook contacten) met siliconen spray.

En dan even blazen in Duitsland.......


WIm
Wim

Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
mhjvs
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 14.03.2007 - 19:57

Wim bedankt voor je antwoord. Ga er vandaag mee aan de slag.
mhjvs
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 14.03.2007 - 19:57

Gistermiddag heb ik er nieuwe bougies, verdeelkap en rotor opgezet.
Helaas geen resultaat. Het valt me wel op dat zodra de auto in zijn tweede versnelling rijdt het probleem zich niet voor doen.
Iemand nog een tip?
mhjvs
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 14.03.2007 - 19:57

De storing is er uit! Was de sensor die onder het gasklep huis zit. Deze doorgemeten en gaf geen reactie. Even naar de sloop en voor 7,50 euro een andere gehaald. Hij rijdt weer als een nieuwe.
Gebruikersavatar
The Real Master
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 27.07.2006 - 17:17
Locatie: Salland

Kan je een foto maken van die sensor hoe die eruit ziet en waar die ongeveer zit.

Alvast bedankt.

Gr. TRM
mhjvs
2nd Gear member
Berichten: 194
Lid geworden op: 14.03.2007 - 19:57

TRM,

De aanzuigbuis vanaf het luchtfilter volgen naar je gasklephuis. (zit je gaskabel aan vast (kickdownkabel bij automaat ook) Daaronder zit hij. Geschroefd met twee schroefjes. Beste is om je gasklephuis los te maken zodat je hem kan kantelen en makkelijk de sensor kan (de)monteren.
Zal vanavond even kijken dat ik een foto kan maken.
Gebruikersavatar
The Real Master
3rd Gear member
Berichten: 358
Lid geworden op: 27.07.2006 - 17:17
Locatie: Salland

mhjvs schreef:TRM,

De aanzuigbuis vanaf het luchtfilter volgen naar je gasklephuis. (zit je gaskabel aan vast (kickdownkabel bij automaat ook) Daaronder zit hij. Geschroefd met twee schroefjes. Beste is om je gasklephuis los te maken zodat je hem kan kantelen en makkelijk de sensor kan (de)monteren.
Zal vanavond even kijken dat ik een foto kan maken.
Ok ik snap nu ongeveer waar hij zit maar een foto zou me meer zekerheid geven.

Gr.TRM
Gebruikersavatar
teigetje240
2nd Gear member
Berichten: 182
Lid geworden op: 06.07.2007 - 18:04
Locatie: Asse
Contacteer:

Wat doet die sensor precies?
Zit die ook op de 2.0L modellen?

Ik zit namelijk met mogelijk hetzelfde probleem
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”