Beste allemaal,
Ik heb een Volvo 440 automaat bj 11-1992 met 156.000 op de klok.
Sinds kort houd hij in bij het optrekken. Hij slaat niet af.
Soms als ik heel rustig gas geef bij het optrekken heb ik er geen last van.
Eenmaal op snelheid kan ik stevig gas geven zonder dat hij in houd.
Ik heb net het brandstoffilter vervangen in de hoop dat dit het was.. helaas.
Wie weet wat k nog meer kan proberen / controleren.
Schokken / Inhouden bij optrekken OPGELOST!!
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Injectie:
Schoonmaken van gehele inlaat kanaal inclusief de sensoren en stationairklep. Tevens het hele electrische systeem van ontsteking even controleren, vooral verdelerkap kan nogal wat aanslag opbouwen en bougiekabels kunnen gebroken zijn.
Inhouden duidt vaak op een "klein" probleem dus je zal het niet 1-2-3 kunnen opsporen denk ik. Gewoon even netjes alles schoon maken en electra inspuiten (ook contacten) met siliconen spray.
En dan even blazen in Duitsland.......
WIm
Schoonmaken van gehele inlaat kanaal inclusief de sensoren en stationairklep. Tevens het hele electrische systeem van ontsteking even controleren, vooral verdelerkap kan nogal wat aanslag opbouwen en bougiekabels kunnen gebroken zijn.
Inhouden duidt vaak op een "klein" probleem dus je zal het niet 1-2-3 kunnen opsporen denk ik. Gewoon even netjes alles schoon maken en electra inspuiten (ook contacten) met siliconen spray.
En dan even blazen in Duitsland.......
WIm
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
- The Real Master
- 3rd Gear member
- Berichten: 358
- Lid geworden op: 27.07.2006 - 17:17
- Locatie: Salland
Kan je een foto maken van die sensor hoe die eruit ziet en waar die ongeveer zit.
Alvast bedankt.
Gr. TRM
Alvast bedankt.
Gr. TRM
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 194
- Lid geworden op: 14.03.2007 - 19:57
TRM,
De aanzuigbuis vanaf het luchtfilter volgen naar je gasklephuis. (zit je gaskabel aan vast (kickdownkabel bij automaat ook) Daaronder zit hij. Geschroefd met twee schroefjes. Beste is om je gasklephuis los te maken zodat je hem kan kantelen en makkelijk de sensor kan (de)monteren.
Zal vanavond even kijken dat ik een foto kan maken.
De aanzuigbuis vanaf het luchtfilter volgen naar je gasklephuis. (zit je gaskabel aan vast (kickdownkabel bij automaat ook) Daaronder zit hij. Geschroefd met twee schroefjes. Beste is om je gasklephuis los te maken zodat je hem kan kantelen en makkelijk de sensor kan (de)monteren.
Zal vanavond even kijken dat ik een foto kan maken.
- The Real Master
- 3rd Gear member
- Berichten: 358
- Lid geworden op: 27.07.2006 - 17:17
- Locatie: Salland
Ok ik snap nu ongeveer waar hij zit maar een foto zou me meer zekerheid geven.mhjvs schreef:TRM,
De aanzuigbuis vanaf het luchtfilter volgen naar je gasklephuis. (zit je gaskabel aan vast (kickdownkabel bij automaat ook) Daaronder zit hij. Geschroefd met twee schroefjes. Beste is om je gasklephuis los te maken zodat je hem kan kantelen en makkelijk de sensor kan (de)monteren.
Zal vanavond even kijken dat ik een foto kan maken.
Gr.TRM
- teigetje240
- 2nd Gear member
- Berichten: 182
- Lid geworden op: 06.07.2007 - 18:04
- Locatie: Asse
- Contacteer:
Wat doet die sensor precies?
Zit die ook op de 2.0L modellen?
Ik zit namelijk met mogelijk hetzelfde probleem
Zit die ook op de 2.0L modellen?
Ik zit namelijk met mogelijk hetzelfde probleem