admiral schreef:Hoi Bakel,
Ik zit ook met die vraag en heb ook op MP gezien dat er genoeg aanbod is op marktplaats, alleen moet je de ET waarde in de gaten houden die is voor een Amazon dacht ik 20 tot 50 mm. Zelf zit ik over na te denken om een mooie alu velg te nemen, niet te breed stuurt ook weer zwaarder of een stalen velg van een Jappanner en deze laten verbreden, voordeel deze zijn geschikt voor tubless en volgens mij de originele amazon velgen niet, alhoewel ik niet denk dat het nodig is om een velg van een jap te verbreden deze zijn standaard al 195 breed en dat staat al beter dan de originele 165 van een amazon. Bijkomend voordeel ook is dat je een tubless band met witte rand kan scoren, deze zijn meestal tubless en passen dan zonder moeite op de stalen velg van een jap. Originele stalen GT velgen zijn niet te betalen dus een alternatief is het enige wat er is.
Wat je ook kan doen is een voor en achterophanging nemen van de vroege 140 serie past zonder aanpassingen onder de auto, Althans dit hangt ook weer af van de leeftijd van de amazon.
Bedankt voor je antwoord, dus als ik bijvoorbeeld sportvelgen vindt met maat 195 en ET van 40 dat zou dit dus kunnen passen?
Maar wil je echter dezelfde soort wielen als van die link (met de witte banden) dan heb je een verbreede jap velg nodig met een tubeless band? En die velgen zijn gemakkelijk aan te komen ofniet?
Want deze heeft toch behoorlijk grote velgen eronder:
http://www.volvoamazonpictures.se/car_p ... ldsida.htm