Dit is heel normaal. Een Xenon lamp is een gasontladings lamp, dus het zal het gas moeten ontsteken waardoor er een lichtboog ontstaat.arnoud. schreef:Als ik dat doe zie ik bij het aanschakelen van de Xenon lampen nog steeds een lichtflits? Voor mij gevoel krijgen ze nu nog steeds dezelfde optater?Oceanracer schreef:Het is even wennen, maar als je wilt voorkomen dat je Xenon-verlichting eerder dan de bedoeling defect raakt door het niet goed opstarten, zet dan nog voor dat je de wagen op het contact zet, de lichtschakelaar op de middelste stand (stadslicht), start dan de wagen en schakel het dimlicht (weer) in. Een week volhouden en je weet niet beter. Doe je vervolgens jaren met je Xenon. Oja, uiteraard verleng je op deze manier ook de levensduur van de "normale" H7 gloeilamp.
Dit heeft niets te maken of het een after market setje is, of een origineel OEM systeem. Ook een OEM systeem heeft die lichtflits.
Wanneer je start met je lampen aan, zal je Xenon lamp 2x de ontsteking laten plaats vinden (1x contact aan, 1x als de motor draait) omdat het elektrisch systeem het nodig vindt om alle elektrische energie die aanwezig is in de auto door te geven aan de startmotor.
Dit verkort de levenduur heel erg van de Xenon lampen.