De binnenverlichting van onze "nieuwe" Amazon werkt niet en zo als ik het kan zien mis ik volgens mij een onderdeeltje van de schakelaar. Hij maakt nl. nergens contact met het ijzer. (de lamp is verder helemaal oke, als ik contact maak met een schroevedraaier ben ik een half uur verblind). Heeft er iemand voor mij een foto van de binnenverlichting (zonder kapje dan) zodat ik na kan gaan hoe de schakelaar inelkaar steekt?
Mvrgr,
Robert
Binnenverlichting
- Gionni
- Starter
Robert,
Ik zit met exact hetzelfde probleem. Als ik d.m.v. een ander stukje metaal (bijv een schaar) contact maak met de aarde (het frame van de Amazon) en een draadje bij de schakelaar, brand het lampje wel, maar met de schakelaar kan ik doen en laten wat ik wil maar komt er geen schot in de zaak.
Heeft iemand inderdaad een foto of een schema van een werkende schakelaar? Of heb jij zelf al de oplossing gevonden?
Groet
Ik zit met exact hetzelfde probleem. Als ik d.m.v. een ander stukje metaal (bijv een schaar) contact maak met de aarde (het frame van de Amazon) en een draadje bij de schakelaar, brand het lampje wel, maar met de schakelaar kan ik doen en laten wat ik wil maar komt er geen schot in de zaak.
Heeft iemand inderdaad een foto of een schema van een werkende schakelaar? Of heb jij zelf al de oplossing gevonden?
Groet
-
- 1st Gear member
De schakelaar heeft 3 standen. Er is inderdaad een permanente 12 volt aansluiting. In stand 1 wordt de lamp via de deurschakelaar aan massa gelegd en zal dan branden. In stand 2 (midden) wordt er niets geschakeld en is de lamp dus altijd uit. In stand 3 wordt de lamp meteen intern aan massa gelegd en zal dan permanent aan zijn.
Ik denk dat het kogeltje van ca 1,5 à 2 mm doorsnede dat in feite het contact verzorgt doordat je dat tussen de standen schakelt, eruit is gevallen.
Het beste is een goed werkende schakelaar ergens te kopen. Ikzelf kocht er eentje op de klassiekerbeurs in Utrecht bij Bas de Koning. (www.veterancar.nl)
Ik denk dat het kogeltje van ca 1,5 à 2 mm doorsnede dat in feite het contact verzorgt doordat je dat tussen de standen schakelt, eruit is gevallen.
Het beste is een goed werkende schakelaar ergens te kopen. Ikzelf kocht er eentje op de klassiekerbeurs in Utrecht bij Bas de Koning. (www.veterancar.nl)
Wim T
V70 2,4D 2008
P1800 1967
V70 2,4D 2008
P1800 1967
- pieter007
- 5th Gear member
- Contacteer:
ja idd waarschijnlijk het bolletje eruit ..
heeft m'n pa ook al gehad
in sommige lagers zit dezelfde diameter , van een skateboard misschien (even van je zoon's skateboard lenen
)
heeft m'n pa ook al gehad
in sommige lagers zit dezelfde diameter , van een skateboard misschien (even van je zoon's skateboard lenen

mijn volvo: V50 2007 2.0D(black sapphire) /Amazon 1968 B20(hemelblauw)
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E
pa zijn volvo's : s80 2006 2.4D /Amazon 1967 B20 & P1800E