Robert,
Ok..en zal dus volgens jou die voorste stuk zijn..?? (ik zie die achterste als die gene meer naar de kant van de bestuurder)
Hoe doe ik dat..zet een hydrolische krik onder de motor..krik hem op..en rubber loshalen???
MVG Tommy
Trillen banden en tikken in voorwielophanging
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 24.08.2006 - 22:08
Tommy, zie je kans om deze rubbers te fotograferen?
mvgr
Erik
mvgr
Erik
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 24.08.2006 - 22:08
Wie heeft er de uitlijn gegevens van een v70 2002. 140pk.
Vooras, dus Naloopspoor, KPI, Uitspoor in bocht, Wielvluchthoek, toespoor, as-verzet.
En kan de wielvluchthoek worden afgesteld?
In mijn auto blijkt een verschil te zitten in de wielvluchthoek li en re.
mvgr
Erik
Vooras, dus Naloopspoor, KPI, Uitspoor in bocht, Wielvluchthoek, toespoor, as-verzet.
En kan de wielvluchthoek worden afgesteld?
In mijn auto blijkt een verschil te zitten in de wielvluchthoek li en re.
mvgr
Erik
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
FWD:
Wielvlucht voor: -0,3gr±0,9gr
achter:0gr±1,0gr
Askanteling voor: 4,0gr±1,0gr
symmetrie l/r: 0gr±0,25gr
Toespoor voor beide wielen: 0,1gr±0,1gr
achter: 0,2gr±0,2gr
Wielvlucht (camber) kan worden verzet, maar alleen aan de voorkant. Meestal wordt het zo gemonteerd dat het gewicht van de ophanging op de bouten rust en dan vast gedraaid. Als je het gewicht helpt en dan vastzet dan wordt je wielvlucht negatief.
Hoe is geconstateerd dat de wielvlucht verschil heeft, en waarom is er dan niets aan gedaan?
Wielvlucht voor: -0,3gr±0,9gr
achter:0gr±1,0gr
Askanteling voor: 4,0gr±1,0gr
symmetrie l/r: 0gr±0,25gr
Toespoor voor beide wielen: 0,1gr±0,1gr
achter: 0,2gr±0,2gr
Wielvlucht (camber) kan worden verzet, maar alleen aan de voorkant. Meestal wordt het zo gemonteerd dat het gewicht van de ophanging op de bouten rust en dan vast gedraaid. Als je het gewicht helpt en dan vastzet dan wordt je wielvlucht negatief.
Hoe is geconstateerd dat de wielvlucht verschil heeft, en waarom is er dan niets aan gedaan?
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
- tommytommy
- 4th Gear member
- Berichten: 540
- Lid geworden op: 03.07.2006 - 18:51
Ik maak in het weekend een foto!
Ps misschien hebben we het gevonden..de veroorzaker van de tik. Aan 1 kant zit de pen door de powerflex draagarmrubber verkeerd om..wellicht is dit het probleem..
Ik draai hem binnekort om..kijken of het tikken weg is.
MVG Tommy
Ps misschien hebben we het gevonden..de veroorzaker van de tik. Aan 1 kant zit de pen door de powerflex draagarmrubber verkeerd om..wellicht is dit het probleem..
Ik draai hem binnekort om..kijken of het tikken weg is.
MVG Tommy
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 24.08.2006 - 22:08
Vandaag maar weer eens laten uitlijnen 3 of 4 keer dit jaar omdat auto nog steeds naar rechts blijft gaan.
Ook als ik langzaam rijd en trap dan op de rem dan beweegt het stuur naar rechts.
bijgevoegd het printje van de uitlijner.
Ook als ik langzaam rijd en trap dan op de rem dan beweegt het stuur naar rechts.
bijgevoegd het printje van de uitlijner.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
- edraket
- 7th Gear member
- Berichten: 8634
- Lid geworden op: 17.03.2006 - 15:26
- Locatie: Haarlemmermeer
Maar de afwijking is 2 honderdste minuut! Dat is zo weinig, dat zal jouw probleem niet oplossen hoor! Als je de auto weer een keer op de uitlijnbank zet of je bandenspanning aan één kant met een tiende verhoogt kan het zomaar een paar honderdste meer of minder zijn.
De V70N en S60's trekken allemaal naar één kant. Zeker met wat grote velgen er onder. Dit komt erg veel voor. Je zult er mee moeten leren leven denk ik.
De V70N en S60's trekken allemaal naar één kant. Zeker met wat grote velgen er onder. Dit komt erg veel voor. Je zult er mee moeten leren leven denk ik.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85
V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95