stippie,
Nee, dat zei ik niet. Ik bedoel: chippen die handel ! daar krijg je geen spijt van.
Hartog ken ik niet persoonlijk. Rica ook niet. Ik heb de mijne laten tunen bij FastTech in Neede. En daar ben ik dan weer positief over.
Een andere optie is misschien de PPC van BSR uit zweden. Ook daar zijn veel mensen erg over te spreken.
Ik denk dat als je geen verdere bijzondere dingen gaat doen, als grotere turbo en dikkere downpipe e.d. je ook kunt overwegen om gewoon ine mine mutte te doen.... Bij geen van de genoemden zul je een bult vallen.
(Voordat hierover een hele discussie ontstaat.... dit is mijn PERSOONLIJKE mening. )
Resultaten in het verleden bieden geen garantie in de toekomst enz enz.. disclaimer
xc 90 D5 chippen( software aanpassen)
- plim
- 4th Gear member
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
Ford Edge 3.5 V6; Chevy Volt; Mustang GT, 5.0 V8
- Edgar
- 5th Gear member
Vertrouwen vind ik een moeilijk woord, ik heb 100% vertrouwen in Hartog en Rica heb ik verschillende ervaringen over gehoord en wil ik echt niet afkraken! Wat ik bij Chipmeister wel heb gedaan... :roll:stippie schreef:Edgar,Plim,
Dus in Hartog hebben jullie meer vertrouwen dan in Rica?
Is het feit dat ik een geartronic heb een belemmering?
gegroet.
Bij Hartog Tuning kan je terecht voor maatwerk maar hij is ook BSR dealer uit Zweden en kan je dus ook PPC leveren.
Bel hem maar is, dan merk je wel waar ik het over heb..
Succes!
Volvo V50 D2 R-Design MY11, Professionel Line, 17"; Cratus, Off black vulcaflex/ agnes creme Leder, Privacy Glas, Ice White.
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
BMW 120i
VW Passat 2.0 TDI High Line die weg gaat
- plim
- 4th Gear member
@ stippie,
Toen ik bij mijn Volvo dealer na vraag deed, zeiden zij dat ze Rica voor dit soort zaken lieten komen..... Bij hen zul je je qua tuning geen bult vallen. De dealer heeft er kennelijk ook vertrouwen in (hoewel Volvo NL daar een andere mening op na houdt).
Maar waar het uiteindelijk om gaat is dat het gewoon kan en dat deze auto's behoorlijk wat reserves hebben. Sommige types zijn zelfs technisch 100% identiek aan een "zwaarder" broertje met uitzondering van de programmering van de ECU. Tuners maken gewoon gebruik van de marges die er zijn. Ga in iedergeval voor een van de eerder genoemden, zoals Edgar al zei (en voeg daar European Tuning in Moergestel aan het lijstje toe(voor benzine versies)) en dan zit je safe.
(Voordat hierover een hele discussie ontstaat.... dit is mijn PERSOONLIJKE mening. )
Resultaten in het verleden bieden geen garantie in de toekomst enz enz.. disclaimer
Toen ik bij mijn Volvo dealer na vraag deed, zeiden zij dat ze Rica voor dit soort zaken lieten komen..... Bij hen zul je je qua tuning geen bult vallen. De dealer heeft er kennelijk ook vertrouwen in (hoewel Volvo NL daar een andere mening op na houdt).
Maar waar het uiteindelijk om gaat is dat het gewoon kan en dat deze auto's behoorlijk wat reserves hebben. Sommige types zijn zelfs technisch 100% identiek aan een "zwaarder" broertje met uitzondering van de programmering van de ECU. Tuners maken gewoon gebruik van de marges die er zijn. Ga in iedergeval voor een van de eerder genoemden, zoals Edgar al zei (en voeg daar European Tuning in Moergestel aan het lijstje toe(voor benzine versies)) en dan zit je safe.
Volvo 340 GL; Volvo 440 GL; Volvo 850 GLT; Opel Vectra 2.5 V6 CDX automaat; Nissan Maxima QX 3.0; Volvo V70 2.5 Europa; Volvo S60 2.4, automaat, FastTech, Venetian Red Pearl, Mimas, Edition, Woodline, Svangen; Peugeot 206 2.0-16v GTI, Gris Fer, Leer, 16'' Ouragan, etc. etc.; Volvo S60 2.4T, automaat, Mobility Line, Comfort Line, Nidingen met 17'' Tethys, Family Line, Maya Yellow
-
- 1st Gear member
Mijn dealer stelt voor om mijn nog te leveren XC90 op 226 pk te zetten, dit door rica. Er is volledig behoud van garantie. Ze zien er geen probleem in om dit te doen, de prijs naar 200 of 226 is dezelfde. Ik heb testgereden met 163 handgeschakeld en 185 geartronic, deze laatste in sport versie. Vooral het versnellen van 100 naar 130 vind ik aan de trage kant.
- bart simpson
- Geartronic member
- Contacteer:
Het is dan wel dealergarantie en geen Volvogarantie, laat dat vooral goed op papier zetten
Volvo for life