Het is gebeurd, maar wat een K**-klus zeg! Men neme een oude 440: accu loskoppelen, stelschroefje losdraaien, twee bevestigingsbouten losdraaien en uitnemen en de dynamo komt eruit. Geen probleem. Maar dan de mijne: om een of andere reden is daar een grote pomp bovenop geplaats en heb ik twee aparte poly-v snaren (een voor de dynamo, een voor die pomp) waardoor ik zo goed als geen ruimte had om te werken (handen passen er praktisch niet tussen, heel moeilijk om een steeksleutel bij de bouten te krijgen). Maar goed, uiteindelijk los en dan komt probleem 2: uitnemen en dat gaat dus niet als je linksboven die pomp en de snaren hebt en rechts een koperen leiding (precies halverwege) met volgens mijn stuurbekrachtigingsvloeistof. Aan beide zijden van die leiding kom je er net niet langs dus stuurbekrachtigingsleiding demonteren (snel hansje brinker-oplossing van vinger in de leiding steken

). Met beide dynamo's los heb ik de poelies/tandwielen verwisseld, dynamo weer inleggen en dan diezelfde krappe klus weer waar je de ruimte niet voor hebt. Aan het einde weer de snaar strak stellen en blij naar huis rijden! Weliswaar zitten mijn handen nu onder de wonden (links 12 sneetjes en putjes, rechts 11) en ben ik iets van vier uur bezig geweest maar hij-doet-ut