kleine beurt volvo V70 (2001 nw model)

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
Plaats reactie
volvolvo
1st Gear member

mijn V70 (nw model 2001) moet binnenkort kleine beurt hebben (176.000 km).

ik ben benieuwd naar de standaardelementen van zo'n beurt. vooral omdat ik de auto dit keer niet naar de dealer wil brengen vanwege de torenhoge kosten daar.

bij de vorige beurt (wel dealer) is keurig volgens voorschrift de distributieriem vervangen.

de V70 is voorzien van een G3 lpg-installatie
het enige waar ik eventueel opmerkingen over zou hebben zijn de volgende elementen:

- bij koude is het toerental van de motor erg instabiel zodra eenmaal is overgeschakeld op gas.

- er zit wat bijgeluid in de motor (lichte geluidsresonantie ik vermoed dat dit het beruchte vliegwiel is)

kortom, wat mag in ieder geval niet worden overgeslagen bij deze onderhoudsbeurt?

iemand met een zinnig antwoord bewijst me een grote dienst (en m'n portemonnee vast ook)

wouter
TTT242
2nd Gear member

Standaard zal wel de olie en oliefilter wissel zijn. Op LPG is de ontsteking gevoeliger dan op benzine. Slijtage op onstekingsonderdelen zoals bougies, bougiekabels, rotor en kap, ...ga je sneller op LPG voelen. Dat zou eventueel met je probleempje te maken kunnen hebben Ligt de LPG er al lang in? Is de klepspeling als eens nagekeken? Heb je flash lube? Verder weet ik niet wat er in een onderhoudsbeurt inzit en wanneer er groot of klein onderhoud moet zijn. Heeft er iemand een onderhoudsprogramma met de km-standen van een V70 benzine.
Volvo 480S 2.0i >>> V70 classic 2.5T LPT/LPI >>> V70 T5 2004 LPI
Donic
2nd Gear member

TTT242 schreef:Verder weet ik niet wat er in een onderhoudsbeurt inzit en wanneer er groot of klein onderhoud moet zijn. Heeft er iemand een onderhoudsprogramma met de km-standen van een V70 benzine.
Volgens mij is er op dit Volvoforum ergens een link naar een onderhoudsprogramma. Ik heb 'm voor de V70 ook vandaan gehaald. Misschien even zoeken. In principe kent Volvo voor z'n beurten standaardprijzen. Je weet in principe bij normaal onderhoud waar je aan toe bent.
Volvo 360 GLT 2.0
Volvo 850 GLT
V70 2.4T AWD 2001
Gast

Instabiel lopen kan wijzen op krappe kleppen (te weinig speling). Qua km-stand zou het goed kunnen.
Dat kunnen ze vrij eenvoudig controleren. Of zelf doen als je handig bent. Zie hier:
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=9047

Niet handig? Ga dan wel naar iemand met Volvo-ervaring op dit gebied, zo'n controle mag niet meer tijd nemen dan een uur.
IJkpunt voor jou dus. :P
Afstellen is weer wat anders, handig als de (Volvo) monteur daar ervaring mee heeft, scheelt in tijd! :wink:

Ook is het wijs om niet de standaard bougies (3 x massa electrode) te monteren.
Beter is om een bougie met een enkel massa electrode, geeft betere vonk ivm gas.
steven460
5th Gear member
Contacteer:

3 electroden hoeveel ontstekingsvonkenheb je dan per bougie?

1?
s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
Gast

steven460 schreef:3 electroden hoeveel ontstekingsvonkenheb je dan per bougie?

1?
Ja.
De vonk gaat maar naar 1 massa electrode.
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”