een volvo s40 aangeschaft maar veel op teller

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
s40g3
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 30.11.2005 - 00:04

hallo mensen ik ben hier nieuw op het forum :D


2 maanden geleden heb ik een volvo s40 2.0 16v op gas-g3 aangeschaft ui bouwjaar 1996

alleen ik voel me niet zo goed bij deze auto want de km stand is op 300,000 km. Nu is mijn vraag kan deze auto nog veel aankan. hij is door de vorige eigenaren goed onderhouden ik heb hem van een bekende gekocht. Ik hoorde ook dat de kop moet vervangen moet worden van een volvo als hij 300.000 heeft gelopen. ik heb hem zelf aangeschaft voor 2500 euro. Is het verstandig om deze auto te verkopen of te houden en lekker goed onderhouden, want liefst doe ik hem niet weg maar rij ik erin.

mvrg fredy
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20765
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Welkom op het forum

Eerst misschien een gemene vraag, als je je niet goed voelt bij de wagen waarom heb je hem dan gekocht.
Als ie nu goed rijdt is er toch geen probleem?

Volgens mij zitten er hydraulische stoters in de 2.0 liter van voor 2000 dus is een kopvervanging misschien niet eens nodig.

Maar goed. Je vraagt om advies, dat kan je natuurlijk krijgen. Ik heb weliswaar geen ervaring met een V40 op LPG (wel 440) maar toch.

Terugkomend op het vorige. Rijdt ie nu goed? Zowel op LPG en Benzine?
Geen problemen met wisselen tussen LPG en Benzine? Geen andere technische problemen behalve misschien eventuele gebruiksslijtage?

Uiteindelijk zul je zelf moeten beslissen of je een nieuwe kop laat plaatsen of niet. Dat kost circa 2500 Euro bij de dealer, maar misschien kunnen enige forumleden het goedkoper voor je regelen, Kijk maar even rond.

Als je verder tevreden bent over de auto, en hij ziet er nog goed uit. (geen roest etc.) Dan is een nieuwe kop zeker te overwegen, als het nodig mocht blijken te zijn. Want die 300.000 km is maar een indicatie.
Verder zijn VOLVO's, ook de X40-serie, in principe gebouwd om lang mee te gaan, 300.000 km is dan niet echt veel
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Remon
5th Gear member
Berichten: 1608
Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
Locatie: overijsel

Bij de volvo dealer waar ik mijn 440 in onderhoud had en mijn huidige s40, kost een cilinderkop voor een s40 €1500. Dit gaat dan om het laatste type. Dus de modellen na 2001. Maar ik denk niet dat er veel vershil in zit. De prijs is inclusief montage.
Gebruikersavatar
v40pokemon
3rd Gear member
Berichten: 382
Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
Locatie: Eindhoven

Waarom wil iedereen altijd meteen weten wat een kop vervangen kost. :? Laat 'm eerst kapot gaan en dan pas kijken wat de kosten zijn. Volgende week rijd je je versnellingsbak kapot, en dan?Wil je daar de kosten ook al van weten? Of de pomp in je vialle-installatie (LPI)?
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je je niet druk hoeft te maken op het moment dat de auto nog goed loopt. Pas wanneer de symptomen van versleten kop zich voordoen kun je actie ondernemen. :D
Gebruikersavatar
Jaap
4th Gear member
Berichten: 702
Lid geworden op: 25.10.2004 - 08:59
Locatie: Friesland

v40pokemon schreef:Waarom wil iedereen altijd meteen weten wat een kop vervangen kost. :? Laat 'm eerst kapot gaan en dan pas kijken wat de kosten zijn.
Groot gelijk, geef die kop een kans :wink:

Het 3 ton spook komt volgens mij vooral van de verhalen over de B230 motor waarvoor dat schijnbaar redelijk klopt, hoewel ik er ook één heb gehad die bij meer dan het dubbele pas uitgesteld was.
245GLE automaat '91
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86

Jenever can tell © Afbeelding
Gebruikersavatar
joost
7th Gear member
Berichten: 5400
Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002

Ik maak mij niet druk, ik zit pas op de helft van die 300k! Tegen die tijd hoop ik weer een andere Volvo te rijden.

Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Gebruikersavatar
Red_Cell
2nd Gear member
Berichten: 56
Lid geworden op: 08.12.2005 - 14:47
Locatie: Nederland

Is er ook een 110.000 km spook ? : :?
Crash! Boom! Bang!
Gebruikersavatar
Jaap
4th Gear member
Berichten: 702
Lid geworden op: 25.10.2004 - 08:59
Locatie: Friesland

Red_Cell schreef:Is er ook een 110.000 km spook ? : :?
Zo te zien valt dat erg mee?

Crash, boom, bang,....is dat van die video "Crash, boom, bang, whollup,... what a video!!" van Alan Partridge?
Afbeelding
245GLE automaat '91
244GL '80
Triumph Spitfire '77
Acadyane '86

Jenever can tell © Afbeelding
Gebruikersavatar
rnstreng
2nd Gear member
Berichten: 52
Lid geworden op: 03.10.2005 - 21:36
Contacteer:

Ik deel de gegeven meningen. Mijn volvo staat inmiddels op 215.000 en geloof me hij moet de 300000 echt voorbij waneer ik weer aan een andere ga denken. Maar even over jouw. Als je zegt dat de auto altijd goed onderhouden is dan zie ik het probleem niet. Veel kwaaltjes zullen dus reeds verholpen zijn. En de dramitische dingen zolas een kop vervangen moet je even achter wegen laten. Zoals reeds gezegd dan kun je alles wel gaan verzinnen wat kapot kan gaan. Maar als je je eigen er niet lekker bij voelt, dan.... laat ik het anders formuleren ik vind dat je met vertouwen de weg op moet kunnen, maar misschien moet je nog even wat volvo kilometers maken om dat te winnen.
Volvo S40 LPG G3 1998
Volvo S40 LPG G3 2004
Volvo C30 SPORT 2008
Volo V50 Limited edition 2012
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”