2 maanden geleden heb ik een volvo s40 2.0 16v op gas-g3 aangeschaft ui bouwjaar 1996
alleen ik voel me niet zo goed bij deze auto want de km stand is op 300,000 km. Nu is mijn vraag kan deze auto nog veel aankan. hij is door de vorige eigenaren goed onderhouden ik heb hem van een bekende gekocht. Ik hoorde ook dat de kop moet vervangen moet worden van een volvo als hij 300.000 heeft gelopen. ik heb hem zelf aangeschaft voor 2500 euro. Is het verstandig om deze auto te verkopen of te houden en lekker goed onderhouden, want liefst doe ik hem niet weg maar rij ik erin.
Eerst misschien een gemene vraag, als je je niet goed voelt bij de wagen waarom heb je hem dan gekocht.
Als ie nu goed rijdt is er toch geen probleem?
Volgens mij zitten er hydraulische stoters in de 2.0 liter van voor 2000 dus is een kopvervanging misschien niet eens nodig.
Maar goed. Je vraagt om advies, dat kan je natuurlijk krijgen. Ik heb weliswaar geen ervaring met een V40 op LPG (wel 440) maar toch.
Terugkomend op het vorige. Rijdt ie nu goed? Zowel op LPG en Benzine?
Geen problemen met wisselen tussen LPG en Benzine? Geen andere technische problemen behalve misschien eventuele gebruiksslijtage?
Uiteindelijk zul je zelf moeten beslissen of je een nieuwe kop laat plaatsen of niet. Dat kost circa 2500 Euro bij de dealer, maar misschien kunnen enige forumleden het goedkoper voor je regelen, Kijk maar even rond.
Als je verder tevreden bent over de auto, en hij ziet er nog goed uit. (geen roest etc.) Dan is een nieuwe kop zeker te overwegen, als het nodig mocht blijken te zijn. Want die 300.000 km is maar een indicatie.
Verder zijn VOLVO's, ook de X40-serie, in principe gebouwd om lang mee te gaan, 300.000 km is dan niet echt veel
Bij de volvo dealer waar ik mijn 440 in onderhoud had en mijn huidige s40, kost een cilinderkop voor een s40 €1500. Dit gaat dan om het laatste type. Dus de modellen na 2001. Maar ik denk niet dat er veel vershil in zit. De prijs is inclusief montage.
Waarom wil iedereen altijd meteen weten wat een kop vervangen kost. :? Laat 'm eerst kapot gaan en dan pas kijken wat de kosten zijn. Volgende week rijd je je versnellingsbak kapot, en dan?Wil je daar de kosten ook al van weten? Of de pomp in je vialle-installatie (LPI)?
Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat je je niet druk hoeft te maken op het moment dat de auto nog goed loopt. Pas wanneer de symptomen van versleten kop zich voordoen kun je actie ondernemen.
v40pokemon schreef:Waarom wil iedereen altijd meteen weten wat een kop vervangen kost. :? Laat 'm eerst kapot gaan en dan pas kijken wat de kosten zijn.
Groot gelijk, geef die kop een kans
Het 3 ton spook komt volgens mij vooral van de verhalen over de B230 motor waarvoor dat schijnbaar redelijk klopt, hoewel ik er ook één heb gehad die bij meer dan het dubbele pas uitgesteld was.
Ik maak mij niet druk, ik zit pas op de helft van die 300k! Tegen die tijd hoop ik weer een andere Volvo te rijden.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Ik deel de gegeven meningen. Mijn volvo staat inmiddels op 215.000 en geloof me hij moet de 300000 echt voorbij waneer ik weer aan een andere ga denken. Maar even over jouw. Als je zegt dat de auto altijd goed onderhouden is dan zie ik het probleem niet. Veel kwaaltjes zullen dus reeds verholpen zijn. En de dramitische dingen zolas een kop vervangen moet je even achter wegen laten. Zoals reeds gezegd dan kun je alles wel gaan verzinnen wat kapot kan gaan. Maar als je je eigen er niet lekker bij voelt, dan.... laat ik het anders formuleren ik vind dat je met vertouwen de weg op moet kunnen, maar misschien moet je nog even wat volvo kilometers maken om dat te winnen.