400-serie ooit met 2.0 Volvo motor?

Alles over de 440 / 460
Gebruikersavatar
rolph
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 11.01.2005 - 16:52
Locatie: Utrecht

Ik las op het AutoWeek forum een discussie de 440 naar aanleiding dat iemand er 5 ton mee heeft gereden op gas :!:

Er wordt beweerd dat er ooit een serie is geweest voor de Engelse en Zweedse markt met een Volvo motor ipv een Renault motor.. Ik heb er nog nooit van gehoord en wat is nou een betere plaats dan die vraag hier neer te leggen :twisted:
Iemand met een 400 serie met een boekje uit de serie na de facelift? Het schijnt dat de motor daar ook in vermeld moet staan..

Ben benieuwd!
Gebruikersavatar
R.M.B.
2nd Gear member
Berichten: 224
Lid geworden op: 26.07.2005 - 18:10
Locatie: Utrecht

Ik heb een 440 met een 2.0 liter motor. Ik begrijp alleen je vraag niet helemaal wat wil je precies weten en waar zou ik het antwoord moeten vinden?
De specificatie van mijn motor is: B20f 208 (209) of het een "volvo" of franse motor is zou ik niet weten.
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

De 2.0 motoren waren altijd de enige echte Zweedse motor, die daarvóór al een heel tijdje in de 140 en 240 serie had gezeten. Natuurlijk wel een beetje aangepast.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
rolph
2nd Gear member
Berichten: 67
Lid geworden op: 11.01.2005 - 16:52
Locatie: Utrecht

Nou nee.. Alle motoren in de gehele 400 serie zijn afkomstig van Renault. Ook de 2 liters motoren.
In de 360 heeft een motor uit de 240 gelegen ja..

Nou wordt er dus beweerd op het AutoWeek Forum dat er ook in de 400 serie echte volvomotoren hebben gelegen. Niet in allemaal, maar een bepaalde (deel)serie bestemd voor de UK en Scandinavie naar ik begrijp.

Dat spreekt dus mijn eerste stelling tegen.. Maar ik heb dan ook zo mijn vraagtekens bij de bewering... Was benieuwd of iemand hier meer informatie erover heeft en uitsluitsel kan geven..
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Battlecruiser S80 schreef:De 2.0 motoren waren altijd de enige echte Zweedse motor, die daarvóór al een heel tijdje in de 140 en 240 serie had gezeten. Natuurlijk wel een beetje aangepast.
In de 340 zat die B20 wel, maar in de 440 waren ze echt van Renault (dwars geplaatst)
440GL
4th Gear member
Berichten: 573
Lid geworden op: 13.09.2004 - 15:40

Ik heb dat onderwerp opgezocht en doorgelezen staat alleen maar onzin in.
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

De 2.0 motoren uit de 400 serie heten B20F en B20F(M). Die uit de 300 serie beginnen allemaal met B200.
Gebruikersavatar
Michel740Turbo
5th Gear member
Berichten: 1777
Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
Locatie: Brecht
Contacteer:

Hum nog nooit van gehoord van een b200 motor in de 400 series

Ik denk gewoon dat hij gelijk een Renault gaskop er op heeft laten zetten
waardoor de kop minder snel slijt en de motor ook wat langer mee gaat. En met de nodige onderhoud kan je makkelijk de 5 ton halen zeker bij goed gebruik (lange afstanden) :razz:

Maar misschien zit er wel een typefout in zijn text en bedoeld hij de 340
want de 3 en 4 zitten dicht bij elkaar :o
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Gebruikersavatar
Battlecruiser
8th Gear member
Berichten: 17696
Lid geworden op: 06.12.2004 - 16:54
Locatie: Deventer

bart simpson schreef:
Battlecruiser S80 schreef:De 2.0 motoren waren altijd de enige echte Zweedse motor, die daarvóór al een heel tijdje in de 140 en 240 serie had gezeten. Natuurlijk wel een beetje aangepast.
In de 340 zat die B20 wel, maar in de 440 waren ze echt van Renault (dwars geplaatst)
Sorry, even niet opgelet!

De 1986cc (ook wel eens aangeduid als 1985cc) motor was Zweeds.
En de 1948 cc motor was inderdaad van Renault.
Volvo Rules the Road
disclaimer: deze opmerking moet niet worden geplaatst in een betweterige "ik weet alles beter" context, noch gezien worden als een uiting van dominantie of andere vormen van empathische disabiliteit. Ze getuigt enkel van mijn visie op de situatie.
Gebruikersavatar
HANS144
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 06.11.2005 - 15:09
Locatie: kop van noord holland
Contacteer:

menjo schreef:De 2.0 motoren uit de 400 serie heten B20F en B20F(M). Die uit de 300 serie beginnen allemaal met B200.
In mijn 144 ligt ook een B20F motor.

Dat is een B20 met injectie!! [injectie is er bij mij wel uitgehaald bij lpg-inbouw]
Gebruikersavatar
bart simpson
Geartronic member
Berichten: 22418
Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
Locatie: Torslanda
Contacteer:

Het karakteristieke roodgelakte Volvo B200 motorblok mist bij de 440.
Gebruikersavatar
HANS144
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 06.11.2005 - 15:09
Locatie: kop van noord holland
Contacteer:

bart simpson schreef:Het karakteristieke roodgelakte Volvo B200 motorblok mist bij de 440.
Ik neem aan dat je B20 bedoelt ???
Die van mij is namelijk rood :roll:
Gebruikersavatar
menjo
7th Gear member
Berichten: 6186
Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
Locatie: Los Angeles

B20F ligt in de 400, in die wagen van jou zou iets wat met B200 begint moeten liggen (? ? ?).
BW
1st Gear member
Berichten: 43
Lid geworden op: 31.05.2005 - 23:34
Locatie: Eindhoven

De 1.7's en de 2.0's zijn Renaults, de 1.6 en 1.8 zijn van Volvo zelf geloof ik.
Gebruikersavatar
Michel740Turbo
5th Gear member
Berichten: 1777
Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
Locatie: Brecht
Contacteer:

BW schreef:De 1.7's en de 2.0's zijn Renaults, de 1.6 en 1.8 zijn van Volvo zelf geloof ik.
Alle benzine blokken in de 400 serie zijn van Renault alleen aan gepast naar de normen van volvo :lol: de turbo is zelfs met hulp van Porsche verbeterd
Alleen de 1,6 en 1,8 zijn later gekomen na '93 geloof ik voor de 1,7 atmos motoren
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
Gebruikersavatar
HANS144
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 06.11.2005 - 15:09
Locatie: kop van noord holland
Contacteer:

menjo schreef:B20F ligt in de 400, in die wagen van jou zou iets wat met B200 begint moeten liggen (? ? ?).
Ik heb het nagetrokken via de code 14463484, welke in mijn wagen staat.
En met de vraagbaak van Olyslager in de hand blijkt dit toch
echt een B20F motor te zijn. [elektronische benzine-injectie]
Deze werd vanaf 1973 , naast de B en E motor, daarin geleverd!!!
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20768
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

Michel440sports schreef:Alle benzine blokken in de 400 serie zijn van Renault alleen aan gepast naar de normen van volvo :lol: de turbo is zelfs met hulp van Porsche verbeterd
Alleen de 1,6 en 1,8 zijn later gekomen na '93 geloof ik voor de 1,7 atmos motoren
Inderdaad je hebt volledig gelijk. Maar niet alleen de Turbo is door Porsche verbeterd ook de atmosferische 1.7 liter. (overigens mis ik de diesel die ook van Renault kwam)
Hans144 schreef: Ik heb het nagetrokken via de code 14463484, welke in mijn wagen staat.
En met de vraagbaak van Olyslager in de hand blijkt dit toch
echt een B20F motor te zijn. [elektronische benzine-injectie]
Deze werd vanaf 1973 , naast de B en E motor, daarin geleverd!!!
Ook jij hebt gelijk. Inderdaad zijn in de 140 en 240 serie B20 blokken geleverd. Dit zijn originele VOLVO (zweedse)blokken. Met de codes B20B B20E en B20F

Maar alle blokken in de 400 serie, ook de 2.0, met inderdaad ook een code B20F zijn aangepaste Renault blokken.
In de 400 serie heeft nooit een "zweeds" blok gehangen.
Alleen in de 360 hebben B19 en B200 blokken uit Zweden gelegen.

En dit is de enige waarheid. Als mensen nu nog zeggen dat is niet waar, moeten ze hun VOLVO geschiedenis er maar op nalezen.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
HANS144
2nd Gear member
Berichten: 177
Lid geworden op: 06.11.2005 - 15:09
Locatie: kop van noord holland
Contacteer:

V480-V40 schreef:
En dit is de enige waarheid. Als mensen nu nog zeggen dat is niet waar, moeten ze hun VOLVO geschiedenis er maar op nalezen.
:roll: :roll: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
V480-S60
Geartronic member
Berichten: 20768
Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
Locatie: La Grande Verriere

HANS144 schreef:
V480-V40 schreef:
En dit is de enige waarheid. Als mensen nu nog zeggen dat is niet waar, moeten ze hun VOLVO geschiedenis er maar op nalezen.
:roll: :roll: :lol: :lol: :lol:
8) 8) 8)
Misschien iets te cru neergezet, maar ik heb momenteel mijn "VOLVO-bijbel" naast me liggen vandaar.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
Gebruikersavatar
Rsport
3rd Gear member
Berichten: 378
Lid geworden op: 12.05.2005 - 15:11
Contacteer:

Even over de 1.7's

De 480 1.7 heeft bij mijn weten een Renault-blok die is aagepast door Porsche.

Volvo heeft er vervolgens zelf een turbosysteem op gemonteerd voor in de 480 turbo.
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”