Zwarte aanslag L.M. velgen

Zomerbanden, winterbanden, bandenboeren bandenplakken? Kortom alles over het contact met de weg.
volvo rob
2nd Gear member

Gebruiken jullie dit spul altijd i.p.v. velgenreiniger
Ik gebruik het nog net niet om mijn tanden te poetsen; voor de rest overal op.
Monsterspul!
The Real Master
3rd Gear member

Ik heb wel een flesje van de velgenreiniger van de Volvo.
Top spul pikzwarte velgen even opsmeren in laten werken en dan schoonspoelen.
Aan de andere kant denk ik toch maar gewoon met een doekje ervoor zitten en flink boenen tot het schoon is.
Dat agresieve spul tast denk ik toch wel de boven/beschermlaag aan lijkt me.

Gr.TRM
Fabian
3rd Gear member

The Real Master schreef:Dat agresieve spul tast denk ik toch wel de boven/beschermlaag aan lijkt me.

Gr.TRM
Heb ook zo'n flesje mee gekregen. Volgens de verpakking kun je er nagenoeg alles mee schoonmaken, incl bekleding (stof/leder). Zal qua agressie dan toch wel mee vallen denk ik
07-2004 - 12-2007: Peugeot 307 1.6 xs
12-2007 - 12-2019: S60 D5 185 pk Drivers Edition MY2008, barents blue pearl, sovereign hide, rti, telefoon, addaptive bi-xenon, premium sound, imiv, standkachel
12-2019 - heden: Tesla Model S
The Real Master
3rd Gear member

Dat zou je moeten denken maar aan de andere kant heb ik er velgen van mijn broer mee schoongemaakt hij wou niuewen kopen omdat deze naar zijn idee al 10 jaar niet gewassen waren hij had het er met hogedrukreiniger niet af gekregen.
Hij heeft uiteindelijk niks nieuw gekocht de velgen die hij had zagen er als nieuw uit, en hij een smile van oor tot oor.

Dit spul is dus behoorlijk sterk.
Ik moet het eerst een ander zien doen voordat ik het ergens anders gebruik als op velgen.

Gr.TRM

PS:dit flesje die ik heb heb ik niet zomaar gekregen het is een flesje van kunststof en kwa vorm tussen vierkant en rechthoek in.
edraket
7th Gear member

The Real Master schreef:Dat zou je moeten denken maar aan de andere kant heb ik er velgen van mijn broer mee schoongemaakt hij wou niuewen kopen omdat deze naar zijn idee al 10 jaar niet gewassen waren hij had het er met hogedrukreiniger niet af gekregen.
Hij heeft uiteindelijk niks nieuw gekocht de velgen die hij had zagen er als nieuw uit, en hij een smile van oor tot oor.

Dit spul is dus behoorlijk sterk.
Ik moet het eerst een ander zien doen voordat ik het ergens anders gebruik als op velgen.

Gr.TRM

PS:dit flesje die ik heb heb ik niet zomaar gekregen het is een flesje van kunststof en kwa vorm tussen vierkant en rechthoek in.
In de garage wordt het vaak met verdund accuzuur gedaan, ongeveer 1:20 tot 1:10. Zou best wel eens hetzelfde kunnen zijn.

Een vorm tussen vierkant en rechthoekig is toch gewoon rechthoekig :roll:
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
Fredhead
Geartronic member

Ik zal na de winter ook eens kijken voor Dasty.
De vorige eigenaar van mijn auto was ook niet echt dol op poetsen... (ik ook niet, maar houd het wel netjes bij)
'07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers

'60 Fordson Dexta smalspoor
Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
The Real Master
3rd Gear member

[quote="edraket]Een vorm tussen vierkant en rechthoekig is toch gewoon rechthoekig :roll:[/quote]
Ik dacht aan rechthoekig aan een baksteen en dit flesje is niet zo hoog als een staande baksteen.
:oops:
Het klopt ook dat je dat spul wat ik heb moet verdunnen anders ben je je bescherm en glanslaag van je velgen denk ik binnen een paar keer gebruiken kwijt.

Gr.TRM

PS: er zijn ook zat bedrijven die velgen als nieuw kunnen maken voor een redelijke prijs
sjoerdb
5th Gear member

ik heb mijn cetus velgen schoongemaakt met dasty, over het resultaat valt nog te discuseren maar bij oudere alu velgen kan je hem niet meer schoonmaken zoals het ooit was. echt vastgekoekt blijft vastgekoekt. ik denk dat een gladde ondergrond een voorwaarde is dat dasty werkt maar dat kan ik mis hebben. ik zal wel fotos posten om jullie het resultaat te laten zien.

remstof gaat er wel prima mee af, maar schoner dan dat worden ze niet. na de winter heb ik een setje atlas velgen waar ik het nog eens op ga proberen, zijn velgen die nieuw gepoederd zijn en dus helemaal gladde ondergrond. buitenkant waar de hoekjes zitten worden vaak genoeg schoongemaakt alleen de achterkant niet.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
The Real Master
3rd Gear member

Hoe zwart of dat ze zijn met het spul wat ik heb krijg je ze echt wel schoon

Gr.TRM
sjoerdb
5th Gear member

ondertussen heb ik van de week mijn wintervelgen schoongemaakt. niet meer nodig gehad dan veel warm water en een sponsje. door het poedercoaten zijn ze lekker glad en gaat alles er prima vanaf. ik leg ze morgen op zolder neer en dan kleedje erover en lekker laten wachten.
volvo 480ES
volvo 440 1.9 TD
volvo V40 1.9D 115PK(getuned naar 144pk)
Skoda octavia 1.6D greenline businessline 2014
s60magic
4th Gear member

Pas op voor te agressief spul bij mijn vorige auto waren de remklauwen gewoon aangevreten ( Comma wheel clean ) goed spul stinkt als een gek
maar wel agressief. Doe zelf een beetje in een potje en strijk ze in met een verfkwast direct afspoelen en schoon. En als je echt zwarte hoeken hebt pak je gewoon Commadant groen op een tandenborstel en je veegt het er zo af.
Plaats reactie

Terug naar “Banden en velgen”