Welke S60 moet ik bestellen

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
SanderV50
2nd Gear member
Berichten: 96
Lid geworden op: 29.08.2006 - 20:04

Na een uitvoerige test rit is mijn keuze gevallen om een S60 te bestellen voor de lease.

Mijn testrit heb ik gedaan met een D5 automaat. Voordat ik hem ga bestellen heb ik echter nog wat vragen waar mensen met meer rij-ervaring aantwoord op kunnen geven.

1 ding staat vast; het wordt een automaat, echter:
    • het pakket dat ik ga bestellen is het Drivers Edition pakket met season-line en high performance audio pakket. Zijn er nog nuttige zaken om bij te bestellen. Volgens mijn zit zo'n beetje alles er wel op.
        Fijne feest dagen alvast, ik ga lekker spelen met de configurator van Volvo...
        Gebruikersavatar
        bart simpson
        Geartronic member
        Berichten: 22418
        Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
        Locatie: Torslanda
        Contacteer:

        De restwaarde van een D5 is voor een leasemaatschappij ook wat hoger, ik geloof nooit dat je die € 1.000,-- daadwerkelijk in je leaseprijs terugvind (daarmee niet zeggend dat een 2.4D verkeerd is).
        Adaptieve xenon is absoluut geinig.
        Gebruikersavatar
        Lambert
        5th Gear member
        Berichten: 1266
        Lid geworden op: 08.01.2006 - 11:28
        Locatie: Almere

        zit er veel verschil in de 2.4D (163pk) en de D5(185pk). het prijsverschil is "maar" € 1000,-. Dit kan ik natuurlijk ook aan opties kwijt
        Ik adviseer je zeker om een D5 te nemen, tenzij je gaat chiptunen, dan kom je op hetzelfde uit namelijk...
        het pakket dat ik ga bestellen is het Drivers Edition pakket met season-line en high performance audio pakket. Zijn er nog nuttige zaken om bij te bestellen. Volgens mijn zit zo'n beetje alles er wel op.
        Heb je ook de RTI erbij? en als het kan, kies dan de premium, die klinkt perfect!
        History:
        -Volvo S60 T6 R-design
        -Audi A5 Quattro Cabrio 3.0 V6
        -Audi A6 sedan Quattro 3.0 V6
        -Audi A6 Avant 3.0 V6
        -Volvo C70 T5 Summum Polestar
        -XC60 T5 Summum Rica
        -Audi A5 Sportback ProLine
        -V70 D5 Summum Rica
        -C70 cabrio 2.4T
        -S60 D5 chrono Rica
        -S60 2.4T Rica
        -V40 Europa
        -V40
        Gebruikersavatar
        bart simpson
        Geartronic member
        Berichten: 22418
        Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
        Locatie: Torslanda
        Contacteer:

        een eventuele RTI achteraf laten monteren, zit hij niet in de bijtelling en is hij € 250,-- goedkoper
        Volvo for life
        Gebruikersavatar
        steven460
        5th Gear member
        Berichten: 1009
        Lid geworden op: 18.08.2007 - 16:06
        Locatie: Almelo
        Contacteer:

        heeft de D5 geen grotere remschijven dan de 2.4D?
        s60 2001 T5, Dark Grey Pearl
        s60 2001 2.4i, Mistral Green ///
        Gebruikersavatar
        Paul
        Geartronic member
        Berichten: 33123
        Lid geworden op: 19.09.2004 - 00:38

        Nee volgens mij niet, beide 16inch, 2.4D is eigenlijk toch de oude D5 (163pk)
        MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
        MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

        MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
        MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
        SanderV50
        2nd Gear member
        Berichten: 96
        Lid geworden op: 29.08.2006 - 20:04

        Het RTI systeem laat ik achterwege. Ik rij vrijwel altijd zonder navigatie en als ik het een keer nodig heb dan neem ik mijn TomTom wel mee.

        Het high performance systeem neem ik absoluut zeker, maar zit er daad werkelijk merkbaar verschil tussen de 185PK en de 163PK?
        Gebruikersavatar
        V480-S60
        Geartronic member
        Berichten: 20775
        Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
        Locatie: La Grande Verriere

        Ja er zit verschil in de D5 en de 2.4D,
        Met name bij optrekken en bij topsnelheid.
        Daar merk je het verschil in koppel en vermogen het meest.
        Tevens is de 185 pk nog weer wat makkelijker als je een caravan hebt. (maar ook daar is de 163pk geen zielepiet.)

        Als je gewoon in Nederland blijft. En af en toe naar het buitenland en een lichte caravan hebt dan is de 163pk gewoon een goede auto.
        Ga je voor stoplichtsprints en rij je veel in Duitsland en maal je niet op verbruik dan ga je voor de 185pk versie.

        Eigenlijk zij beide versies gewoon overdone. Maar wel leuk.
        VOLVO FOR LIFE
        440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
        440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
        480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
        440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
        V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
        S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
        480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
        S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
        V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)

        XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
        gevanje
        4th Gear member
        Berichten: 681
        Lid geworden op: 07.05.2006 - 10:36
        Locatie: Het mooie twentse land.

        Ik zou de D5 nemen. Chippen is hierbij zeker volstrekte onzin. Is snel zat.
        Gebruikersavatar
        Fredhead
        Geartronic member
        Berichten: 27365
        Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
        Locatie: Drenthe

        Ik vind mijn "oude" D5 met 163 Pk ook niet echt kinderachtig langzaam om eerlijk te zijn.
        Maar meet Pk's is altijd leuk.
        '07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
        Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


        '60 Fordson Dexta smalspoor
        Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
        Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
        Gebruikersavatar
        BlackSapphire
        6th Gear member
        Berichten: 4157
        Lid geworden op: 31.01.2007 - 15:30
        Locatie: Keistad

        Ik rijd een 'oude' D5 = dus nieuwe 2.4D, maar als je de keus hebt: ik zou ook nu zeker weer voor een D5 gaan. Het extra koppel is gewoon heerlijk. Je motor rijdt supersoepel. En eerlijk gezegd: opties en gadgets zijn leuk, maar de motor, daar draait het toch uiteindelijk om. Leuk, trouwens, om zo de feestdagen in te gaan, spelend met de Volvoconfigurator! Goede dagen toegewenst!
        Roel

        2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
        8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011

        - De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
        Gebruikersavatar
        Fredhead
        Geartronic member
        Berichten: 27365
        Lid geworden op: 28.08.2007 - 10:40
        Locatie: Drenthe

        De kleur die je hebt gekozen is ook een hele mooie kleur.
        Zilver zie je tegenwoordig steeds vaker, stond net in de rij voor het stoplicht... 8 zilvergrijze auto's achter elkaar en de rij daarnaast stonden ook 3 auto's met deze kleur :shock:
        '07 Mitsubishi Pajero GLX Intense 3.2 Di-D
        Led verstralers | Led werklampen | Anderson aansluiting | Dubbele accu | BF Goodrich AT2 | EGR mod | Traction control mod | Olie catchtank | Honda sproeiers


        '60 Fordson Dexta smalspoor
        Zij: '10 Renault Master MK2 T33 DCi 120 campervan
        Ex-Volvo's '03 S60 D5, '04 V50 2.0D, '07 S60 2.4D
        Plaats reactie

        Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”