Hallo Volvo liefhebbers\ deskundigen,
Ik zal om te beginnen mijn schatje :oops: voorstellen:
Serie 460 1.8 I van het Bj. 04-11-1994. dit nog wel op LPG
Ik heb deze prachtige Volvo nu ongeveer 2.5 jaar, nooit, geen problemen mee gehad. Nu de laatste periode slaat steeds de (koude) motor af.
Eerste keer sleueltje draaien, dan lijkt het of die start, maar dan slaat hij promt af.
Tweede keer sleuteltje draaien, dan blijft hij ook prima lopen 900 ~ 1000 toeren.
Rijd ik vervolgens weg, dan slaat de motor bij elke stoplicht/kruising af :evil:
Als de motor dan op temperatuur is, blijft hij ook lopen.
In de vorige berichten zag ik dus dat je de motor kan uitlezen, wat ik vervolgens gedaan heb.
Eerst gereset en vervolgens;
dan de Code 2-3-2 = Lambda adjustment; For 1994 and later, adaptive heated oxygen sensor control / long term fuel mixture too weak at idle.
Wie weet wat dit nou precies inhoud? is dit nou tevens ook meteen de oorzaak van mijn probleem.
[/b]
code 2-3-2
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 20.10.2005 - 22:05
code heeft betrekking op luchtlekkage!
Bekijk al je vacuumslangetjes op je motorblok eens, zijn deze nog van canvas dan zijn ze voor 100 procent poreus !!!
slangetjes op je inlaatspruitstuk en 2 op je gasklephuis
Bekijk al je vacuumslangetjes op je motorblok eens, zijn deze nog van canvas dan zijn ze voor 100 procent poreus !!!
slangetjes op je inlaatspruitstuk en 2 op je gasklephuis
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11.12.2005 - 12:22
- Locatie: Amsterdam
Ik heb mijn slangen gecontroleerd, en ik vond er maar 4 knikken (scheuren) in bijde de leidingen
ik ga deze overmorgen (werk) vervangen, en geef dan weer feedback.
alvast bedankt, mochten er nog meer ideeen zijn, dan zie ik die graag........

ik ga deze overmorgen (werk) vervangen, en geef dan weer feedback.
alvast bedankt, mochten er nog meer ideeen zijn, dan zie ik die graag........
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 20.10.2005 - 22:05
monopoint of multipoint injection
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11.12.2005 - 12:22
- Locatie: Amsterdam
Uhh, ik durf het bijna niet te vragen, maar hoe of waaraan zou ik kunnen zien of ik een "monopoint of multipoint injection" heb.
:roll:
:roll:
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20768
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
T'is een 1.8 dus altijd monopoint injectie.volvotegneutje schreef:monopoint of multipoint injection
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Mocht je nog steeds problemen houden zou ik even kijken of je spruitstukpakking nog dicht is, simpel te ontroleren door er wd40 over te spuiten dan zou hij moeten sissen en anders gaan lopen...
En hoe ziet je luchtfilter er uit als deze sterk vervuilt is krijgt hij natuurlijk ook niet genoeg lucht
En hoe ziet je luchtfilter er uit als deze sterk vervuilt is krijgt hij natuurlijk ook niet genoeg lucht
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11.12.2005 - 12:22
- Locatie: Amsterdam
Hallo allemaal,
ik ben er effe tussenuit geweest, maar dat heeft het probleem niet verholpen
Ik heb nu alle bovenstaande geprobeerd, maar nog geen verbetering!
Vandaag dat ik weer aan het kijken was, kwam er een Mr. Beunde haas er effe bij staan, en die trok een voor een mijn bougie kabbels los. Bij de derde kabel (van links naar rechts) zei hij rijp voor de sloop!! want hij draait maar op drij poten :shock:
kan iemand dit bevestigen, is hij echt rijp voor de sloop
alvast bedankt
groet,
Ricardo
ik ben er effe tussenuit geweest, maar dat heeft het probleem niet verholpen

Ik heb nu alle bovenstaande geprobeerd, maar nog geen verbetering!
Vandaag dat ik weer aan het kijken was, kwam er een Mr. Beunde haas er effe bij staan, en die trok een voor een mijn bougie kabbels los. Bij de derde kabel (van links naar rechts) zei hij rijp voor de sloop!! want hij draait maar op drij poten :shock:
kan iemand dit bevestigen, is hij echt rijp voor de sloop

alvast bedankt
groet,
Ricardo
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11.12.2005 - 12:22
- Locatie: Amsterdam
Hallo allemaal,
ik ben er effe tussenuit geweest, maar dat heeft het probleem niet verholpen
Ik heb nu alle bovenstaande geprobeerd, maar nog geen verbetering!
Vandaag dat ik weer aan het kijken was, kwam er een Mr. Beunde haas er effe bij staan, en die trok een voor een mijn bougie kabels los. Bij de derde kabel (van links naar rechts) zei hij rijp voor de sloop!! want hij draait maar op drie poten :shock:
kan iemand dit bevestigen, is hij echt rijp voor de sloop
alvast bedankt
groet,
Ricardo
ik ben er effe tussenuit geweest, maar dat heeft het probleem niet verholpen

Ik heb nu alle bovenstaande geprobeerd, maar nog geen verbetering!
Vandaag dat ik weer aan het kijken was, kwam er een Mr. Beunde haas er effe bij staan, en die trok een voor een mijn bougie kabels los. Bij de derde kabel (van links naar rechts) zei hij rijp voor de sloop!! want hij draait maar op drie poten :shock:
kan iemand dit bevestigen, is hij echt rijp voor de sloop

alvast bedankt
groet,
Ricardo
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Zeggen dat hij rijp voor de sloop is na het zien dat een pit het niet doet is klare onzin, zou dus gewoon kijken waarom hij het niet doet. alvorens gelijk een antwoord te hebben.
-Het zou een verbrandeklep kunnen zijn.
De enige manier om hier achter te komen is een compresie test.
-Of een kapotte of verbrande bougie kunnen zijn.
-Of een gebroke of vervuilde zuigerveer.
-Of een lekke koppakking, te zien en of te merken aan hogedruk in de koelsysteem of cartersysteem
Maar ik zou eerst kijken naar het eerste...
succes
-Het zou een verbrandeklep kunnen zijn.
De enige manier om hier achter te komen is een compresie test.
-Of een kapotte of verbrande bougie kunnen zijn.
-Of een gebroke of vervuilde zuigerveer.
-Of een lekke koppakking, te zien en of te merken aan hogedruk in de koelsysteem of cartersysteem
Maar ik zou eerst kijken naar het eerste...
succes
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
-
- Starter
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 11.12.2005 - 12:22
- Locatie: Amsterdam
Hoi Michel,
bedankt voor je reactie, ik ben er vandaag achteraan gegaan, en een montuer vertelde mij exact hetzelfde.
Ik heb dus vervolgens compressie laten meten, en ik kwam niet boven de 20! Volgens montuer zou ik minimaal de 70 moeten berijken!
Zoals u ook omschreef, kan het aan veel liggen, maar dan zou de montuer kop moeten open halen, om de het defect vast te stellen.
Hij noemde mij een bedrag vanaf 300 euro (dit is alleen maar om de kop open te halen en vlakken (?) van de kop)
Dus 300 en hoger, en hoger.....
Hij stelde ook nog voor om een ander tweedehans motor in tebouwen, maar dan heb ik staks twee problemen!
Ik vrees nu het ergste!
bedankt voor je reactie, ik ben er vandaag achteraan gegaan, en een montuer vertelde mij exact hetzelfde.
Ik heb dus vervolgens compressie laten meten, en ik kwam niet boven de 20! Volgens montuer zou ik minimaal de 70 moeten berijken!
Zoals u ook omschreef, kan het aan veel liggen, maar dan zou de montuer kop moeten open halen, om de het defect vast te stellen.
Hij noemde mij een bedrag vanaf 300 euro (dit is alleen maar om de kop open te halen en vlakken (?) van de kop)
Dus 300 en hoger, en hoger.....
Hij stelde ook nog voor om een ander tweedehans motor in tebouwen, maar dan heb ik staks twee problemen!
Ik vrees nu het ergste!
- Remon
- 5th Gear member
- Berichten: 1608
- Lid geworden op: 05.09.2005 - 18:34
- Locatie: overijsel
€300 is veel geld als je auto er dan nog niet van rijd. Een motor van de sloop halen is misschien wel een nutige optie. Maar dan moet je wel bij een goede eerlijke sloper zijn die alles netjes geregeld heeft.
Als je een heftruck hebt, kun je de motor daar eenvoudig mee in takelen.
Dat hebben we bij een kameraad zijn siera ook gedaan. Binnen een dag hadden we de oude motor er uit en de nieuwe gemonteerd en al. Als je dat zelf kunt doen, bespaar je veel kosten.
Hier ff wat foto`s


Dan de nieuwe motor in de lepels

En whala de nodige sappen erop en de auto rijd weer als een bijna nieuwe.

Als je een heftruck hebt, kun je de motor daar eenvoudig mee in takelen.
Dat hebben we bij een kameraad zijn siera ook gedaan. Binnen een dag hadden we de oude motor er uit en de nieuwe gemonteerd en al. Als je dat zelf kunt doen, bespaar je veel kosten.
Hier ff wat foto`s


Dan de nieuwe motor in de lepels

En whala de nodige sappen erop en de auto rijd weer als een bijna nieuwe.


Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
vlakken?? is denk niet nodig..ik denk datje met een nieuwe klep of een gebruikte kop van de sloop een heel end komt... Let op motor type is B18U
Het is niet echt een moeileijk klus behalve dat je je hoofd er bij moet houden
En mocht je hulp nodig hebben ik ben dan wel alleen overdag thuis.
edit
misschien heb ik nog wel een kop voor je, even kijken hoe hij er uit ziet.
Het is niet echt een moeileijk klus behalve dat je je hoofd er bij moet houden
En mocht je hulp nodig hebben ik ben dan wel alleen overdag thuis.
edit
misschien heb ik nog wel een kop voor je, even kijken hoe hij er uit ziet.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Ik heb de kop gedemonteerd kij ziet op een klein oppervlakkig krasje goed uit zal er zo een foto bij zetten...
Laat maar horen via PM of je het wat vind.
Laat maar horen via PM of je het wat vind.
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Hier de foto's




- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07