klopt hel;emaal. Om het nog verwarrender te maken en om BS verhaal te bekrachtigen: de interne codes voor de modellen die Maurice beschrijft, zijn vaak opgebouwd geweest zoals de 142/144/145. 300 is altijd in 343/344/345 gebleven. En 440 445/464/483, 850 is er in 854 en 855. Alleen dat het middelste getal de cilinders aangeeft, klopt bij de NL geproduceerde modellen niet. Helaas geen 8-pitter ind e 480. Na de 850 raakte men van het pad met de 872, 873, 874, 875 en 876 (C90 coupe, convertible, S70, V70, V70 XC). Maar nog steeds geeft het laatste nummer het aantal protieren weer en het eerste het platform.bart simpson schreef:Hoe verwarrend mijn bijdrage ook moge zijn hij is qua uitleg over de nummerreeksen 500, 600 wel correct.
Alleen zijn deze series naar de buitenwereld S40/V50 en S40/V40 genoemd, dat laatste veroorzaakt de grootste verwarring
Overigens is de hierboven geplaatste 243 een 263: staat op het embleempje op het scherm. Er is ook een dergelijk concept van de 850 geweest, met GLT embleempjes op de D-stijl Deze staat in het boek "The Challenge"