V70 stuurt zwaar

Techniek die meerdere modellen betreft. Alles wat niet persé modelgebonden is. Ga voor vragen over jouw model naar een van de modellenrubrieken!
Plaats reactie
rjvandamme
2nd Gear member

Bij mijn V70 is het stuurhuis door een gereviseerd exemplaar vervangen. Ook is de pomp van de stuurbekrachtiging door een 2de hands pomp vervangen. De auto moest door deze reparatie ook uitgelijnd worden. Nu is het probleem dat het stuur niet (of heeeeel langzaam) automatisch weer terugdraait als je een bocht hebt gemaakt. (bij kleinere bochtjes komt hij langzaam terug) Je moet dus telkens je stuur weer handmatig naar rechtdoor draaien. Bovendien vind ik dat hij behoorlijk zwaar stuurt vergeleken met de V70 van mijn broer.
Het bedrijf dat de auto heeft uitgelijnd zegt dat zij hier niets aan kunnen
doen.
Het bedrijf dat het stuurhuis geleverd heeft zegt dat het mischien na een tijdje wel in orde komt. (inslijten ?)

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn ?

Als ik na een ritje de dop van de oliepomp losdraai merk ik dat er aardig wat druk op het systeem wordt opgebouwd. Is dat normaal ?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen want zoals je begrijpt heeft dit al behoorlijk wat gekost.

Groeten Ronald
Oceanracer
Geartronic member

Heb je dit topic al doorgelezen? Misschien dat dit je wat op weg kan helpen.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Gast

2 aparte bedrijven die aan je besturing hebben gesleuteld?
Terug gaan, is niet goed.
Plaats reactie

Terug naar “Techniek overig”