Vrijdag komt 'ie

Bartacus
1st Gear member

Na lang wikken en wegen en nog eens wikken en nog eens wegen heb ik het toch niet gedaan: een nieuw model XC70 kopen.

Ik ben er wel 100 keer omheen gelopen en heb er evenzoveel keer in gezeten (ik heb inderdaad een aantal verkopers tot waanzin gedreven...), ik heb er al een aantal langs zien komen maar ik kan er maar niet aan wennen. Hij is me te "slick", te rond en hij mist het stoere van het oude model. Verder vind ik het jammer dat er binnen in de auto vrijwel geen verschil meer is tussen en V en een XC70. En dat de nieuwe niet meer in titaniumgrijs leverbaar is.

Wat ik wel heb gedaan is een new old stock XC70 kopen. In titanium grijs en met een sportpakket. Da's vwb het interieur net weer wat anders als m'n huidige V70 van 2003. Tis een D5 met geartronic geworden en hij wordt komende vrijdag afgeleverd. Ik had een 2.4D (130 pk met handbak).

Ik heb alles al gehoord: "dom dat je geen nieuw model hebt gekocht" , "slecht voor de inruil straks" en "zal zeker wel een stuk goedkoper zijn geweest". Maar ja, beter een auto van het oude model in de juiste kleur en met het juiste "gevoel" dan voor de buurt het nieuwe model neerzetten in de verkeerde kleur en zonder het juiste gevoel bij het model van de auto. Qua prijs had ik beter een nieuwe XC70 Momentum kunnen kopen. Was ik nog net iets goedkoper uitgekomen....

In ieder geval, ik ben er bereblij mee en pakjes avond begint voor mij over 5 nachtjes slapen!

Natuurlijk kan ik me voorstellen dat kopers van het nieuwe model het niet helemaal met mijn beweegredenen eens zullen zijn. Maar zo heeft iedereen zijn redenen om de voor hem of haar, juiste keuze te maken. Deze keer heb ik op basis van emotie de k(n)oop doorgehakt. Rationeel kunnen we de rest van het jaar nog vaak genoeg zijn.

Hij komt, hij komt, de XC70 hij komt..... :-)
the fonz
4th Gear member

Verstandige koop! UIteraard moet je doen wat je zelf wilt. Het kan best dat er nog 4 jaar overheen gaan voordat je de nieuwe XC mooier vindt.

MIjn vader heeft recent besloten een S80 te kopen. Aanvankelijk wilde hij voor de nieuwe V70 gaan, maar deze had minder opties en dus luxe als de S80. Oplossing zou geweest zijn een ''oude'' V70 met alles erop en eraan. Echter is hij voornemens om over 2 jaar de auto over te kopen van de leasemaatschappij en er dan nog vele jaren plezier van te hebben. Dat deed hij dan liever in een nieuw model, aangezien hij hetzelfde model al 4 jaar gereden heeft. Kortom, men moet doen wat hem zelf verstandig lijkt!

Hoop snel de foto's te zien Bart(?)

Maurice
Maurice

Vaders: S80 D5 MY2008 Momentum, RTI, 17'' Regor, magic blue pearl...

Zelf: Ibiza 1.9 TDI sport. Hopelijk snel een Volvo...
Bover
8th Gear member

Gefeliciteerd met de nieuwe aankoop. :D
Je beweegredenen zijn wat mij betreft goed te volgen.

Machtig zo'n classic XC.
Het klopt dat van binnenkant in het nw model XC niet zoveel verschil is te ervaren met de V70.

Zoals eerder benoemd, dat wordt natuurlijk een meeting ergens dit jaar met XC modellen :wink:
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
vmcc
2nd Gear member

Je hebt helemaal gelijk!!
De oude XC is veel mooier dan die nieuwe modellen....
Met groet,
Patrick

Nu:XC90 D5 2004
Toen: V70 2.4 2001
850 station
940 en de good old 240 een paar keer
Bover
8th Gear member

en uiteindelijk wennen we aan de nw modellen :?

en
gaan we er in rijden.... :shock:

Maar duurt nog 10 jaar voordat onze classics
verdwenen zijn van de weg! :lol:
BLOG: LEVEN IN FRANCE (auto) verhalen over de Franse campagne sinds 2019

Vijf Cilinder Diesel Power: XC70 D5 AWD MY 06.2012 Summum
Driving Volvo anno 1995. Obbe Tuning Modificatie....
tuftuf
4th Gear member

Gefeliciteerd met je aankoop! =D>

Ik rijd zelf in een XC70 en 100% tevreden

Zet eens wat foto's hier wanneer je hem hebt!
Huug
Starter

Ik zag gisteren een nieuw model XC70 inparkeren in een parkeergarage. Daar was toch helemaal niks mis mee (met de auto dan, het inparkeren leek toch vrij moeilijk te zijn met zo'n auto). Hij wel wat waardevaster zijn dan het auto model. Maar ja, smaak is persoonlijk.
Volvo V70 2.5T (vanaf maart 2008)
Paul
Geartronic member

Nou ben het helemaal met je eens hoor!
daarom heeft mij pa vorig jaar ook een full-option XC70 D5 Summum SportsEdition genomen. rijdt fantastisch!!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Bartacus
1st Gear member

Er is zeker niets mis met het nieuwe model XC70. Alleen spreekt het oude model mij net iets meer aan. En het zal inderdaad wel zo zijn dat de inruilprijs straks in verhouding lager zal zijn dan met een nieuw model. Maar dat zien we dan wel weer....

Ik zal eens kijken of ik, als 'ie er is, wat foto's kan posten.
xc90t6
4th Gear member
Contacteer:

Gefeliciteerd. Mooie aankoop!
Volvo V60 PIH2
Mercedes E250 CDI
Volvo XC90 T6
Volvo V70 2.4T
Volvo V40 1.8T
Volvo S40 2.4i
Volkswagen Polo 1.4
Big Blue
2nd Gear member

Bartacus schreef:Na lang wikken en wegen en nog eens wikken en nog eens wegen heb ik het toch niet gedaan: een nieuw model XC70 kopen.

Ik ben er wel 100 keer omheen gelopen en heb er evenzoveel keer in gezeten (ik heb inderdaad een aantal verkopers tot waanzin gedreven...), ik heb er al een aantal langs zien komen maar ik kan er maar niet aan wennen. Hij is me te "slick", te rond en hij mist het stoere van het oude model. Verder vind ik het jammer dat er binnen in de auto vrijwel geen verschil meer is tussen en V en een XC70. En dat de nieuwe niet meer in titaniumgrijs leverbaar is.

Wat ik wel heb gedaan is een new old stock XC70 kopen. In titanium grijs en met een sportpakket. Da's vwb het interieur net weer wat anders als m'n huidige V70 van 2003. Tis een D5 met geartronic geworden en hij wordt komende vrijdag afgeleverd. Ik had een 2.4D (130 pk met handbak).

Ik heb alles al gehoord: "dom dat je geen nieuw model hebt gekocht" , "slecht voor de inruil straks" en "zal zeker wel een stuk goedkoper zijn geweest". Maar ja, beter een auto van het oude model in de juiste kleur en met het juiste "gevoel" dan voor de buurt het nieuwe model neerzetten in de verkeerde kleur en zonder het juiste gevoel bij het model van de auto. Qua prijs had ik beter een nieuwe XC70 Momentum kunnen kopen. Was ik nog net iets goedkoper uitgekomen....

In ieder geval, ik ben er bereblij mee en pakjes avond begint voor mij over 5 nachtjes slapen!

Natuurlijk kan ik me voorstellen dat kopers van het nieuwe model het niet helemaal met mijn beweegredenen eens zullen zijn. Maar zo heeft iedereen zijn redenen om de voor hem of haar, juiste keuze te maken. Deze keer heb ik op basis van emotie de k(n)oop doorgehakt. Rationeel kunnen we de rest van het jaar nog vaak genoeg zijn.

Hij komt, hij komt, de XC70 hij komt..... :-)
Zeker gefeliciteerd met je nieuwe aankoop Bartacus, het is en blijft idd een prachtige wagen, die zijn betrouwbaarheid reeds ruim heeft bewezen, doch wat ik niet echt begrijp is de prijzenstelling tov het nieuwe model....... :?: ........was het optiepakket dan zoveel meer uitgebreid tov een summum uitvoering van een MY2008?

In België is het zo dat er tot 25% of zelfs 30% korting wordt gegeven op de aankoop van een oud model (voor zover deze nu nog beschikbaar zijn), is dat dan niet zo bij jullie?

Verder moet ik toegeven dat het nieuwe model toch even aanpassen was (achterkant), het gaf in eerste instantie niet echt het "woaw"-gevoel en ook niet de indruk dat deze wagen een serieuze stap vooruit zou zijn tov het vorige model........maar.........ik heb mijn mening moeten herzien toen ik er in levende lijve kennis mee had gemaakt.........prachtig, indrukwekkend, elegant, degelijk en hoogstaand kwalitatief, mss zelfs sexy.......dit voor een Volvo :oops:

Het vergelijk met een vrouw is zelfs niet zo ver weg ........de voorkant is meestal elegant........met zeer mooie koplampen, terwijl de achterkant soms tegenvalt, tot je in de mogelijkheid bent om dit van dichtbij te bezien en dit met eigen handen te voelen...... :lol:
Bartacus
1st Gear member

Ik zou met een Momentum uitvoering rond 67/68 K uitkomen voor het nieuwe model en nu zit ik iets hoger voor het oude model. Maar dan is het wel een Sports uitvoering en heb ik er een set winterbanden bij op lichtmetalen velgen. Verder zit er een telefoonmodule bij, heb ik standverwarming er in laten bouwen en heeft hij parkeersensoren voor en achter. En klasse 3 alarm en nog wat kleine dingetjes. Ik kreeg wel een hele nette inruilprijs voor mijn V70. T'is maar hoe je het allemaal berekend...
margaret
2nd Gear member

Laat al die andere maar praten. Je kan je geld maar 1x uitgeven en dat is dan toch echt aan jezelf waar je dat aan uitgeeft. Een goed gevoel is dan ook heel belangrijk!
Weet hoe het voelt om te moeten wachten op een nieuwe auto. Heb er sinds 2 januari ook 1. Het is zo leuk om al die nieuwe knopjes en alles te ontdekken! Voor straks veel plezier!
S60 D5 bouwjaar 2002, wat een heerlijke auto!
Nu een XC70 D5 AWD uit 2006
Paul
Geartronic member

Ohw nog 2 nachtjes!!
MY08 C30 1.6D Summum / MY09 C30 1.6D DrivE Sport / MY11 V50 D2 / MY13 C30 D2 R-Edition / MY16 V40 D2 R-Design / MY14 V60 D6 Plug-in-Hybrid Ice White /MY16 V70 D4 Polar+ Magic Blue / MY17 V60 D5 Twin Engine Special Edition Ice White / MY13 C30 D2 R-Edition / MY19 V90 T4 Business Sport / MY20 E-Golf
MY20 XC60 T4 Polestar Engineered R-Design / MY23 XC40 Pure Electric Plus

MY23 Polestar 2 Snow, Pilot, 20inch
MY24.5 XC40 Pure Electric Ultra
Gideon_XC90
5th Gear member

Spannend..
Toyota Corolla 1.6 White my1984
Toyota Carina E 2.0XLD Dark Turquoise Metallic my1993
Mazda 626 Wagon 2.0DITD GLX Blue Metallic my1999
Volvo V70 2.4 Bifuel 140PK Black Sapphire my 2002

Austin Mini 850 de luxe Old English White my1967
XC90 2.4D5 Executive Lava Pearl my 2007
V70 2.0D3 Limited Edition my 2011

XC60 2.0T5 AWD Inscription my 2017
BlackSapphire
6th Gear member

2 nights and counting...
Roel

2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011

- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
tuftuf
4th Gear member

Het is vrijdagavond en nog steeds geen foto's van Bartacus...... :(

Volgens mij rijdt hij nog steeds rond in zijn XC70 :!: :twisted:

Hoe bevalt die XC70??
Max
7th Gear member

Was dat met Ben ook al niet zo? :-k
------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wat niet kan, is nog nooit gebeurd.

2022 XC40 P6, geen OR maar gewoon blauw
2017 XC60 mooi wit is niet lelijk
2011 Burton
2009 XC70 OR: kan het nog mooier?
2006 S80 XZ-NF-90: style and safety
2005 Saab 9-3 ('98 )
1995 340 DL (grijs) TD-52-VX: Parkinson
1992 740 D Estate (wit) YS-32-HB: Machtig
1984 340 D (rood): Mijn eerste
tuftuf
4th Gear member

YUP :P

XC70 is gewoon een heerlijke auto om in te rijden...... dan neem je nog een blokje extra....... en nog een en nog een en nog een
Bartacus
1st Gear member

En hij is er!!

Wel met nog een "spannend momentje" overigens. Door de inbouw van de standkachel bleek er nog lucht in het koelsysteem te zitten en begonnen er allerlei waarschuwingen op het display te verschijnen. Omdat ik nog 100 km (met veel files) naar huis moest rijden, ben ik toch maar weer naar de dealer teruggekeerd. Na een infuus van een liter koelvloeistof was alles weer in orde en kon ik weer op weg.

Het zal je gebeuren dat je na 50 km met een nieuwe auto langs de snelweg staat met een kokende motor.

De auto is een plaatje: titanium grijs (nu op de winterbanden, 16 inch), side scuffplates en met de dakspoiler. Van binnen klopt ook alles: sportpakket (watch dial tellers) en off-black leer. Verder heb ik aan 2 kanten parkeerhulp, de standkachel dus en zit er een Parrot carkit in. Ik heb op de ruiten achter en de klep opvouwbare zonneschermpjes en een wegvouwbare bumper bescherming. In de opslag staan de 17 inch wielen. Die kunnen er straks nog onder.

Ik ben er nog niet aan toe gekomen om alle functies van het RTI systeem te bekijken. Wat ik jammer vind is dat niet de eta maar de nog af te leggen tijdsduur op het scherm getoont wordt. Ik vraag me af of dat in te stellen is.

Wat ik me ook afvraag is, of het mogelijk is om de verlichting (ook de instapverlichting van de spiegels) te laten branden als je de auto ontgrendeld zonder het gele knopje op de afstandbediening te gebruiken en de spiegels te laten inklappen als je de auto afsluit.

Verder heb ik ook iets gelezen in de gebruiksaanwijzing van de standkachel dat deze via de gsm te starten is. Heeft iemand daar ervaring mee?

Kortom, ik zal de zoekfunctie van deze site nog wel eens gaan gebruiken, denk ik...?

Of is er iemand die deze zaken al eens heeft onderzocht?
Plaats reactie

Terug naar “XC90 Classic t/m MY 2014”