Ik ben er wel 100 keer omheen gelopen en heb er evenzoveel keer in gezeten (ik heb inderdaad een aantal verkopers tot waanzin gedreven...), ik heb er al een aantal langs zien komen maar ik kan er maar niet aan wennen. Hij is me te "slick", te rond en hij mist het stoere van het oude model. Verder vind ik het jammer dat er binnen in de auto vrijwel geen verschil meer is tussen en V en een XC70. En dat de nieuwe niet meer in titaniumgrijs leverbaar is.
Wat ik wel heb gedaan is een new old stock XC70 kopen. In titanium grijs en met een sportpakket. Da's vwb het interieur net weer wat anders als m'n huidige V70 van 2003. Tis een D5 met geartronic geworden en hij wordt komende vrijdag afgeleverd. Ik had een 2.4D (130 pk met handbak).
Ik heb alles al gehoord: "dom dat je geen nieuw model hebt gekocht" , "slecht voor de inruil straks" en "zal zeker wel een stuk goedkoper zijn geweest". Maar ja, beter een auto van het oude model in de juiste kleur en met het juiste "gevoel" dan voor de buurt het nieuwe model neerzetten in de verkeerde kleur en zonder het juiste gevoel bij het model van de auto. Qua prijs had ik beter een nieuwe XC70 Momentum kunnen kopen. Was ik nog net iets goedkoper uitgekomen....
In ieder geval, ik ben er bereblij mee en pakjes avond begint voor mij over 5 nachtjes slapen!
Natuurlijk kan ik me voorstellen dat kopers van het nieuwe model het niet helemaal met mijn beweegredenen eens zullen zijn. Maar zo heeft iedereen zijn redenen om de voor hem of haar, juiste keuze te maken. Deze keer heb ik op basis van emotie de k(n)oop doorgehakt. Rationeel kunnen we de rest van het jaar nog vaak genoeg zijn.
Hij komt, hij komt, de XC70 hij komt.....