Kan je hier niet zoiets van maken dat we het zo ergens aanvast klikken en klaar is kees.
Ik weet niet of ik nou dom ben maar ik snap geen 1e moer van die hele tekening niet :-k
Gr.TRM
Follow Home modificeren
- The Real Master
- 3rd Gear member
- laheije
- 4th Gear member
Het schema kan ik wel begrijpen, maar ik weet niet wat er nu gemaakt moet worden of dat het hele schema is of alleen maar delen er van.
Maar ik heb een sterk vermoeden dat het schema wat aangegeven is zonder stippellijnen je moet bouwen.
Maar ik heb een sterk vermoeden dat het schema wat aangegeven is zonder stippellijnen je moet bouwen.
Wie schrijffouten vindt mag ze houden
- everheard
- 2nd Gear member
en dat is natuurlijk niet te maken voor een "leek"......
ik heb het idee dat er mensen met hele goede ideeen rondlopen, maar dat dit niet eenvoudig realiseerbaar is....
ik heb het idee dat er mensen met hele goede ideeen rondlopen, maar dat dit niet eenvoudig realiseerbaar is....
Ga is tegen een ander aan botsen......ben net blij met mn nieuwe auto....
Suzuki Alto 1992 --> Total loss....
Peugeot 306 1998 --> Total loss...
Seat ibiza nov. 2000 --> Total loss...
Volvo v40 2002 --> ...... (er is hoop) econ. Total Loss
Volvo s60 2002 --> verkocht.... schade.....
Peugeot 206 SW 2005 --> schade...... verkocht......Volvo v50 2005 --> er is hoop.....
Suzuki Alto 1992 --> Total loss....
Peugeot 306 1998 --> Total loss...
Seat ibiza nov. 2000 --> Total loss...
Volvo v40 2002 --> ...... (er is hoop) econ. Total Loss
Volvo s60 2002 --> verkocht.... schade.....
Peugeot 206 SW 2005 --> schade...... verkocht......Volvo v50 2005 --> er is hoop.....

-
- 2nd Gear member
Dit gaat helemaal goed komen heren 
Het kost alleen wat tijd en momenteel is het op mn werk nogal druk... maar ik ben ondertussen nog wel bezig.
Allereerst ff wat verduidelijken. Alles wat in het schema staat is aparte elektronica. Dit komt allemaal op een printplaat, die ik ondertussen zo goed als af heb en binnenkort ga bestellen.
Daarna moeten de onderdelen op de printplaat worden geplaats en moet de microcontroller die daarop zit geprogrammeerd worden. Als dit allemaal af is bouw ik dit in de auto in om te testen en zal ik hier een verslag van maken zodat dit ook voor de 'leek' makkelijk in te bouwen is.
Maar desnoods kan ik natuurlijk helpen met inbouwen, want daar is het forum voor bedoeld.
Het is mijn bedoeling dus om het zo eenvoudig mogelijk te realiseren, alleen dat kost wat meer energie in het ontwerp. Ik ben ondertussen aan het meten gegaan in de auto om de signalen te controleren en te bekijken waar straks de boel makkelijk op aangesloten gaat worden.
Als ik meer info heb laat ik het weten, als je interesse hebt in deze aanpassing stuur mij dan een prive mail, dan heb ik alvast een indicatie voor het aantal te bestellen printen(hiermee comit je jezelf niet om het uitendelijk af te nemen),dit scheelt in de totale prijs. Het is mijn bedoeling om dit voor de forumers onder kostprijs aan te gaan bieden, ik weet alleen nog niet wat die kostprijs is maar ga van een paar tientjes uit.

Het kost alleen wat tijd en momenteel is het op mn werk nogal druk... maar ik ben ondertussen nog wel bezig.
Allereerst ff wat verduidelijken. Alles wat in het schema staat is aparte elektronica. Dit komt allemaal op een printplaat, die ik ondertussen zo goed als af heb en binnenkort ga bestellen.
Daarna moeten de onderdelen op de printplaat worden geplaats en moet de microcontroller die daarop zit geprogrammeerd worden. Als dit allemaal af is bouw ik dit in de auto in om te testen en zal ik hier een verslag van maken zodat dit ook voor de 'leek' makkelijk in te bouwen is.
Maar desnoods kan ik natuurlijk helpen met inbouwen, want daar is het forum voor bedoeld.
Het is mijn bedoeling dus om het zo eenvoudig mogelijk te realiseren, alleen dat kost wat meer energie in het ontwerp. Ik ben ondertussen aan het meten gegaan in de auto om de signalen te controleren en te bekijken waar straks de boel makkelijk op aangesloten gaat worden.
Als ik meer info heb laat ik het weten, als je interesse hebt in deze aanpassing stuur mij dan een prive mail, dan heb ik alvast een indicatie voor het aantal te bestellen printen(hiermee comit je jezelf niet om het uitendelijk af te nemen),dit scheelt in de totale prijs. Het is mijn bedoeling om dit voor de forumers onder kostprijs aan te gaan bieden, ik weet alleen nog niet wat die kostprijs is maar ga van een paar tientjes uit.

[ VOLVO FOR LIVE ]
-
- 1st Gear member
Misschien hebben jullie hier iets aan 

Tip van mij: naast de zekeringenkast onder het stuur zit een break-out-box met daarop wat relais, waaronder het CV relais (er staat Central Locking op). Aan de achterkant van dit paneel kun je het 'deuren sluiten' signaal aftappen en dat naar een microcontroller voeren als je dat zou willen. In de richtingaanwijzer schakelaar vind je 2 stekkers, 1tje voor dim/grootlicht (DL/GL-S) en 1tje voor de richtingaanwijzers(RAW-S). Die met de dunne draden is de richtingaanwijzer.

Tip van mij: naast de zekeringenkast onder het stuur zit een break-out-box met daarop wat relais, waaronder het CV relais (er staat Central Locking op). Aan de achterkant van dit paneel kun je het 'deuren sluiten' signaal aftappen en dat naar een microcontroller voeren als je dat zou willen. In de richtingaanwijzer schakelaar vind je 2 stekkers, 1tje voor dim/grootlicht (DL/GL-S) en 1tje voor de richtingaanwijzers(RAW-S). Die met de dunne draden is de richtingaanwijzer.
-
- 2nd Gear member
Ha SMSMonster, Dat is nou eens handig, dit had ikzelf nog niet gevonden en hier heb ik inderdaad wat aan.
Ik had dat signaal voor de richtingaanwijzer zelf al gevonden door op een middag ff een klein uurtje met de meter in de auto te gaan martelen om het te vinden.
Ik wou inderdaad dat CL signaal gebruiken om het FMHExpansion te activeren.
Ik had dat signaal voor de richtingaanwijzer zelf al gevonden door op een middag ff een klein uurtje met de meter in de auto te gaan martelen om het te vinden.
Ik wou inderdaad dat CL signaal gebruiken om het FMHExpansion te activeren.

[ VOLVO FOR LIVE ]
- laheije
- 4th Gear member
Nou ik denk het niet, je hebt het alleen nog maar onoverzichtelijker gemaakt als dat het al was, wat moeten wij nu met dit schema?smsmonster schreef:Misschien hebben jullie hier iets aan
![]()
Ik vroeg wat het ontwerp wat je hebt gemaakt allemaal doet en kan, kom je nu met een schema waar een boerenlul als ik en misschien de meer geleerden onder ons geen flikker van begrijpen, en wat dit nu met jou ontwerp te doen heeft dat gaat al helemaal boven mijn pet uit.
Sorry ik heb veel respect voor het werk wat je tot nu toe hebt gemaakt, maar hou het a.u.b. wel simpel zodat iedereen het begrijpen kan.
Gr. Huub
-
- 2nd Gear member
Sorry Huub,
Werking FMHExpension;
Als de auto van of op slot wordt gedaan wordt automatisch Follow me Home geactiveerd, mocht je niet weten wat dit is, dan zet je auto maar eens uit en trek de grootlichthendel naar je toe. Nu blijven de lampen 30sec aan.
Door gebruik te maken van de extra schakeling waar ik mee bezig ben word dit gerealiseerd bij het un-/locken van de auto.
De reden dat men een forum gebruikt is om ideeen met elkaar uit te wisselen, als je vorige pages zou lezen zou je begrijpen waar het om gaat.
Door het plaatsen van de schema's hoop ik een paar mensen zover te krijgen, die mogelijk enige technische kennis hebben, mee te denken aan het ontwerp. Blijkbaar reageren sommige mensen die niet technisch zijn nogal agressief hierop (een soort onkunde in het ontbreken van de kennis dit te begrijpen?) op het moment dat er zulke schema's voorbij komen. Beetje jammer dat er zon agressive toon gezet moet worden.
Forum is om elkaar te helpen.
Werking FMHExpension;
Als de auto van of op slot wordt gedaan wordt automatisch Follow me Home geactiveerd, mocht je niet weten wat dit is, dan zet je auto maar eens uit en trek de grootlichthendel naar je toe. Nu blijven de lampen 30sec aan.
Door gebruik te maken van de extra schakeling waar ik mee bezig ben word dit gerealiseerd bij het un-/locken van de auto.
De reden dat men een forum gebruikt is om ideeen met elkaar uit te wisselen, als je vorige pages zou lezen zou je begrijpen waar het om gaat.
Door het plaatsen van de schema's hoop ik een paar mensen zover te krijgen, die mogelijk enige technische kennis hebben, mee te denken aan het ontwerp. Blijkbaar reageren sommige mensen die niet technisch zijn nogal agressief hierop (een soort onkunde in het ontbreken van de kennis dit te begrijpen?) op het moment dat er zulke schema's voorbij komen. Beetje jammer dat er zon agressive toon gezet moet worden.
Forum is om elkaar te helpen.

[ VOLVO FOR LIVE ]
- laheije
- 4th Gear member
Sorry maar dat was niet mijn bedoeling, als ik deze indruk heb gewekt dan spijt dat mij ten zeerste. Ik had dus niet in de gaten wat je met dit schema bedoelde, en zoals je al aangeeft mijn onkunde.
Ik vind overigens dat je goed bezig bent.
Huub
Ik vind overigens dat je goed bezig bent.
Huub
-
- 1st Gear member
Dan wil ik daar verder nog aan toevoegen dat het schema waar je op reageert, het elektrisch schema is van de S40. Dit schema post ik (smsmonster) om de maker van de FMH uitbreiding (emielkosse) een handje te helpen. Niet om eventuele leken op het gebied van elektronica de les te lezen.
-
- 2nd Gear member
Helemaal juist SMSmonster.....
[UPDATE]
De print is vorige week binnengekomen en hier ben ik afgelopen weekend mee aan de gang gegaan. Ondertussen heb ik ook alle kabels geidentificeerd. Nu moet ik alleen nog de firmware (software voor een microcontroller in elektronica) schrijven. Hier heb ik al een begin mee gemaakt maar hoop hier binnenkort wat meer tijd voor te hebben.....
En dan natuurlijk de eerste test..... hier kom ik zsm op terug.... misschien kan ik dit wel ff onder een apart project op het forum plaatsen als alles af is...
Hieronder ff wat foto's van de elektronica, ter indicatie op mijn SE W880i....

De connector aan de bovenkant wordt alleen gebruikt om de firmware te programmeren en die word in de uiteindelijke versie niet geplaatst.
Aan de linkerkant zitten de aansluitingen voor de OVLOV.

[UPDATE]
De print is vorige week binnengekomen en hier ben ik afgelopen weekend mee aan de gang gegaan. Ondertussen heb ik ook alle kabels geidentificeerd. Nu moet ik alleen nog de firmware (software voor een microcontroller in elektronica) schrijven. Hier heb ik al een begin mee gemaakt maar hoop hier binnenkort wat meer tijd voor te hebben.....
En dan natuurlijk de eerste test..... hier kom ik zsm op terug.... misschien kan ik dit wel ff onder een apart project op het forum plaatsen als alles af is...
Hieronder ff wat foto's van de elektronica, ter indicatie op mijn SE W880i....

De connector aan de bovenkant wordt alleen gebruikt om de firmware te programmeren en die word in de uiteindelijke versie niet geplaatst.
Aan de linkerkant zitten de aansluitingen voor de OVLOV.

[ VOLVO FOR LIVE ]
-
- 2nd Gear member
Tuurlijk 

[ VOLVO FOR LIVE ]
-
- 1st Gear member
Oei oei! Wat doet die condensator daar aan pin 5 van je controller? 
Is pin 15 goed gesoldeerd? Even wat opmerkingen van een medevonkentrekker met inmiddels redelijke ervaring in de PCB assemblage industrie

Is pin 15 goed gesoldeerd? Even wat opmerkingen van een medevonkentrekker met inmiddels redelijke ervaring in de PCB assemblage industrie

- laheije
- 4th Gear member
volgens mij vergis jij je want ik zie hem op pin 4 en niet op 5.
Niet zo negatief reageren dat doen al mensen genoeg.
Commentaar is goed maar het moet wel terecht zijn.
Huub
Niet zo negatief reageren dat doen al mensen genoeg.

Commentaar is goed maar het moet wel terecht zijn.
Huub
-
- 2nd Gear member
Goed gezien, de 100nf is nodig voor de mclr van de µP, ondertussen moest ik nog een paar kleine dingetjes aanpassen. Dit komt omdat alles in een auto zo verrekte laagohmig is en enorm op elkaar stoort....
Maar het gaat wel werken.. heb al testjes gedraaid.. De eerste serie zal met wat namontage gemaakt worden....
Maar het gaat wel werken.. heb al testjes gedraaid.. De eerste serie zal met wat namontage gemaakt worden....

[ VOLVO FOR LIVE ]
- Remon
- 5th Gear member
Leer mij mijn broer kennen. Als het niet in 1x werkt gooit hij het echt niet aan de kantMaarten schreef:dat ziet er mooi compact uit.
netjes gedaan allemaal.
ben benieuwd of het straks allemaal werkt zoals het moet.

Leuk om te lezen dat er meer belangstelling is voor dit idee. Dan is het aantal uren wat je er in gestoken hebt in ieder geval per print weer wat minder.

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km
-
- 2nd Gear member
Klaar!
Zie ook projecten voor meer info!
Werkend te zien in low quality movie op internet;
http://video.google.com/videoplay?docid ... 9107907931

[ VOLVO FOR LIVE ]
- Remon
- 5th Gear member
Hoor ik daar nu een paar geluksvogels op de achtergrond?emielkosse schreef:Klaar!
Een erg mooi uitgewerkt concept dat werkt. Slim om het ook onder de lock knop te plaatsen, en niet onder de unlock. Zo houd je de vrije keuze om het systeem te activeren.

Volvo Amazon B18A 1962
Volvo C70 coupé 2002 2.4T
Volvo S60 2.4 140pk 2009
Volvo S60 2.4D 2006 editon 2 334000km
www.volvoamazon.webklik.nl
Volvo S40 115pk Europa sports 2001 256000km
Volvo 440 1.8 benzine/LPG 1996 206000km