Subaru Impreza+++t blijft behelpen+++ schreef:die 9-2x
wat is dat eigenlijk in het echt?
Volvo vs. Saab
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
- +++t blijft behelpen+++
- 6th Gear member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: 19.09.2004 - 21:20
- Locatie: Oz
- Contacteer:
serieus?bart simpson schreef:Subaru Impreza+++t blijft behelpen+++ schreef:die 9-2x
wat is dat eigenlijk in het echt?
is dat onderdeel van GM?
'90 740 Turbo+ intercooler estate 192 BHP 290NM
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
'17 V60 D2 Nordic(+) 120pk 6-traps Geartronic PowerBlue
'89 740 Turbo intercooler sedan 5 bak 200 PK MBC
'84 244 DL Sedan 4 bak B200K bijna geen PK's, restauratie object'
'04 C70 2.0T 20V 165 PK Cabriolet Titanium Grey
'88 740 Turbo intercooler estate automaat 165 PK
'95 850 2.5 20V Sedan Automaat Alter 2 595.000 km
'93 850 GLE 2.5 10 V Sedan Automaat 479.000 km Alter 1
'86 780 V6 coupe 170 PK beige metallic
- joost
- 7th Gear member
- Berichten: 5400
- Lid geworden op: 28.02.2005 - 23:32
- Locatie: Zuid-Limburg V70n 2.4 MY2002
Ik hoorde laatst dat zelfs de turbo´s niet meer van Saab zijn. Klopt dat?
Joost.
Joost.
Volvo V70 2.4 Premium Silver mei 2002
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
Volvo V70 Classic 2.5 10v Luxury Black Stone mei 1997
Volvo V40 PhaseII 1.8 Europa Comfort Family Line Red september 2000
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Was. Tot 2 weken geleden. Nu hoort het bij Toyota als ik het me goed herinner.+++t blijft behelpen+++ schreef:serieus?bart simpson schreef:Subaru Impreza+++t blijft behelpen+++ schreef:die 9-2x
wat is dat eigenlijk in het echt?
is dat onderdeel van GM?
Er is toen ook meteen aangekondigd dat toekomstige Saabs niet meer op die dingen gingen lijken en een eigen identiteit terug zouden krijgen. Dat laatste lijkt me onwaarschijnlijk zolang het merk bij GM hoort.
- Volvist
- 2nd Gear member
- Berichten: 58
- Lid geworden op: 24.05.2005 - 13:58
- Locatie: Almere
Even 'vloeken': Een Saab 9-3 is in wezen een verbouwde Opel Vectra, terwijl een Volvo S60 een vermomde Ford Mondeo is :shock: .
Dan kun je toch alleen maar constateren, dat Ford zijn zaakjes bij Volvo beter voor elkaar heeft dan GM bij Saab.
Helaas gaat het echter bij Ford ook niet meer helemaal voor de wind: kijk bijvoorbeeld maar naar de problemen, die ze hebben met Jaguar.
Er gaat zelfs het verhaal, dat Renault Jaguar van Ford zou willen overnemen........
En ook bij Ford moet op de kleintjes gelet worden: zo is het verschil tussen een Focus Wagon en een V50 naar mijn smaak veel te klein...
En nou gaan ze óók nog de Vijfcilinder Volvo Motoren in de Focus leveren
:-$.
Dan kun je toch alleen maar constateren, dat Ford zijn zaakjes bij Volvo beter voor elkaar heeft dan GM bij Saab.
Helaas gaat het echter bij Ford ook niet meer helemaal voor de wind: kijk bijvoorbeeld maar naar de problemen, die ze hebben met Jaguar.
Er gaat zelfs het verhaal, dat Renault Jaguar van Ford zou willen overnemen........
En ook bij Ford moet op de kleintjes gelet worden: zo is het verschil tussen een Focus Wagon en een V50 naar mijn smaak veel te klein...
En nou gaan ze óók nog de Vijfcilinder Volvo Motoren in de Focus leveren

Als je dan tóch allemaal even hard rijd, kun je net zo goed in iets moois rondrijden.
- HMG
- 4th Gear member
- Berichten: 769
- Lid geworden op: 09.11.2005 - 18:48
- Locatie: Veynes
Van die Saab, dat klopt, wat je beweert van die Volvo is volkomen onjuist! De S60 is nog een échte Volvo, dus geen vermomde Mondeo.Volvist schreef:Even 'vloeken': Een Saab 9-3 is in wezen een verbouwde Opel Vectra, terwijl een Volvo S60 een vermomde Ford Mondeo is :shock: .
Dan kun je toch alleen maar constateren, dat Ford zijn zaakjes bij Volvo beter voor elkaar heeft dan GM bij Saab.
Helaas gaat het echter bij Ford ook niet meer helemaal voor de wind: kijk bijvoorbeeld maar naar de problemen, die ze hebben met Jaguar.
Er gaat zelfs het verhaal, dat Renault Jaguar van Ford zou willen overnemen........
En ook bij Ford moet op de kleintjes gelet worden: zo is het verschil tussen een Focus Wagon en een V50 naar mijn smaak veel te klein...
En nou gaan ze óók nog de Vijfcilinder Volvo Motoren in de Focus leveren :( :-$.
Onlangs heb ik in een 9-3 gezeten en ik moet zeggen dat het me allemaal tegenviel. De gebruiker, leaserijder die hem als leenauto van de lease kreeg was ook bij weer over te mogen stappen in´z´n S40 2.0D
Je kunt tegen een 9-3 rijder zeggen: ´rijdt dat nou een beetje, een Saab met een Astra-motor?´ Oké, bij Volvo gaat het misschien ook die kant op maar dit is wel een leuk voorbeeld.
- Michel740Turbo
- 5th Gear member
- Berichten: 1777
- Lid geworden op: 23.06.2005 - 10:31
- Locatie: Brecht
- Contacteer:
Volgen mijn was de S60 er al voor dat volvo overgenomen werdt door Ford.
en idd vind ik het jammer dat de V50 veel weg heeft van de focus,
al denk ik dat het windtunnel effect hier deels mee te maken heeft
En ja wat wil je als je al jaren k.. motoren leverd die van Volvo maar gaat gebruiken zolang ze die motor ontwikkelaars maar laten zitten bij Volvo
en idd vind ik het jammer dat de V50 veel weg heeft van de focus,
al denk ik dat het windtunnel effect hier deels mee te maken heeft
En ja wat wil je als je al jaren k.. motoren leverd die van Volvo maar gaat gebruiken zolang ze die motor ontwikkelaars maar laten zitten bij Volvo
- Volvo C30 D2 driv-e R-design 08-2011
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- Ford Focus C-Max 1.6tDci 05-2004 For Sale
- Volvo 740 2.0i TIC (B200ET) 1986 RIP'10
- Volvo 440 1.8i NordicSportline 1994 RIP'07
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Als de S60 er in 1997 was heb jij gelijk....Michel440sports schreef:Volgen mijn was de S60 er al voor dat volvo overgenomen werdt door Ford.
en idd vind ik het jammer dat de V50 veel weg heeft van de focus,
al denk ik dat het windtunnel effect hier deels mee te maken heeft
En ja wat wil je als je al jaren k.. motoren leverd die van Volvo maar gaat gebruiken zolang ze die motor ontwikkelaars maar laten zitten bij Volvo
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20763
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Hebben we hier al niet ergens een discussie over gevoerd?Volvist schreef:Even 'vloeken': Een Saab 9-3 is in wezen een verbouwde Opel Vectra, terwijl een Volvo S60 een vermomde Ford Mondeo is :shock: .
Maar om je even uit de brand te helpen. Er wordt een onderdeel van het onderstel van een Mondeo ook in een S60 en V70 gebruikt.
Te weten de beschermplaat van de brandstoftank.
En Bart,
Is dat een manier om te zeggen dat Michel440sports ongelijk heeft?

VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Het zou zo kunnen worden uitgelegt...V480-V40 schreef:En Bart,
Is dat een manier om te zeggen dat Michel440sports ongelijk heeft?
- eugene
- 2nd Gear member
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 09.01.2005 - 21:41
- Locatie: Merkelbeek
Naar mijn idee klopt bij de s60 gewoon ALLES. verhoudingen zijn perfect (vergelijk em maar eens met de S80), supermooie velgen (Pegasus), enz. enz.
De S60 is voor mij absoluut de mooiste Volvo na de 850!
De S60 is voor mij absoluut de mooiste Volvo na de 850!
If it's not blown, it sucks....
Volvo 850 T-5 Sedan h5 08-95 Bordeaxrood
Volvo 850 T-5 Sedan h5 08-95 Bordeaxrood
-
- 1st Gear member
- Berichten: 16
- Lid geworden op: 07.02.2006 - 19:28
Jongens, even serieus,
de discussie gaat over het vergelijk tussen een 9.3 en een S60. In de praktijk (lease of prive) zijn die auto's in klasse niet met elkaar te vergelijken.
De S40 en de 9.3 zitten in precies dezelfde prijsklasse. De S60 is van een heel andere orde.
Als het dus gaat om S40 of 9.3sedan, V50 of 9.3estate, dan heb je het over een ordinaire, ouderwetse titanenstrijd tussen Ford en GM.
De S60 staat daar, als nazaat van de oervader 850, op eenzame hoogte vér boven. Ook in prijs helaas.
Zo, dat moest even.
groeten,
Fokke
de discussie gaat over het vergelijk tussen een 9.3 en een S60. In de praktijk (lease of prive) zijn die auto's in klasse niet met elkaar te vergelijken.
De S40 en de 9.3 zitten in precies dezelfde prijsklasse. De S60 is van een heel andere orde.
Als het dus gaat om S40 of 9.3sedan, V50 of 9.3estate, dan heb je het over een ordinaire, ouderwetse titanenstrijd tussen Ford en GM.
De S60 staat daar, als nazaat van de oervader 850, op eenzame hoogte vér boven. Ook in prijs helaas.
Zo, dat moest even.
groeten,
Fokke
Je hoeft niet alles te weten, als je het antwoord maar weet te vinden...
-
- 2nd Gear member
- Berichten: 109
- Lid geworden op: 06.03.2006 - 13:24
- Locatie: Niebert
De Saab is een Opel. ( ik heb niks tegen Opel, heb er 5 gehad
en mijn vrouw rijdt na 2 Corsa's inmiddels in haar 2e Meriva. )
De S60 = een Volvo, want van voor de overname door Ford.
Is wel ZEER belangrijk dat Volvo ook Volvo blijft,
Maar volgens mij hoef je daar niet bang voor te zijn.
Ben via Volvo-advantage op de fabriek geweest in Goteborg, ook in het museum en in het crash-test centrum, ofwel safety center.
Heb het sterke gevoel dat bij die Zweden het echte Volvo-gevoel
buitengewoon diep zit. Die blijven echt wel echte volvo's bouwen.
Hoewel..... S40/V50 = veel Ford onderdelen, maar wel een
ECHTE Volvo. Onze T5 motor in Focus ST zit mij persoonlijk
niet echt lekker......maar ja, dat kunnen die jongens bij
Ford natuurlijk niet zelf bedenken.....
Eerlijk is eerlijk, Volvo is volgens mij het enige
merk in de Ford-groep dat winst maakt, en dat al jarenlang,
daar zal Ford zich echt de vingers niet aan willen branden !!
In de USA is een Lincoln van dezelfde Ford-groep wel een
errug lekkere auto. Heb al meerdere keren een TownCar
of een Navigator gehad. Zijn in Europa een tikkie GROOT,
maar in de USA zijn het allebei vreselijk fijne auto's met
superdeluxe uitrusting en heerlijk dikke V8-en.
Voor een stoplicht met een Lincoln Navigator met 300 pk vol
op het gas en je krijgt echt een vette grijns op je gezicht ! ( sorry )
en mijn vrouw rijdt na 2 Corsa's inmiddels in haar 2e Meriva. )
De S60 = een Volvo, want van voor de overname door Ford.
Is wel ZEER belangrijk dat Volvo ook Volvo blijft,
Maar volgens mij hoef je daar niet bang voor te zijn.
Ben via Volvo-advantage op de fabriek geweest in Goteborg, ook in het museum en in het crash-test centrum, ofwel safety center.
Heb het sterke gevoel dat bij die Zweden het echte Volvo-gevoel
buitengewoon diep zit. Die blijven echt wel echte volvo's bouwen.
Hoewel..... S40/V50 = veel Ford onderdelen, maar wel een
ECHTE Volvo. Onze T5 motor in Focus ST zit mij persoonlijk
niet echt lekker......maar ja, dat kunnen die jongens bij
Ford natuurlijk niet zelf bedenken.....
Eerlijk is eerlijk, Volvo is volgens mij het enige
merk in de Ford-groep dat winst maakt, en dat al jarenlang,
daar zal Ford zich echt de vingers niet aan willen branden !!
In de USA is een Lincoln van dezelfde Ford-groep wel een
errug lekkere auto. Heb al meerdere keren een TownCar
of een Navigator gehad. Zijn in Europa een tikkie GROOT,
maar in de USA zijn het allebei vreselijk fijne auto's met
superdeluxe uitrusting en heerlijk dikke V8-en.
Voor een stoplicht met een Lincoln Navigator met 300 pk vol
op het gas en je krijgt echt een vette grijns op je gezicht ! ( sorry )
- bart simpson
- Geartronic member
- Berichten: 22418
- Lid geworden op: 16.02.2005 - 16:27
- Locatie: Torslanda
- Contacteer:
Ford nam Volvo in 1997 over, de S60 kwam in 2000, hoe bedoel je?V70 2,5T Chipmeister schreef:De S60 = een Volvo, want van voor de overname door Ford.
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Ach, volgens mij zitten er op een S40/V50 minder gedeelde onderdelen dan er op de S/V40 (Carisma) zaten. En de S60 is inderdaad ook al in de Ford tijd ontwikkeld. Platformen delen kom je gewoon niet meer onder uit, anders worden de auto's veel te duur.
En dat Ford een Volvo motor gebruikt voor het top model Focus lijkt me alleen maar een mooi compliment, Ford heeft zelf immers ook ervaring genoeg met snelle motoren bouwen.
En dat Ford een Volvo motor gebruikt voor het top model Focus lijkt me alleen maar een mooi compliment, Ford heeft zelf immers ook ervaring genoeg met snelle motoren bouwen.
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20763
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
Ik ben geabonneerd op op Autovisie. Daarin stond een heel verhaal over GM en SAAB. Mede naar aanleiding van de Aero X.
Inmiddels is GM ervan overtuigd dat SAAB moet blijven bestaan, en is SAAB ervan overtuigd dat ze zonder GM niet verder kunnen. Daarbij blijkt dat SAAB het in 2005 beter heeft gedaan dan verwacht en misschien zelfs positieve cijfers kan schrijven.
En voor wat betreft de gelijkenis van de Vectra en de 9-3. Een goede kennis van mij heeft nu een splinternieuwe 9-3 sportestate. Heeft als voorloopauto 6 weken een 2 maanden oude Vectra gehad. De gelijkenis in de cockpit is volledig weg (geen Opel knopjes meer daar is GM nu ook van overtuigd) en het rijgedrag van de SAAB is een stuk beter dan dat van de Vectra.
Mij maakt het echt niet uit of het onderstel en de motor gedeeld worden. Als ik in het interieur en het exterieur en de rij-eigenschappen maar typische VOLVO of SAAB kenmerken zie, en geen Ford of Opel.
En dan even de titanenstrijd.
S40/V50 tegen 9-3 (sportwagon)
S60/V70 tegen 9-5 (wagon)
En Menjo, wat versta je onder gedeelde onderdelen? Bij bijvoorbeeld de carisma en de S/V40 waren alleen de motorsteunen en de schroefjes waarmee de auto's in elkaar gezet werden uitwisselbaar. Alle andere onderelen kwamen van verschillende toeleveranciers.
Inmiddels is GM ervan overtuigd dat SAAB moet blijven bestaan, en is SAAB ervan overtuigd dat ze zonder GM niet verder kunnen. Daarbij blijkt dat SAAB het in 2005 beter heeft gedaan dan verwacht en misschien zelfs positieve cijfers kan schrijven.
En voor wat betreft de gelijkenis van de Vectra en de 9-3. Een goede kennis van mij heeft nu een splinternieuwe 9-3 sportestate. Heeft als voorloopauto 6 weken een 2 maanden oude Vectra gehad. De gelijkenis in de cockpit is volledig weg (geen Opel knopjes meer daar is GM nu ook van overtuigd) en het rijgedrag van de SAAB is een stuk beter dan dat van de Vectra.
Mij maakt het echt niet uit of het onderstel en de motor gedeeld worden. Als ik in het interieur en het exterieur en de rij-eigenschappen maar typische VOLVO of SAAB kenmerken zie, en geen Ford of Opel.
En dan even de titanenstrijd.
S40/V50 tegen 9-3 (sportwagon)
S60/V70 tegen 9-5 (wagon)
En Menjo, wat versta je onder gedeelde onderdelen? Bij bijvoorbeeld de carisma en de S/V40 waren alleen de motorsteunen en de schroefjes waarmee de auto's in elkaar gezet werden uitwisselbaar. Alle andere onderelen kwamen van verschillende toeleveranciers.
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
- menjo
- 7th Gear member
- Berichten: 6186
- Lid geworden op: 18.02.2005 - 17:55
- Locatie: Los Angeles
Bij de Carisma/S40 is volgens mij de bodemplaat en het onderstel helemaal gelijk (dus ook de wielophanging, wat bij de V50/Focus niet zo is), hoewel Volvo een paar extra balken had toegevoegd voor de veiligheid. En de remmen iig ook. Vandaar ook de voor Volvo vreemde steekmaat van de velgen.
Corrigeer me maar als ik het mis heb
Corrigeer me maar als ik het mis heb

- volvov70r
- 3rd Gear member
- Berichten: 421
- Lid geworden op: 22.02.2006 - 17:38
- Locatie: Tussen Leiden en Haarlem
Ah ik ben niet de enige die dit een rare vergelijking vindt. Als je nou zegt s60 vs. 9-5 dat lijkt me wat logischer.fokke0101005 schreef:Jongens, even serieus,
de discussie gaat over het vergelijk tussen een 9.3 en een S60. In de praktijk (lease of prive) zijn die auto's in klasse niet met elkaar te vergelijken.
De S40 en de 9.3 zitten in precies dezelfde prijsklasse. De S60 is van een heel andere orde.
Als het dus gaat om S40 of 9.3sedan, V50 of 9.3estate, dan heb je het over een ordinaire, ouderwetse titanenstrijd tussen Ford en GM.
De S60 staat daar, als nazaat van de oervader 850, op eenzame hoogte vér boven. Ook in prijs helaas.
Zo, dat moest even.
groeten,
Fokke
V70 R 2003 GT Zilver --- jan 2009 tot nu 
765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden
PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden
V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km

765 GLE 1985 2.8 V6 Autom Blauw Met - airco - 3e bankje --- juli 2011 tot heden

PV 544 1962 B18 --- sept 2012 tot heden

V40 2.0t Sports Edition 2004 Black Sap + leer + nav --- maart 2004 tot dec 2008 7,8 l /100 km
- V480-S60
- Geartronic member
- Berichten: 20763
- Lid geworden op: 18.07.2005 - 12:25
- Locatie: La Grande Verriere
v4020t schreef:Ah ik ben niet de enige die dit een rare vergelijking vindt. Als je nou zegt s60 vs. 9-5 dat lijkt me wat logischer.
Zie dus twee postings boven je.v480-v40 schreef:En dan even de titanenstrijd.
S40/V50 tegen 9-3 (sportwagon)
S60/V70 tegen 9-5 (wagon)


@Menjo.
Wielophanging (triangels e.d) en vering is toch echt anders zeker bij de phase II. Maar je hebt idd wel gelijk als je de bevestigingspunten of hoe je dat ook noemt van de wielen bedoeld. (gelijke steek idd.) :oops:
VOLVO FOR LIFE
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)
440 1.7 Base, 1990 (12-93 tm 11-97)
440 TD, Wit, 1994 (11-97 tm 5-00)
480 Turbo, Rood, 1990 (5-00 tm 6-01)
440 1.8i, Flame Red, 1995 (3-03 tm 12-03)
V40 1.9D, 115 PK, Desert Wind, 2000 (12-03 tm 1-07)
S60 D5 Edition II, Black Stone, 2002 (2-07 tm 6-09)
480 GT, 2.0, Flame red, 1995 (6-01 tm 9-13)
S60 D5 Momentum, Magic Blue, 2005 (6-09 tm 9-13)
V70 2.5T AWD Kinetic, Black Sapphire, 2005 (9-13 tm 6-18)
XC60 3.0 T6 Summum, Terra Bronze, 2009, 260.000 kms (6-18 tm ..)