Koude (lucht- ?) stroom op bestuurdersplaats

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
T5je
3rd Gear member
Berichten: 374
Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28

Heb zitten bladeren op het forum. Op pagina 10 iets gelezen over koude stroom bij bestuurderskant. Was welliswaar aan bovenzijde maat toch... koude stroom. Op te lossen door een check bij de dealer. Hangt dan 10 minuten aan de pc of zoiets.
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
Gebruikersavatar
Rob2u
5th Gear member
Berichten: 1109
Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
Locatie: Veldhoven

T5je schreef:Heb zitten bladeren op het forum. Op pagina 10 iets gelezen over koude stroom bij bestuurderskant. Was welliswaar aan bovenzijde maat toch... koude stroom. Op te lossen door een check bij de dealer. Hangt dan 10 minuten aan de pc of zoiets.
Is waar, maar dan moet er wel koude lucht uit een van de uitstroomopeningen komen! Maar zoals je hebt gelezen bij mijn vraag is dit niet het geval en is het hercalibreren van de ECC al een keer gebeurt....

Dus ook ik ben benieuwd naar de "gouden tip" :razz:
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Gebruikersavatar
Oceanracer
Geartronic member
Berichten: 22959
Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
Locatie: Groningen

En vandaag heb ik er extra opgelet. Bij een buitentemperatuur van ca 6 graden voelde de uitstromende lucht vanuit de roosters links en rechts van het stuur gewoon warm, maar toch weer steenkoude handen. Verder, rond de klokkenwinken e.d., ook geen tochtstroom kunnen ontdekken.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
T5je
3rd Gear member
Berichten: 374
Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28

Rob2u schreef:
T5je schreef:Heb zitten bladeren op het forum. Op pagina 10 iets gelezen over koude stroom bij bestuurderskant. Was welliswaar aan bovenzijde maat toch... koude stroom. Op te lossen door een check bij de dealer. Hangt dan 10 minuten aan de pc of zoiets.
Is waar, maar dan moet er wel koude lucht uit een van de uitstroomopeningen komen! Maar zoals je hebt gelezen bij mijn vraag is dit niet het geval en is het hercalibreren van de ECC al een keer gebeurt....

Dus ook ik ben benieuwd naar de "gouden tip" :razz:
Je hebt natuurlijk gelijk. Wilde ook maar helpen.
Heb er vandaag op gelet en bij mij komt koude lucht uit de uitstroomkoker. Maar een calibratie is dus niet 100% de oplossing. Zal mij dan maar het geld uitsparen.

Afwachten dus maar tot de verlosser komt.
Gebruikersavatar
VolvoRob
5th Gear member
Berichten: 1417
Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
Locatie: Omgeving Utrecht

Bij mij komt uit midden-links koude en midden-rechts warme lucht. Naar elkaar toegericht komt er dus halfwarme lucht uit en dat is OK....
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Gebruikersavatar
M'n eerste Volvo
4th Gear member
Berichten: 753
Lid geworden op: 26.03.2007 - 23:15
Locatie: Helmond (of eigenlijk Brandevoort)

VolvoRob schreef:Bij mij komt uit midden-links koude en midden-rechts warme lucht. Naar elkaar toegericht komt er dus halfwarme lucht uit en dat is OK....
Volgens mij moet je bij een ECC niet zelf gaan zitten mixen ? :o
Ron

S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P

Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
Gebruikersavatar
Rob2u
5th Gear member
Berichten: 1109
Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
Locatie: Veldhoven

Even een update:
Een van onze mede-forummers kwam met het idee dat het wel eens van bv. de stuurkolom kan komen die ergens ruimte heeft als deze door het schutbord komt (of een van de andere onderdelen die van motorruimte naar binnen lopen). Leek mij een goede hint dus vandaag maar eens op zoek gegaan of ik iets hiervan kon "zien". Mijn idee was om een sterke lamp in de motorruimte te hangen en dan kijken of ik licht naar binnen kon zien komen aan de bestuurderskant.

Helaas is de ruimte binnenin zo vol met onderdelen dat je helemaal geen lamp daar kan houden.... Dus toen maar even gekeken of ik iets kon zien bij de voetenruimte. Maar dit zag er helemaal origineel en onbeschadigd uit. De stuurkolom zit strak in een rubbervoet en ook de andere doorvoeren leken helemaal "tochtvrij".

En om de luchtstroom nu tijdens het rijden te gaan onderzoeken lijkt mij niet echt goed voor de verkeersveiligheid ;-) Zo lenig ben ik nu ook weer niet dat ik bij de pedalen kan komen......:-)

Ik houd mij aanbevolen voor nuttige tips!

Rob.
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Misschien heb je het juist bij het insturen van bochten omdat dat momenten zijn waarop je ineens in een sterkere windstroom terechtkomt die binnendringt in het ventilatiesysteem. Vind ik zelf wel een logische redenering iig. :-)
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Gebruikersavatar
TTT242
2nd Gear member
Berichten: 169
Lid geworden op: 06.01.2005 - 01:04
Locatie: Limburg

Carfreak schreef:Misschien heb je het juist bij het insturen van bochten omdat dat momenten zijn waarop je ineens in een sterkere windstroom terechtkomt die binnendringt in het ventilatiesysteem. Vind ik zelf wel een logische redenering iig. :-)
Zo logisch lijkt me dat niet. Als je aan het rijden bent dan heb je altijd rijwind en die gaat in een bocht niet opeens veranderen. Ikzelf merk niet dadelijk een koude luchtstroom op, maar ik heb het dan ook niet snel koud.
Volvo 480S 2.0i >>> V70 classic 2.5T LPT/LPI >>> V70 T5 2004 LPI
Gebruikersavatar
Carfreak
7th Gear member
Berichten: 5224
Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
Locatie: Twente

Als je de neus van je auto recht tegen de wind in keert terwijl je tot dan toe wind mee had lijkt me dat je echt wel meer wind vangt. Maar goed, misschien is er hier iemand die dat kan weerleggen???
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”