Koude (lucht- ?) stroom op bestuurdersplaats
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28
Heb zitten bladeren op het forum. Op pagina 10 iets gelezen over koude stroom bij bestuurderskant. Was welliswaar aan bovenzijde maat toch... koude stroom. Op te lossen door een check bij de dealer. Hangt dan 10 minuten aan de pc of zoiets.
V70 T5 eind 2000 met 250 pk 310 (?) pk en 420 (?) Nm
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
Is waar, maar dan moet er wel koude lucht uit een van de uitstroomopeningen komen! Maar zoals je hebt gelezen bij mijn vraag is dit niet het geval en is het hercalibreren van de ECC al een keer gebeurt....T5je schreef:Heb zitten bladeren op het forum. Op pagina 10 iets gelezen over koude stroom bij bestuurderskant. Was welliswaar aan bovenzijde maat toch... koude stroom. Op te lossen door een check bij de dealer. Hangt dan 10 minuten aan de pc of zoiets.
Dus ook ik ben benieuwd naar de "gouden tip" :razz:
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
- Oceanracer
- Geartronic member
- Berichten: 22959
- Lid geworden op: 06.07.2006 - 12:26
- Locatie: Groningen
En vandaag heb ik er extra opgelet. Bij een buitentemperatuur van ca 6 graden voelde de uitstromende lucht vanuit de roosters links en rechts van het stuur gewoon warm, maar toch weer steenkoude handen. Verder, rond de klokkenwinken e.d., ook geen tochtstroom kunnen ontdekken.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
-
- 3rd Gear member
- Berichten: 374
- Lid geworden op: 04.01.2008 - 16:28
Je hebt natuurlijk gelijk. Wilde ook maar helpen.Rob2u schreef:Is waar, maar dan moet er wel koude lucht uit een van de uitstroomopeningen komen! Maar zoals je hebt gelezen bij mijn vraag is dit niet het geval en is het hercalibreren van de ECC al een keer gebeurt....T5je schreef:Heb zitten bladeren op het forum. Op pagina 10 iets gelezen over koude stroom bij bestuurderskant. Was welliswaar aan bovenzijde maat toch... koude stroom. Op te lossen door een check bij de dealer. Hangt dan 10 minuten aan de pc of zoiets.
Dus ook ik ben benieuwd naar de "gouden tip" :razz:
Heb er vandaag op gelet en bij mij komt koude lucht uit de uitstroomkoker. Maar een calibratie is dus niet 100% de oplossing. Zal mij dan maar het geld uitsparen.
Afwachten dus maar tot de verlosser komt.
- VolvoRob
- 5th Gear member
- Berichten: 1417
- Lid geworden op: 15.08.2006 - 11:18
- Locatie: Omgeving Utrecht
Bij mij komt uit midden-links koude en midden-rechts warme lucht. Naar elkaar toegericht komt er dus halfwarme lucht uit en dat is OK....
S80 D3 Momentum met Professional line - 2012
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
Chevrolet Suburban - 1985
Harley Davidson Electraglide Ultra Classic 2001
RadExpress 255 - 1955
- M'n eerste Volvo
- 4th Gear member
- Berichten: 753
- Lid geworden op: 26.03.2007 - 23:15
- Locatie: Helmond (of eigenlijk Brandevoort)
Volgens mij moet je bij een ECC niet zelf gaan zitten mixen ?VolvoRob schreef:Bij mij komt uit midden-links koude en midden-rechts warme lucht. Naar elkaar toegericht komt er dus halfwarme lucht uit en dat is OK....

Ron
S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
S60 2.4D Edition (MY 2004) - Premium Line - Scarab green pearl - Alpine IVA-W200Ri & NVE-N099P
Wat rijdt dat lekkerrrrrrrrrrrr......!!!
- Rob2u
- 5th Gear member
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10.04.2006 - 14:41
- Locatie: Veldhoven
Even een update:
Een van onze mede-forummers kwam met het idee dat het wel eens van bv. de stuurkolom kan komen die ergens ruimte heeft als deze door het schutbord komt (of een van de andere onderdelen die van motorruimte naar binnen lopen). Leek mij een goede hint dus vandaag maar eens op zoek gegaan of ik iets hiervan kon "zien". Mijn idee was om een sterke lamp in de motorruimte te hangen en dan kijken of ik licht naar binnen kon zien komen aan de bestuurderskant.
Helaas is de ruimte binnenin zo vol met onderdelen dat je helemaal geen lamp daar kan houden.... Dus toen maar even gekeken of ik iets kon zien bij de voetenruimte. Maar dit zag er helemaal origineel en onbeschadigd uit. De stuurkolom zit strak in een rubbervoet en ook de andere doorvoeren leken helemaal "tochtvrij".
En om de luchtstroom nu tijdens het rijden te gaan onderzoeken lijkt mij niet echt goed voor de verkeersveiligheid
Zo lenig ben ik nu ook weer niet dat ik bij de pedalen kan komen......
Ik houd mij aanbevolen voor nuttige tips!
Rob.
Een van onze mede-forummers kwam met het idee dat het wel eens van bv. de stuurkolom kan komen die ergens ruimte heeft als deze door het schutbord komt (of een van de andere onderdelen die van motorruimte naar binnen lopen). Leek mij een goede hint dus vandaag maar eens op zoek gegaan of ik iets hiervan kon "zien". Mijn idee was om een sterke lamp in de motorruimte te hangen en dan kijken of ik licht naar binnen kon zien komen aan de bestuurderskant.
Helaas is de ruimte binnenin zo vol met onderdelen dat je helemaal geen lamp daar kan houden.... Dus toen maar even gekeken of ik iets kon zien bij de voetenruimte. Maar dit zag er helemaal origineel en onbeschadigd uit. De stuurkolom zit strak in een rubbervoet en ook de andere doorvoeren leken helemaal "tochtvrij".
En om de luchtstroom nu tijdens het rijden te gaan onderzoeken lijkt mij niet echt goed voor de verkeersveiligheid


Ik houd mij aanbevolen voor nuttige tips!
Rob.
Volvo V70 2.4T Aut5 2000 my2001 Mystic silver metallic, Premium- Winter- Estate lines, Xenon, HU-603 High Performance audio iMIV-LE, brushed alu interiortrim
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
Volvo V70 2.4T man 2000 my2001 Scarab Green HU-603 Premium sound
Volvo 245 GLE 2.3 1990 LPG-G3 non-Volvo airco
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Misschien heb je het juist bij het insturen van bochten omdat dat momenten zijn waarop je ineens in een sterkere windstroom terechtkomt die binnendringt in het ventilatiesysteem. Vind ik zelf wel een logische redenering iig. 

Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
- TTT242
- 2nd Gear member
- Berichten: 169
- Lid geworden op: 06.01.2005 - 01:04
- Locatie: Limburg
Zo logisch lijkt me dat niet. Als je aan het rijden bent dan heb je altijd rijwind en die gaat in een bocht niet opeens veranderen. Ikzelf merk niet dadelijk een koude luchtstroom op, maar ik heb het dan ook niet snel koud.Carfreak schreef:Misschien heb je het juist bij het insturen van bochten omdat dat momenten zijn waarop je ineens in een sterkere windstroom terechtkomt die binnendringt in het ventilatiesysteem. Vind ik zelf wel een logische redenering iig.
Volvo 480S 2.0i >>> V70 classic 2.5T LPT/LPI >>> V70 T5 2004 LPI
- Carfreak
- 7th Gear member
- Berichten: 5224
- Lid geworden op: 03.11.2007 - 17:26
- Locatie: Twente
Als je de neus van je auto recht tegen de wind in keert terwijl je tot dan toe wind mee had lijkt me dat je echt wel meer wind vangt. Maar goed, misschien is er hier iemand die dat kan weerleggen???
Volvo V70 2.4/ 140pk Black Sapphire Edition MY04
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15
Volvo S80 2.5t Summum GT6 MY08 Volvotune
Mercedes C180 Estate Avantgarde 7tronic MY15