AIRCO stinkt : normaal ?

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
tjompe

onlangs vastgesteld dat wanneer ik de airco opzet er een onaangename geur in de wagen komt (soort licht verbrand). Voorheen was dit nog niet. kent iemand de oorzaak en/of oplossing ? Thanks
Remon
5th Gear member

Oorzaak is denk ik verouderde airco vloeistof. Om te voorkomen dat een airco gaat stinken, is het verstandig de airco regelmatig te gebruiken.
HMG
4th Gear member

De verdamper van de airco gaat stinken. Het is verstandig om 5 minuten voor aankomst de airco uit te zetten, ander laat je hem nat achter. Als je dat met een zak natte handdoeken doet weet je wat er gebeurd. De nieuwe Volvo´s hebben hiervoor een nablaasfunctie, die blaast achteraf het systeem droog. Misschien is het verstandig het systeem te laten reinigen en er daarna voor te zorgen dat je het 5 min. voor aankomst uitzet. De reiniging dood bacteriën in het systeem, deze stinken zo.
marissen
3rd Gear member

Ben het eens met HMG. Het is bacteriegroei in / op de verdamper. Dit gaat stinken naar verloop van tijd. Vaker gebruiken, en eerst ff laten reinigen. Kost weinig scheelt een hoop!

De airco (koel)vloeistof zit in een gesloten circuit, en is niet de oorzaak.
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
Remon
5th Gear member

Ook ik heb weer wat geleerd. Bedankt :D
tjompe

Mannen, bedankt voor jullie reply's.
Ik weet dus wat me te doen staat.
HMG
4th Gear member

Zo is dat Remon, we leren hier elke dag weer bij! Daarom kom ik hier ook.
Remon
5th Gear member

@hmg

Zo leer je je auto natuurlijk het beste kennen. Dit is trouwens ook wel een leuk forum. Ik ben ook actief op autoweek.nl, maar daar is altijd wat meer gezeur.
HMG
4th Gear member

Remon,

Het is inderdaad een heel leuk forum hier, mensen die je graag willen helpen en je voorzien van de nodige informatie.
Ik heb geen idee hoe het op Autoweek.nl gaat. Wel kijk ik af en toe op de dealer-reviews maar daar lees je alleen verhalen over hele negatieve of hele positieve ervaringen. Mensen die de garage even tegen de schenen aan willen trappen. Er jammer.

MVG HMG
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”