AIRCO stinkt : normaal ?
onlangs vastgesteld dat wanneer ik de airco opzet er een onaangename geur in de wagen komt (soort licht verbrand). Voorheen was dit nog niet. kent iemand de oorzaak en/of oplossing ? Thanks
- HMG
- 4th Gear member
De verdamper van de airco gaat stinken. Het is verstandig om 5 minuten voor aankomst de airco uit te zetten, ander laat je hem nat achter. Als je dat met een zak natte handdoeken doet weet je wat er gebeurd. De nieuwe Volvo´s hebben hiervoor een nablaasfunctie, die blaast achteraf het systeem droog. Misschien is het verstandig het systeem te laten reinigen en er daarna voor te zorgen dat je het 5 min. voor aankomst uitzet. De reiniging dood bacteriën in het systeem, deze stinken zo.
- marissen
- 3rd Gear member
Ben het eens met HMG. Het is bacteriegroei in / op de verdamper. Dit gaat stinken naar verloop van tijd. Vaker gebruiken, en eerst ff laten reinigen. Kost weinig scheelt een hoop!
De airco (koel)vloeistof zit in een gesloten circuit, en is niet de oorzaak.
De airco (koel)vloeistof zit in een gesloten circuit, en is niet de oorzaak.
Happy V40 1.8 Bi-Fuel Driver
- HMG
- 4th Gear member
Remon,
Het is inderdaad een heel leuk forum hier, mensen die je graag willen helpen en je voorzien van de nodige informatie.
Ik heb geen idee hoe het op Autoweek.nl gaat. Wel kijk ik af en toe op de dealer-reviews maar daar lees je alleen verhalen over hele negatieve of hele positieve ervaringen. Mensen die de garage even tegen de schenen aan willen trappen. Er jammer.
MVG HMG
Het is inderdaad een heel leuk forum hier, mensen die je graag willen helpen en je voorzien van de nodige informatie.
Ik heb geen idee hoe het op Autoweek.nl gaat. Wel kijk ik af en toe op de dealer-reviews maar daar lees je alleen verhalen over hele negatieve of hele positieve ervaringen. Mensen die de garage even tegen de schenen aan willen trappen. Er jammer.
MVG HMG