En ja hoor daar gaan we weer..... Ben nu klaar met de dealer

Er werden er vanaf 2000 meer dan 500.000 van gebouwd in het Belgische Gent.
Plaats reactie
arnoud
8th Gear member

Ja, en die beurt is dan weer een stuk goedkoper...
XC60 T6 Recharge Ultimate Dark, Fusion Red 2024
Ex: S60 2020 T4, Bursting Blue / S60 2009 2.5T, Ice White / S60 2001 T5, Laser Blue Pearl / V60 2014 D4, Power Blue / V60 2011 D3, Flamenco Red / V50 2009 2.0D, Ice White / S60 2001 2.4, Maya Gold Pearl / V40 1998 Europa, Summer Green
peterenjac
2nd Gear member

Ik was er ook helemaal klaar mee met de tarieven en analyses van de dealer.
75 euro per uur rekenen voor een monteur die 1800 bruto in de maand heeft vind ik wel wat overdreven.

Ik heb ook nog nooit zoveel kosten aan een auto gehad als de S80.

Hiervoor een impreza gt turbo gehad en echt niet zuinig mee omgegaan en de enige kosten waren een paar nieuwe banden rondom,die slijten nl nogal snel bij een impreza.
gr peter
Oceanracer
Geartronic member

Goedkoop is duurkoop, maar helaas kun je ook niet van het omgekeerde uit gaan, dat wanneer je ergens veel geld aan uit geeft, het automatisch ook goed/beter is. Volvo levert hier het bewijs.
Volvo V70 1999 TDI Nautic Blue
Volvo V70 2002 2.4 Ocean Race
riny
2nd Gear member

Ik lees door diverse leden niets ander als een negatief verslag. ,
Nou ik niet natuurlijk kost een onderhoudsbeurt geld , ik rij nu volvo s60 d5 uit 2002 met 220xxx km op de klok aangeschaft met 156xxx km in twee jaar gereden en met volle tevredenheid . Twee keer per jaar valencia en veel snelweg kilometers dan waardeer je je eigen auto .Ik heb dat zelfde stuk gereden met een audi a6 ,merc e klasse ,bmw 325i,
en geen van deze erg dure bakken in onderhoud kunnen tippen aan het rij comfort van deze volvo.Waren allemaal duurder reden niet zo als deze .
Veel kilometers plezier toegewenst riny
Ramon&Ramon
7th Gear member

Kijk is goed naar die gebouwen waar de dealers in zitten,het onderhoud daarvan,energie kosten,loonkosten enz enz.
Er zijn inderdaad veel monteurs die 1800 bruto hebben,maar dat zijn de jongere monteurs,de meesten zitten op een veel hoger inkomen,je betaald voor een onervaren monteur net zo veel als een ervaren monteur.
Het zijn allemaal voorafgestelde vaste prijzen voor de meeste reparaties,die worden vastgesteld door Volvo Nederland.
De dealers moeten allemaal dezelfde uitstraling hebben wat betreft hun showroom en andere faciliteiten,opgelegd door de Volvo organisatie,dat kost wel het een en ander vrees ik!
Men zeurt over de dure onderhouds tarieven,maar gooien wel de tank vol voor 1.55 euro per liter,terwijl deze vorm van uitknijpen vele male erger is.
Ook Den Haag heeft zijn inbreng in deze dure onderhoudstarieven wil ik er maar mee zeggen...
toppertje
6th Gear member

Ramon&Ramon schreef:Kijk is goed naar die gebouwen waar de dealers in zitten,het onderhoud daarvan,energie kosten,loonkosten enz enz.
Er zijn inderdaad veel monteurs die 1800 bruto hebben,maar dat zijn de jongere monteurs,de meesten zitten op een veel hoger inkomen,je betaald voor een onervaren monteur net zo veel als een ervaren monteur.
Het zijn allemaal voorafgestelde vaste prijzen voor de meeste reparaties,die worden vastgesteld door Volvo Nederland.
De dealers moeten allemaal dezelfde uitstraling hebben wat betreft hun showroom en andere faciliteiten,opgelegd door de Volvo organisatie,dat kost wel het een en ander vrees ik!
Men zeurt over de dure onderhouds tarieven,maar gooien wel de tank vol voor 1.55 euro per liter,terwijl deze vorm van uitknijpen vele male erger is.
Ook Den Haag heeft zijn inbreng in deze dure onderhoudstarieven wil ik er maar mee zeggen...

mee eens, MAARR ,geld dat niet voor andere merkdealers ook?
en die zijn doorgaans een stuk goedkoper in onderhoud dan volvo

en wat de benzineprijs betreft,ook daar wordt niemand blij van
maar je hebt geen andere keus.
en daar zit denk ik de cluw vh verhaal.
zonder benzine rijd de auto niet, maar als je hoort dat je buurman nog niet de helft kwijt is aan een grote beurt,dan word er geklaagd (terrecht) over de exhorbitante tarieven bij volvo.
geen glans zonder wrijving
BlackSapphire
6th Gear member

Inderdaad, dat geldt voor andere merken ook. De lokale V-A-G dealer hier ter plaatse moest van de importeur een bak met geld investeren omdat de A-sectie er toch wel degelijk anders uit moest zien dan de V-G. Chiquer, gelikter, duurder.

Mijn ervaringen met de lokale Volvo-dealer zijn naar volle tevredenheid. Wellicht prijzig maar goede ontvangst, welwillendheid en ook heldere communicatie over te verwachten werkzaamheden bij een grote beurt. Ook een zorgvuldige inventarisatie van werkpunten aan de auto bij de klant = ikke. Moet zeggen, 't is een kleine dealer, en wellicht dat dat scheelt. Mijn vorige dealer - bovengenoemde V-A-G garage - was uitstekend in het creëren van kloven tussen zichzelf en de klant = ikke. Wat wil je, als je zoveel leasebakken hebt uitstaan en het geld hoe dan ook wel binnenkomt.
Roel

2/2007 - 8/2016 - Volvo V70 D5 Edition II - BlackSapphire - MY 2004
8/2016 - Volvo V60 T4 Momentum - Savile Grey - MY 2011

- De vreugde van een lage prijs, duurt korter dan de ergenis van een slechte kwaliteit -
edraket
7th Gear member

riny schreef:Ik lees door diverse leden niets ander als een negatief verslag. ,
Nou ik niet natuurlijk kost een onderhoudsbeurt geld , ik rij nu volvo s60 d5 uit 2002 met 220xxx km op de klok aangeschaft met 156xxx km in twee jaar gereden en met volle tevredenheid . Twee keer per jaar valencia en veel snelweg kilometers dan waardeer je je eigen auto .Ik heb dat zelfde stuk gereden met een audi a6 ,merc e klasse ,bmw 325i,
en geen van deze erg dure bakken in onderhoud kunnen tippen aan het rij comfort van deze volvo.Waren allemaal duurder reden niet zo als deze .
Veel kilometers plezier toegewenst riny
Riny,

Als je dit topic vanaf het begin leest zie je dat het niet gaat over de betrouwbaarheid van mijn auto, maar over de (foutieve) diagnoses van de dealer en de kosten die daarmee samenhangen. Dat had mij letterlijk al duizenden euro's gekost als ik er zelf niet bovenop had gezeten.
V60 D5 geartronic R-design '13
855 2.5 20V '96
Jaguar XJ-S V12 '85

V70 2.0D VEA 181 Nordic+ Dynamic line '15
V70 2.4D summum '08
V70D5 '06
S60 D5 '02
V70R '97
855 2.5 10V '95
hermano
1st Gear member

hallo ik ben ook in het bezit van een volvo s60
Ik liet bij een bedrijf parkcontrol inbouwen die me vertelde dat er te weinig vloeistof in de airco zat dus terug gegaan naar mijn gagage (aantjes molenaarsgraaf) die het gelijk kosteloos heeft vervangen voor nieuwe vloeistof.Deze garage mag van mij dan ook de beurten blijven doen De zoon van de eigenaar is dan ook volvo monteur geweest :BIG:
gewoon toppie
Plaats reactie

Terug naar “S60 my 2000 t/m 2009”