V70Rene schreef:Paul , Bij mijn auto heeft een monteur het geconstateerd na een rondje meerijden , en vertelde me dat er wel meer problemen waren met bijgeluiden van de schokbrekers. Onder garantie is de linker schokbreker toen vervangen , en ik ben sindsdien van mn probleem af. Ondanks dat de schokbreker wel mechanisch goed was toch vervangen , nette oplossing.
JJDD , mijn auto is van 09-2000 , kocht hem vorig jaar met 94000 km op de klok , en zit vol met opties zoals ook in het onderschrift te lezen. Altijd dealer onderhouden ( 1e eigenaar ging zelfs voor banden naar de dealer.)Op de volvo site kan je oude prijslijsten downloaden , en kan je zien welke lines er op jouw auto zitten
Rene, de afspraak met de dealer is inmiddels gemaakt en ze willen idd eerst meerijden om het zelf te constateren. Maar ik las door jou in een ander topic dat dat bonken ook door ophangrubbers van het motorblok en/of stabilisatorstangetjes veroorzaakt kan worden? Het enige wara ik bang voor ben is dat er tijdens de "testrit" niets te horen valt, wat dan?
Ze gaan trouwens ook kijken naar het pookje van de electrische spiegels kijken, zat al 1x vast en de dealer hier in Utrecht heeft het toen los kunnen maken maar zei al dat hij bijna kapot was en dat dit (ook) een veelvoorkomende klacht was. Ik kom trouwens van een C5 uit 2002 en heb nu dus een veel duurdere V70 uit 2000 maar ik heb er waarschijnlijk wel pech mee, er is al best veel kapot gegaan, gelukkig wel allemaal onder garantie gerepareerd, maar toch: ik had meer kwaliteit verwacht van de Volvo!
Gr. Paul.