garantie

In deze rubriek dus alleen over de V70 met 'schouders'.
Ga voor de V70 Classic (dus het 850 model) naar de 850 rubriek.
JJDD
3rd Gear member

V70Rene schreef:JJDD , mijn auto is van 09-2000
Dank je. Ik vroeg het ook even ivm de opmerking over de "bekende" problemen zoals het slot en ETM. "Mijne is van 2003, dus ik hoop stiekem dat die problemen niet voorkomen, ETM schijnt tot (!) 2003 te zijn.
V70Rene schreef:Op de volvo site kan je oude prijslijsten downloaden , en kan je zien welke lines er op jouw auto zitten
Euhhhh, maar hoe zie je dat dan? Ik weet wel welke auto (2003, 140pk, benzine), maar dan ...?
pch
2nd Gear member

V70Rene schreef:Paul , Bij mijn auto heeft een monteur het geconstateerd na een rondje meerijden , en vertelde me dat er wel meer problemen waren met bijgeluiden van de schokbrekers. Onder garantie is de linker schokbreker toen vervangen , en ik ben sindsdien van mn probleem af. Ondanks dat de schokbreker wel mechanisch goed was toch vervangen , nette oplossing.

JJDD , mijn auto is van 09-2000 , kocht hem vorig jaar met 94000 km op de klok , en zit vol met opties zoals ook in het onderschrift te lezen. Altijd dealer onderhouden ( 1e eigenaar ging zelfs voor banden naar de dealer.)Op de volvo site kan je oude prijslijsten downloaden , en kan je zien welke lines er op jouw auto zitten
Rene, de afspraak met de dealer is inmiddels gemaakt en ze willen idd eerst meerijden om het zelf te constateren. Maar ik las door jou in een ander topic dat dat bonken ook door ophangrubbers van het motorblok en/of stabilisatorstangetjes veroorzaakt kan worden? Het enige wara ik bang voor ben is dat er tijdens de "testrit" niets te horen valt, wat dan?
Ze gaan trouwens ook kijken naar het pookje van de electrische spiegels kijken, zat al 1x vast en de dealer hier in Utrecht heeft het toen los kunnen maken maar zei al dat hij bijna kapot was en dat dit (ook) een veelvoorkomende klacht was. Ik kom trouwens van een C5 uit 2002 en heb nu dus een veel duurdere V70 uit 2000 maar ik heb er waarschijnlijk wel pech mee, er is al best veel kapot gegaan, gelukkig wel allemaal onder garantie gerepareerd, maar toch: ik had meer kwaliteit verwacht van de Volvo! :(

Gr. Paul.
V70Rene
4th Gear member

Paul , het verschil tussen bonken van de stabilisator stangetjes en de schokbreker is goed te voelen.

Stab.stangetjes. Zet de auto stil en schud aan de dakrailing als je die hebt. hoor je het dan zacht bonken , dan zijn het de stangetjes. Als hij op de brug staat kan je het ook voelen door aan de stangetjes te trekken ( je voelt speling)

Schokbreker. op zeer lage snelheid insturen terwijl je een putje neemt ( waterdeksel in de straat oid . je voelt dan duidelijk een knakkend geluid ( harder dan de stab. stangetjes.) meestal is het aan de bestuurders zijde heb ik gelezen op het forum ...en waarom .. :-(

JJDD hier heb je de link van je V70 3003 ...kijk welke optie je in je auto hebt , en stel de lines samen. Ik heb bv dakrails , niveauregeling , 12 volt in de kofferbak , boodschappen tas houder en rolhoes ......betekent Estate line kost wel 1260 Euro op jouw V70 2003 als optie.

http://www.volvocars.nl/NR/rdonlyres/22 ... MY2004.pdf

Succes met kijken wat er allemaal op jou auto zit.
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
pch
2nd Gear member

V70Rene schreef:Paul , het verschil tussen bonken van de stabilisator stangetjes en de schokbreker is goed te voelen.

Stab.stangetjes. Zet de auto stil en schud aan de dakrailing als je die hebt. hoor je het dan zacht bonken , dan zijn het de stangetjes. Als hij op de brug staat kan je het ook voelen door aan de stangetjes te trekken ( je voelt speling)

Schokbreker. op zeer lage snelheid insturen terwijl je een putje neemt ( waterdeksel in de straat oid . je voelt dan duidelijk een knakkend geluid ( harder dan de stab. stangetjes.) meestal is het aan de bestuurders zijde heb ik gelezen op het forum ...en waarom .. :-(
OK, ga morgen nog even aan de auto schudden maar ik weet bijna zeker dat het dan de schokbrekers moeten zijn. Jouw beschrijving herken ik direct! Valt me alleen wel op dat het 's morgens als het een tijdje (paar dagen) heeft stilgestaan en nog koud is (koude motor etc.) meer bonkt dan wanneer je er 100 km mee hebt gereden, dan is het er nauwelijks, wat is daar dan de verklaring voor?
En Rene: hoe herken je dan versleten rubbers van de motorophanging?

Gr. Paul.
m.bastin
1st Gear member

het kan zijn dat er nivomats onder zitten die pompen zich als het ware op, maar zijn ook een beetje boel duurder bij vervanging. groet maurice
V70Rene
4th Gear member

Beste Paul,

Versleten rubber van de motor ophanging weet ik niet direct , wel de bovenste motorsteun. Die kan gescheurd zijn en vervanging daarvan kan helpen. Als de motor teveel kantelt heeft dit ook effect op de aansluiting van de uitlaat/kat.

P.S. 253 berichten geleden was ik ook nog maar een leek op volvo gebied , en ben geen monteur. Het lezen op dit forum heeft me echter wel goed gedaan , en ik heb veel info opgepikt.
(Nu) Volvo XC60 D4 181 Pk / 6 handbak / Summum / Xenium / Intellisafe / Panoramadak / 20” Ixion IV zomerset en 19" R-Design winterset
(Ex) VW Passat Station 1.6D 150Pk met Chip
(Ex) Volvo V70 2.4 170PK / Automaat - RVS Feritta - Mobilityline - Comfortline - Premiumline - Winterline - Estateline - 2005 xenon - 17 Inch Thor ( zomer )
pch
2nd Gear member

m.bastin schreef:het kan zijn dat er nivomats onder zitten die pompen zich als het ware op, maar zijn ook een beetje boel duurder bij vervanging. groet maurice
Er zitten idd nivomats onder: daar had ik de auto juist op uitgezocht en daar loopt ook een topic over hier op het forum i.v.m. het trekken van een caravan. Ze hebben nadat de auto voor de 1e keer voor een paar klachten terugkwam (niet werkende verwarming en ECC, waterlekkage via scheurtje in achterlicht en bonken) de nivomats gecontroleerd, maar daar zijn ok bevonden...De afspraak is inmiddels gemaakt met de dealer/garage en ben benieuwd wat er dan gevonden wordt: schokbrekers, schotels, motorblokophangrubbers, bovenste motorsteun etc....

Gr. Paul.
h3
1st Gear member

ik heb vandaag mijn auto weer opgehaald bij de garage.
Viel me niet tegen. Ze hebben er een nieuwe accu ingezet, en de remblokken en remschijven zijn ook vervangen. Dat is alvast geregeld.
Er blijkt volgens hen toch geen speling te zitten op de stuurkogel (tja dat zal dan wel).
Wat betreft de minuscule lekkage van de midden en einddemper vertelde de monteur (die 6 jaar bij volvo heeft gewerkt) dat in de dempers een klein gaatje zit voor de afwatering. Kan iemand dit bevestigen?

Ik ben in ieder geval wel tevreden. die remschijven hoef ik bij de volgende beurt niet te betalen. Mijn portierslot heeft niet meer gehaperd. Ik heb nog 5 maanden garantie dus dat heeft geen haast.
Ik hoor geen geklonk van schokbrekers of wat dan ook,gelukkig.
Ik hoor wel bij het starten van de auto een geluid uit de ventilatieroosters komen. alsof er een blaadje in zit. Is dit bekend?
JJDD
3rd Gear member

h3 schreef:Ik hoor wel bij het starten van de auto een geluid uit de ventilatieroosters komen. alsof er een blaadje in zit. Is dit bekend?
Ik weet niet of het hoort, maar ik hoor het ook. Inderdaad alsof er ergens een blaadje zit of zo. Alleen bij starten.
toppertje
6th Gear member

waarschijnlijk ventilatortje van de temp.sensor(dashboard)
geen glans zonder wrijving
h3
1st Gear member

Kan je iets specifieker zijn. Is dat motortje dan stuk, of klinkt het altijd zo, heb jij er zelf iets aan veranderd?
Plaats reactie

Terug naar “V70 MY2000 t/m MY2008”