motor 440 hapert en stottert tijdens rijden en stationair
- Iroll
- 6th Gear member
- Berichten: 4440
- Lid geworden op: 09.12.2006 - 17:46
- Locatie: Zeist
Demonteren is makkelijk. Monteren is wat lastiger omdat je er dan wat moeilijker bijkan. Maar is goed te doen met wat geduld. Achterstoelen moeten er wel uit en die zitten vast met die lastig los te krijgen torque bouten, moet je wel de sleutels voor hebben dus. Laat ze eerst een nachtje weken in goede kruipolie, werkt veel beter als WD40.
- dr hilus
- 2nd Gear member
- Berichten: 163
- Lid geworden op: 20.10.2007 - 19:48
Torx bouten?
Ik heb laatst mijn voorstoel vervangen ivm kapotte bekleding. Die bouten zaten zo te zien ook extra 'vastgelijmd' in de schroefdraad.
Ik heb uiteindelijk een bout eruit moeten boren, en dat wel een beetje misplaatst geweld.
Ben het dus wel met Iroll eens: goede voorbereiding is het halve werk.
Ik heb laatst mijn voorstoel vervangen ivm kapotte bekleding. Die bouten zaten zo te zien ook extra 'vastgelijmd' in de schroefdraad.
Ik heb uiteindelijk een bout eruit moeten boren, en dat wel een beetje misplaatst geweld.
Ben het dus wel met Iroll eens: goede voorbereiding is het halve werk.
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Ik weet hetn iet zeker maar zit er behalve een filter ook nog een zeef in de tank zelf??
Kijk ook of er onder de achterbank niet een stukje slang beknelt zit.
Het lijkt me ook wel verstandig dat hij weet hoe je de benzine pomp controleerd, ik ken de aansluitingen niet maar als je er gewoon 12V op zet moet hij pompen.
Doe dit gewoon van jerrycan naar jerrycan of van blikje naar blikje. Als je met de vinger een klein beetje de slang afsluit moet hij doorgaan, sluit ge geheel af dan moet de pomp stoppen.
Weet iemand een betere testmethode?
Wim
Kijk ook of er onder de achterbank niet een stukje slang beknelt zit.
Het lijkt me ook wel verstandig dat hij weet hoe je de benzine pomp controleerd, ik ken de aansluitingen niet maar als je er gewoon 12V op zet moet hij pompen.
Doe dit gewoon van jerrycan naar jerrycan of van blikje naar blikje. Als je met de vinger een klein beetje de slang afsluit moet hij doorgaan, sluit ge geheel af dan moet de pomp stoppen.
Weet iemand een betere testmethode?
Wim
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 12.12.2007 - 11:28
kijk! dat zou ook goed kunnen. Heb pas een nieuw volleder interieur geplaatst, is wel daarna gekomen de problemen. Waar loopt die kabel precies? Echt onder achterbank door, of kan ik eral bij als ik me leuning naar beneden klap?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Neej, je moet de zitting eruit halen.
rugleuning hoeft niet.
Wim
rugleuning hoeft niet.
Wim
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
-
- 1st Gear member
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 12.12.2007 - 11:28
Gisteravond de zitting eruit gehaald. Een benzineleiding heb ik niet gevonden, wel de draadjes die naar de benzinepomp toelopen. Deze lagen gewoon vrij en waren onbeschadigd.
Is het dan ook zo dat er een benzineleiding moet lopen en zoja waar zit die?
Heb tevens ook de anwb gebeld, (betaal niet voor niks dat abbonement) en die heeft ook gekeken en gemeten wat hij kon meten, maar kon niks vinden omdat hij gewoon normaal stationair loopt. Wel gaf hij aan dat mogelijk de benzinedruk te laag of een zwart kastje onder de gasklep waarin koolstof? zit dat mogelijk defect is?
Is het dan ook zo dat er een benzineleiding moet lopen en zoja waar zit die?
Heb tevens ook de anwb gebeld, (betaal niet voor niks dat abbonement) en die heeft ook gekeken en gemeten wat hij kon meten, maar kon niks vinden omdat hij gewoon normaal stationair loopt. Wel gaf hij aan dat mogelijk de benzinedruk te laag of een zwart kastje onder de gasklep waarin koolstof? zit dat mogelijk defect is?
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
Als je de zitting eruit hebt kijk je boven op de tank (ik weet niet uit mijn hoofd of er een plastic afschermkap nog op zit.
Uit de tank komen de kabels van je benzinemeter en 2 leidingen, aanvoer en router van de benzine. Volg deze en je komt bij de pomp en filter uit. (in de tank voor de pomp in ieder geval)
Wim
Uit de tank komen de kabels van je benzinemeter en 2 leidingen, aanvoer en router van de benzine. Volg deze en je komt bij de pomp en filter uit. (in de tank voor de pomp in ieder geval)
Wim
-
- 5th Gear member
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: 29.12.2005 - 12:02
- Locatie: Kessel lb
en?
Wim
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 1.6i + ComfortLine Pakket, 83pk multipoint injectie, katalysator,
bouwjaar jan-1995, eigenaar sinds 11-04-2016, gekocht van mam,
190.000 km. Doe alles zelf.
Volvo 440 GL 1721cc 89pk carburateur katalysator,
bouwjaar september-1989, eigenaar sinds 16-12-1994, gekocht van pap,
325.080 km. Doe alles zelf.