temperatuur V40 T4

Geproduceerd bij NedCar in Born
Plaats reactie
Gebruikersavatar
volvov40t4
3rd Gear member
Berichten: 265
Lid geworden op: 30.11.2005 - 17:43
Locatie: noord-brabant

Wat is zo'n beetje de "normale" temperatuur die de motor moeten hebben onder het rijden.

met zo'n digitale meter wordt ik vet nerveus, dat ding vanmij schommelt als een gek. van rond de 80°c tot de 100°c als ik in de file sta (da's gelukkig heel weinig). Kan toch nooit de bedoeling zijn.

weet iemand meer :roll: :roll:
Volvo Amazon 121 B18 1966 LPG
LandRover Defender 90 TD5 1999

AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Alex
2nd Gear member
Berichten: 228
Lid geworden op: 18.04.2005 - 15:53

Dat is de temperatuur van de koelvloeistof, en die schommelt inderdaad aardig. Zelfde ervaring als jij, in de winter bij constante snelhied rond de 75, in de zomer dan 82. Bij stilstaan, bergop en stadsverkeer loopt ie naar de 102 waarop de fan aanslaat (en de temperatuur vlot terugloopt).

Voor zover ik weet is dit gewoon normaal :)
2012 Volvo V40 T4 Summum
2007 Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet
1998 Volvo V40 T4 Luxery Line
1996 Ford Escort 1.6
Gebruikersavatar
v40pokemon
3rd Gear member
Berichten: 382
Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
Locatie: Eindhoven

kheb dan wel geen t4, maar wel dezelfde kl*te meters. Ook ik irriteer me daaraan. En nu schijnt ook nog mijn olie-temp defect te zijn. (vorige week van Eindhoven naar Winterberg met regelmatig topsnelheid: 62¤C)

Ik heb ooit eens een topic gestart: kun je de generatie boordcompu uit de phII ook in een phI zonder problemen bouwen, zodat ik een normale analoge temp en tank meter heb? (en daaronder toch de functies van de boordcompu? :D
Gebruikersavatar
v40pokemon
3rd Gear member
Berichten: 382
Lid geworden op: 07.08.2005 - 12:20
Locatie: Eindhoven

kheb dan wel geen t4, maar wel dezelfde kl*te meters. Ook ik irriteer me daaraan. En nu schijnt ook nog mijn olie-temp defect te zijn. (vorige week van Eindhoven naar Winterberg met regelmatig topsnelheid: 62¤C)

Ik heb ooit eens een topic gestart: kun je de generatie boordcompu uit de phII ook in een phI zonder problemen bouwen, zodat ik een normale analoge temp en tank meter heb? (en daaronder toch de functies van de boordcompu? :D
Marinus
4th Gear member
Berichten: 892
Lid geworden op: 22.09.2004 - 21:36

Ja ik word er ook niet blij van, persoonlijk vind ik de oliedruk het belangste en af en toe een half oog op olietemp.


Helaas kun je dat niet op je dashboard zien, dus ik ben van plan om in elk geval een extra oliedrukmeter en eventueel ook een extra olietemp meter in te bouwen.
Gebruikersavatar
volvov40t4
3rd Gear member
Berichten: 265
Lid geworden op: 30.11.2005 - 17:43
Locatie: noord-brabant

Ja daar zat ik ook al aan te denken.

je kan bij ET een houder voor 3 meters kopen, die vervangt dan helemaal je originele bekleding in je a-stijl.
dan een turbo drukmeter erin (voor de lol)
een olie drukmeter (wel belangrijk)
en een olie tempmeter (beter dan koelvloeistof)

Weet iemand of die een beetje te doen is? en ziet het er dan nog leuk uit?
ik bedoel, ik "tune" mijn auto niet uiterlijk, maar ik heb graag goede info in de cockpit. :roll:

Iemand voorbeelden?

Greetz
Volvo Amazon 121 B18 1966 LPG
LandRover Defender 90 TD5 1999

AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “S40 - V40 Classic”