achterlichten vraagje

Alles over de 440 / 460
Plaats reactie
Martin460
1st Gear member

Hallo.

Ik ben nieuw hier.. en heb me al even voorgesteld in een topic...
http://www.volvo-forum.nl/viewtopic.php?t=19311

Ik heb een vraagje over achterlichten.
Ik heb een 94er 460 wel hewt nieuwere type maar met de ouderwetse achterlichten (met oranje erin).
Nu kan ik een moderner setje kopen van een 95er 440. Gaat dit passen?

Gr Martin
bu swier
2nd Gear member

ja volgens mij wel want ik heb 440 van 1991 met lampen van een 1996 en bij mij is het gelukt dus het moet passen succes
SchoutenCC
5th Gear member

Ik kan me vergissen, heb het namelijk nooit naast elkaar gelegd, maar ik gok dat het moet lukken. De pasvorm is volgens mij identiek, dat is het belangrijkste. De stekker zal misschien anders zijn maar als je een beetje technisch/analytisch bent ingesteld en niet bang bent van een soldeerbout of een kroonsteentje moet dat ook wel lukken. Werkwijze (indien stekker überhaupt anders!): zorg dat je ook de stekker van de nieuwe lamp te pakken krijgt en kijk of hij hetzelfde aantal draden heeft. Kijk in de oude unit welke draad voor welke lamp is (volg het metaal gewoon, duidelijk te zien als ik me niet vergis). Noteer oude situatie en geplande nieuwe situatie. Knip oude kabels door en verbind (kroonsteen/soldeer) aan nieuwe kabels. Controleer of alles goed werkt. Fotografeer (a - om terug te kunnen zetten, b - om op het forum te publiceren) het hele proces.
De Volvo 440 1.8i (bijna) Top-Line Ambiënte (MY '95) is exit. De Saab 9000 CS 2.0-16v (MY '93) is ook ter ziele gegaan. All hail to: Jaguar S-type 3.0 V6 (MY '00)
Martin460
1st Gear member

Thanks, Het is gelukt hoor. pasvorm is gelijk. alleen moeilijk om de oude lampen eruit krijgen, wat een kit zat er tussen :?
Iroll
6th Gear member

Thanks, Het is gelukt hoor. pasvorm is gelijk. alleen moeilijk om de oude lampen eruit krijgen, wat een kit zat er tussen
Controleer of je nwe units niet lekken, er zat niet voor niets kit tussen!
Plaats reactie

Terug naar “De Volvo 440 - 460 series algemeen”